افزایش ۲۰ درصدی مشارکت ایرانیان خارج از کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ویدئو | روایت خبرنگاران از اتاق وضعیت فرمانداری مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بازدید نماینده ویژه ستاد انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی از شعبات اخذ رای شهرستان‌های استان حضور ۱۷ صندوق سیار اخذ رأی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی  شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله برای بدترین سناریوها آماده‌ است ترامپ: شبکه ای‌بی‌سی نیوز «اخبار جعلی» منتشر می‌کند حداکثر زمان شادی مردم مشهد برای انتخاب رئیس‌جمهور تا اذان مغرب شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) است ویدئو | اعتراف خبرنگار بی‌بی‌سی به وحشی‌گری عناصر ضد انقلاب نسبت به شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: مراکز شعب اخذ رای از سلامت و امنیت کامل برخوردار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ اعزام صندوق‌های سیار برای رأی‌گیری از توان‌خواهان و افراد سالمند در مشهد + فیلم رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: درخواست داشته‌ایم زمان اخذ رأی در استان تمدید شود+ فیلم پوشش گسترده شبکه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی در مرزهای شرقی کشور + ویدئو تهدید گروه‌های وهابی، داعش، منافقین و سلطنت‌طلبان علیه برگزاری انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم ویدئو| حال‌وهوای مردم مناطق مختلف مشهد در پای صندوق‌های رأی دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: بیش از ۹۹ درصد استعلامات، به صورت آنلاین انجام می‌شود + فیلم ریشی سوناک استعفا کرد مادر شهید «دانیال رضازاده» و همسر شهید «رسول دوست‌محمدی» در انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد شرکت کردند (۱۵ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ابراز امیدواری روسیه نسبت به حصول توافق در دور هشتم مذاکرات وین

  • کد خبر: ۹۲۵۱۹
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
ابراز امیدواری روسیه نسبت به حصول توافق در دور هشتم مذاکرات وین
وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که دور بعدی مذاکرات وین به حصول توافق منجر شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در ارتباط با مذاکرات ایران و ١+٤ در وین برای احیای توافق هسته ای بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد، مسکو انتظار دارد که دور هشتم گفت وگوها درخصوص بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بتواند به حصول یک توافق سریع و مورد قبول طرفین منجر شود، چراکه تمام طرف های مذاکره کننده آمادگی لازم برای به کارگیری تمام تلاش خود را نشان داده اند.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود آورده است که در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) کمیسیون مشترک برجام به دور هفتم مذاکرات وین برای احیای اجرای کامل "توافق هسته‌ای" پایان دادند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه "تاکنون پیشرفت های مهمی در رایزنی ها مشاهده شده" آمده است: این فهم مشترک در میان مذاکره کنندگان وجود دارد که رایزنی ها در آینده نزدیک از سرگرفته شود. تمامی طرف ها آمادگی خود را برای به کارگیری تمام تلاششان به منظور رسیدن به یک توافق مورد قبول طرف ها در مدت زمانی کوتاه، در جریان دور آتی مذاکرات به ابراز کرده اند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در این بیانیه افزود: مسائل سیاسی دشوار زیادی کماکان باقی مانده است اما تمام طرف‌های مذاکره‌کننده عزم خود را برای تلاش در جهت عمل به وظیفه مشترک خود، یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه نشان داده اند.

به گزارش ایسنا، دور هفتم مذاکرات ایران و ١+٤ در وین به منظور احیای برجام و رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران روز جمعه پس از چندین روز رایزنی بی وقفه و دشوار به پایان رسید.

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی ها در وین اظهار داشت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند جدید بر اساس مواضع ایران و مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->