ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است
سرخط خبرها

رشد قیمت پنج کالا بالای ۱۰۰ درصد + جدول گرانی کالا‌های اساسی (۲۸ آذرماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۲۶۴۳
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
رشد قیمت پنج کالا بالای ۱۰۰ درصد + جدول گرانی کالا‌های اساسی (۲۸ آذرماه ۱۴۰۰)
وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت تغییر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در مهر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، داده‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت نشان دهنده آن است که متوسط تورم نقطه‌ای مهر سال جاری نسبت به مهر سال گذشته حدود ۴۰ درصد بوده است. با توجه به تورم نقطه‌ای به دست آمده مشخص می‌شود که از میان ۱۰۰ قلم کالای ارزیابی شده در مدت زمان مورد بررسی ۲۵ کالا کمتر از ۴۰ درصد (نرخ تورم) رشد قیمت داشته اند و ۷۰ قلم کالا نیز رشد بالای نرخ تورم را ثبت کرده اند و مابقی کالا‌ها شامل ۵ قلم کالا می‌شود یا تغییر قیمت نداشته اند و یا اینکه افت قیمت را ثبت کرده اند.

از سوی دیگر آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت در مهرماه سال جاری نسبت به مهر سال گذشته نشان از آن دارد که از میان ۱۰۰ قلم کالای اساسی ارزیابی شده یک قلم کالا به لحاظ قیمتی رشد بالای ۲۰۰ درصد داشته است و رکودار رشد قیمت در مدت زمان مورد بررسی بوده است، همچنین چهار قلم کالا هم رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را ثبت کرده اند. از سوی دیگر از میان ۱۰۰ قلم کالا تنها ۴ کالا افت قیمت را ثبت کردند و یک قلم کالا نیز بدون تغییر در بازار عرضه شده است.

رشد قیمت بالای ۱۰۰ درصد

براساس این گزارش در مدت زمان مورد بررسی «جوجه یکروزه راس چهار منفی»، «سیم ۲.۵ *۱ (کلاف ۱۰۰ متری)»، «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی»، «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» و «شیر خام درب دامداری» بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که قیمت «جوجه یکروزه راس چهار منفی» در مدت زمان مورد بررسی به ۷ هزار و ۵۱۲ تومان رسید این در حالی که در مدت مشابه سال قبل قیمت «جوجه یکروزه راس چهار منفی» برابر با ۲ هزار و ۱۳۷ تومان بود و به این طریق رشد ۲۵۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

قیمت «سیم ۲.۵ *۱ (کلاف ۱۰۰ متری)» نیز در این مدت رشد ۱۴۸.۷ درصدی را تجربه کرد.

«روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی» سومین کالایی که در مدت زمان مورد بررسی رشد قیمت بالای ۱۰۰ درصد داشته است. براساس داده‌های اعلام شده از سوی وزارت صمت قیمت این محصول در مهر سال گذشته «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی» برابر با ۱۲۷ هزار و ۳۴۷ تومان بوده است. این در حالیست که در مهر سال جاری قیمت این کالا به ۲۶۸ هزار و ۹۰۹ تومان رسیده و رشدی ۱۱۱.۲ درصدی را ثبت کرده است.

اما در میان محصولاتی که رشد بالای ۱۰۰ درصدی داشته اند «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» نیز به چشم می‌خورد. قیمت «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» در مهر سال گذشته برابر با دو هزار و ۵۴۵ تومان بوده که این رقم در مهر سال جاری به ۵ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده و رشدی ۱۰۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.

رشد قیمت «شیرخام درب دامداری» نیز در مدت زمان مورد بررسی رشدی بالای ۱۰۰ درصد داشته براین اساس قیمت هر لیتر «شیرخام درب دامداری» از ۳ هزار و ۲۵۷ تومان به ۶ هزار و ۷۲۸ تومان رسید و رشدی ۱۰۶.۶ درصدی را ثبت کرده است.

رشد قیمت پنج کالای بالای ۱۰۰ درصد + جدول گرانی کالا‌های اساسی (۲۸ آذرماه ۱۴۰۰)

کالا‌هایی بدون رشد قیمت

اما در میان ۱۰۰ قلم کالای اساسی در مدت زمان مورد بررسی برخی کالا نه تنها رشد قیمت نداشتند بلکه افت قیمت نیز داشته اند، هرچند تعداد این کالا‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. آمار اعلام شده از سوی وزارت صمت نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی (ماسک سه لایه صنعتی قیمت در داروخانه) ۳۹.۳ درصدی قیمت داشت و در مهر سال جاری قیمت هر عدد ماسک به هزار و ۵۵ تومان رسید این در حالیکه در مهر سال قبل قیمت ماسک هزار و ۷۳۹ تومان بود.

کنجاله سویا وارداتی (قیمت در مبادی ورود) نیز در مدت زمان مورد بررسی کاهش ۲۵.۳ درصدی داشته و قیمت آن در هر کیلوگرم به ۷ هزار و ۸۷۳ تومان رسید، این در حالی که سال گذشته قیمت این کالا در هر کیلیو برابر با ۱۰ هزار و ۵۳۸ تومان بود.

سومین کالایی که افت قیمت را در مدت زمان مورد بررسی ثبت کرد به (تیرآهن نمره ۲۷ سنگین ذوب آهن) باز می‌گردد که افت ۹.۹ درصدی را در این دوره ثبت کرد. قیمت هر کیلیو تیرآهن نمره ۲۷ سنگین ذوب آهن سال جاری به ۱۸ هزار و ۳۴۰ تومان رسید این در حالی که در مهر سال گذشته قیمت آن برابر با ۲۰ هزار و ۳۴۵ تومان بود.

قیمت (تیرآهن نمره ۱۴ ذوب آهن اصفهان) نیز در این مدت ۰.۹ درصد افت کرد و از ۱۷ هزار و ۱۱۴ تومان در سال گذشته به ۱۶ هزار و ۹۳۶ تومان در سال جاری رسید.

رشد قیمت پنج کالای بالای ۱۰۰ درصد + جدول گرانی کالا‌های اساسی (۲۸ آذرماه ۱۴۰۰)

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->