افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

فوتی‌های روزانه کرونا در مشهد به یک نفر رسید

  • کد خبر: ۹۲۵۰۱
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
فوتی‌های روزانه کرونا در  مشهد به یک نفر رسید
مسئول کمیته رسانه و اطللاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در دو روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا روزانه یک نفر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان درخصوص وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: درحال حاضر هیچ شهر نارنجی و قرمزی در استان نداریم. اکثر شهر‌ها آبی هستند و فقط یکی و دو شهر زرد داریم.

وی درخصوص آمار فوتی‌های کرونا عنوان کرد: نسبت به گذشته آمار فوتی‌های کرونا به شدت کم شده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و در دو روز گذشته آمار فوتی‌ها، روزانه یک نفر بوده است. این آمار در کل استان روزانه ۲-۳ نفر است.

مسئول کمیته رسانه و اطللاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: درحال حاضر در بخش‌های آی‌سی‌یوی بیمارستان‌های سطح استان ۱۰۲ نفر و در بخش‌های بستری کرونا ۳۵۵ نفر بستری هستند. این آمار‌ها خیلی امیدوارکننده است، اما در حال حاضر کشور‌های اروپایی با بحران کووید مواجه شدند، باید حواس ما نیز جمع باشد؛ اگرچه ما شرایط بهتری نسبت به آن‌ها داریم، زیرا درصد پوشش واکسیناسیون‌مان از خیلی کشور‌های اروپایی بالاتر و همچنین واکسیناسیون جدیدتر است.

پهلوان ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی ما در بالاترین سطح قرار دارد، زیرا تازه واکسیناسیون انجام شده، نگرانی ما از کشور‌های اروپایی کمتر است، اما باز هم این را باید در نظر بگیریم که سه هفته بعد از روزی که آن‌ها داشتند فوتبال را با تماشگر و بدون ماسک برگزار می‌کردند نتیجه این کار را دیدیم. باید خیلی مراقب رعایت پروتکل‌ها باشیم و به این موضوع توجه زیادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمار تزریق دوز اول ۹۱.۵۹ درصد و تزریق دوز دوم ۷۵.۷۲ درصد است، تصریح کرد: اثربخشی واکسن کرونا دو تا سه هفته بعد از تزریق دوز دوم است. از روزی که آمار تزریق دوز دوم از ۶۵ درصد عبور کرد دو هفته می‌گذرد و واکسیناسیون اثر خود را با کاهش میزان ابتلا و بستری نشان داده است.

مسئول کمیته رسانه و اطللاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه دوز سوم برای ما بسیار مهم است و افراد بالای ۴۰ سال هرچه زودتر دوز سوم را تزریق کنند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۲۶ هزار نفر واجد دریافت نوبت سوم واکسن هستند که از این تعداد ۲۶ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند. همچنین ۱۲هزار و ۴۶۶ نفر در گرو‌های پزشکی دوز یادآور دریافت کردند.

پهلوان گفت: براساس مطالعات، ایمنی افرادی که دوز سوم را تزریق کرده‌اند در مقابل سویه‌های جدید خیلی بیشتر بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توانایی شناسایی سویه امیکرون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد؟، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعدادی کیت داریم که به انواع و اقسام جهش‌ها حساسیت دارند و می‌توانند آن‌ها را چک کنند. در ۱۰روز گذشته چند مورد مشکوک به امیکرون وجود داشت که دو سه مرحله چک شدند، اما امیکرون نبودند. تا کنون امیکرون در استان مشاهده نشده است.

مسئول کمیته رسانه و اطللاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تمام افراد خارجی که وارد کشور می‌شوند باید واکسن تزریق کرده باشند و نتیجه منفی تست پی‌سی‌آر هم داشته باشند. اگر این افراد علامت داشته باشند، قرنطینه می‌شوند و دوباره تست پی‌سی‌آر از آن‌ها گرفته می‌شود. همچنین واکسیناسیون اتباع و مهاجران قانونی و غیر قانونی در تمام مراکز واکسیناسیون انجام می‌شود، حتی اگر آن‌ها هیچ مدرک هویتی هم نداشته باشد باز هم برای آن‌ها واکسن تزریق می‌کنیم.

پهلوان درمورد دهه فاطمیه و رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد: در شرایط مختلف این دو سال گذشته هیأت‌های مذهبی و مساجد معمولا پروتکل‌ها را در بالاترین سطح رعایت می‌کردند؛ یعنی در اکثریت فضای هیأت‌های کشور مخصوصا در محرم که به عنوان یک الگو می‌شد به آن نگاه کرد، هیأت‌ها خیلی دقت داشتند و پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند. الان هم در دوران فاطمیه این انتظار را داریم که همان نگاه را داشته باشند هرچند که اوضاع بسیار خوب است و با توجه به واکسیناسیونی که انجام شده و در حال انجام است، نگرانی کمتر شده، اما با رعایت پروتکل‌ها می‌شود به حفظ و بهتر شدن وضعیت کمک کرد.

وی افزود: همه مردم این موضوع را تجربه کردند که با داشتن ماسک، حفظ فاصله‌گذاری و تهویه می‌شود فضای عزاداری‌ها را هم به بهترین شکل برگزار کرد. انتظار داریم این همراهی که حدود دو سال است انجام می‌شود ادامه داشته باشد تا شاهد برگشت محدودیت‌ها نباشیم.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->