«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

پیش بینی بارش باران در ۱۴ استان (۲۸ آذر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۲۶۹۱
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
پیش بینی بارش باران در ۱۴ استان (۲۸ آذر ۱۴۰۰)
سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به بارش باران در ۱۴ استان کشور توصیه کرد که تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از فعالیت سامانه بارشی از یکشنبه( ۲۸ آذرماه) تا چهارشنبه ( اول دی ماه) خبر داد.

مخاطرات این سامانه شامل بارش باران در مناطق گرمسیر و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و وزش باد شدید، در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق خواهد بود.

منطقه اثر این پدیده یک‌شنبه (۲۸ آذرماه) استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خواهد بود.

دوشنبه (۲۹ آذرماه) استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، غرب کرمانشاه و غرب و جنوب اصفهان این شرایط را تجربه خواهند کرد.

سه‌شنبه ( ۳۰ آذرماه) نیز مواجهه با این پدیده در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، غرب و جنوب اصفهان و ارتفاعات استانهای البرز، قزوین، تهران و سمنان دور از انتظار نیست.

فعالیت این سامانه چهارشنبه(اول دی ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب کردستان این سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان شود.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب و تقویت سازه‌های موقت در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->