دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ آذر

  • کد خبر: ۹۲۵۴۸
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ آذر
در پایان امروز شاخص کل با شیبی مثبت کار خود را پایان داد و می‌توان این انتظار را داشت که شاخص کل و به تبع آن کلیت بازار سهام، کار خود را در مدار مثبت آغاز کند و نیمه اول بازار فردا وضعیت قابل قبولی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات اولین روز کاری هفته جاری بازدهی ۰.۹۵ درصدی را کسب کرد. برای پیش بینی بورس در روز کاری آتی نیاز است تا به مهم‌ترین اتفاقاتی که پیرامون بازار سهام در روز جاری رخ داده است نگاهی داشته باشیم.

ار جمله مهم‌ترین اتفاقات می‌توان به بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه اشاره کرد که دیروز توسط رییس سازمان بورس دوباره مطرح شد و به گفته وی این امر به تایید رییس جمهور هم رسیده است. باتوجه به گفته‌های مدیران زی ربط این بسته به همراه اصلاحاتی که قرار است در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رخ دهد می‌تواند قویا سودسازی صنایع را افزایش دهد.

موضوع دیگری که وجود دارد این است که این دور از مذاکرات وین بدون حاصل شدن نتیجه خاصی پایان پذیرفت. چراکه صحبت‌های طرف‌های مختلف این مذاکرات با یکدیگر تناقض‌های فاحشی دارد. همچنین مشاهده می‌شود که نرخ دلار هم که سریع‌ترین واکنش را نسبت به اخبار این مذاکرات به تصویر می‌کشد، واکنش خاصی از خود نشان نداد. فلذا در حال حاضر ریسکی از جانب کاهش نرخ دلار برای روز آتی معاملاتی بورس مطرح نیست.

روند معاملاتی شاخص کل بورس در روز جاری نشان دهنده این موضوع است که در پایان روز شاخص کل با شیبی مثبت کار خود را پایان داد و با توجه به سوابق پیشین می‌توان این انتظار را داشت که شاخص کل و به تبع آن کلیت بازار سهام، کار خود را در مدار مثبت آغاز کند و نیمه اول بازار فردا وضعیت قابل قبولی داشته باشد.

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ آذر

نمودار صف‌های خرید و فروش هم در جریان معاملات امروز علی رغم اینکه هم از نظر تعدادی و هم از نظر ارزشی نسبت به روز‌های گذشته افت جدی را تجربه کرده است، شیب صعودی را تا پایان ساعت معاملاتی طی کرده است. زمانی که این موضوع را کنار اینکه تعداد و ارزش صف‌های خرید نتوانست در جریان بازار امروز از صف‌های فروش پیشی بگیرد می‌گذاریم. متوجه می‌شویم که ممکن است از این حیث بازار کمی فشار عرضه را همچنان حس کند.

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ آذر

از نظر تکنیکالی هم شاخص کل در طی معاملات چند روز اخیر به موجب واکنشی که نسبت به میانگین متحرک ۳۰۰ روزه نشان داده است، با افزایش تقاضا در چند روز اخیر مواجه شده است و شاهد روند معاملاتی بهتری در کلیت بازار هستیم. باتوجه به اینکه چرخش قیمتی شاخص کل در سطحی بین دو تراز ۵۰ درصد و ۶۱ درصد بوده است، می‌توان نسبت به شروع موج صعودی شاخص امیدوارتر بود. اینگونه هم بنظر می‌رسد که تا میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، شاخص کل مقاومت جدی را پیش روی خود نمی‌بیند.

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ آذر

یکی دیگر از موضوعاتی که سبب می‌شود نسبت به بهبود شرایط بازار خوشبین‌تر بود این است که وزیر صمت صحبت از برنامه در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو مطرح کرده است که به گفته وی تمامی چالش‌ها و راهکار‌های این صنعت را در بر می‌گیرد و همچنین این برنامه به زودی منتشر خواهد شد. باتوجه به اینکه درست یا غلط گروه خودرو لیدر سنتی بازار سهام محسوب می‌شود، این موضوع و ایجاد جو مثبت در این گروه می‌تواند سبب بهبود معاملات در کلیت بازار سهام به ویژه این گروه صنعتی شود.

منبع: بورسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->