مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

شهردار مشهد: نگاه به سازمان بازآفرینی نباید کالبدی و اقتصادی باشد

  • کد خبر: ۹۳۰۹۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
شهردار مشهد: نگاه به سازمان بازآفرینی نباید کالبدی و اقتصادی باشد
در ادامه تغییرات در ساختار مدیریت‌شهری مشهد، دیروز آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۵ مشهد، مدیرعامل سازمان بازآفرینی و فضا‌های شهری، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز مدیرکل دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه تغییرات در ساختار مدیریت‌شهری مشهد، دیروز آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۵ مشهد، مدیرعامل سازمان بازآفرینی و فضا‌های شهری، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز مدیرکل دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی شهردار مشهد، در این مراسم گفت: بازآفرینی، سازمان اجتماعی است و نباید نگاه کالبدی و اقتصادی به آن داشته باشیم. وی اظهار کرد: نگاه مردم به ما همچون نگاه آنان به دولت و حاکمیت است و حساب ما را از یکدیگر جدا نمی‌دانند. خانواده شهرداری ۲۸ هزار نفر است و این جابه‌جایی‌ها و تغییروتحولات مانند مسابقه دوومیدانی ۴ در ۱۰۰ متر است.

من مطمئنم که مدیران گذشته همه تلاششان را کرده‌اند. وی بیان کرد: ممکن است برخی مدیران در مکان‌های عمومی مطالبی را مطرح کنند که صحیح نیست و درباره این صحبت‌ها باید در فضای تخصصی بحث و بررسی شود.

یک ماده‌واحده می‌تواند دستگاهی را متحول یا سازمان را قفل کند. مدیر در چنین اوضاعی چه باید انجام دهد؟ ارجائی گفت: ما نباید برای مردم نسخه بپیچیم. زیرا در این صورت مردم به آن عمل نمی‌کنند. باید مردم را در این کار سهیم کنیم.

افراد زیادی به همکاری با ما علاقه‌مند هستند و می‌خواهند به مردم خدمت کنند و باید از آن‌ها استفاده کنیم. وی ادامه داد: اساسنامه سازمان بازآفرینی ظرفیت‌های زیادی دارد، اما از آن استفاد نشده است که باید بررسی شود و ما نیز از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

جابه‌جایی مدیران از عوامل حرکت روبه‌بالاست

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز گفت: جابه‌جایی مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از عوامل حرکت به سمت بالاست. حضور نیرو‌های متخصص، تازه‌نفس و علاقه‌مند فرصتی بی‌بدیل محسوب می‌شود، هرچند باید از تجربه کسانی که در دوره‌های گذشته حرکت شهر را پیش برده‌اند نیز استفاده کرد.

مهدی ناصحی اظهار کرد: امروز شاهد ۴ نیروی باانگیزه و جوان در شهرداری هستیم و از آقای شهردار نیز به‌دلیل انتخاب مدیران لایق تشکر می‌کنم. در راستای تکلیف قانونی خودمان که امر نظارت است، این روند را دنبال می‌کنیم، اما دخالت نمی‌کنیم. وی افزود: هیچ‌کدام از اعضای شورای اسلامی شهر مدیران جدید را نمی‌شناسند. این نقطه قوتی است برای شهردار که مدیران را براساس توانمندی آنان انتخاب می‌کند.

حاشیه شهر، پیشران توسعه

رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر نیز گفت: امیدواریم آقای شهردار با این تغییروتحولات سبب شتاب رشد در شهرداری شوند. بزرگ‌ترین مسئله منابع انسانی است و شهردار باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد.

سیدابراهیم علیزاده افزود: با نگاهی که شورای شهر ششم به حاشیه شهر دارد، حاشیه شهر پیشران توسعه خواهد بود. ۴۰۰۰ هکتار زمین خالی در حاشیه شهر وجود دارد.

تجاری‌سازی نرم‌افزار‌های شهرداری دارایی ارزشمندی است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه باید از تصدیگری پرهیز و از ظرفیت‌های شهر مشهد استفاده کنیم، گفت: تجاری‌سازی نرم‌افزار‌های شهرداری به‌عنوان دارایی ارزشمند است و باید از آن استفاده اقتصادی کرد.

حسین حسامی اظهار کرد: پژوهش بسیار مهم و کاربردی است و اتصال آمار و پژوهش به برنامه و بودجه بسیار اهمیت دارد. پیش‌بینی‌های ما باید براساس داده‌ها باشد. خوشبختانه سامانه‌های بسیار خوبی برای داده‌ها داریم و امیدواریم مدیران ارشد به‌صورت کاربردی از آن‌ها استفاده کنند.

مجتبی شاکری‌روش مدیرکل سابق دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد نیزگفت: حل ۸۰ درصد مشکلات از مسیر اصلاح فرایند‌ها و سیستم‌ها عبور می‌کند؛ با همین تفکر در چند ماه سعی کردیم تغییراتی در حوزه گردش کار‌ها اعمال کنیم.

علی رضازاده همدانی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد نیز بیان کرد: قرار گرفتن در مناصب مشهد و خدمت در این شهر به خاطر عنایت حضرت، ولی عصر (عج) است؛ زیرا الگوی مشهد الگویی است که دنیا برای حکم‌رانی از آن استفاده خواهد کرد.

مهدی بدیع فرخد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز گفت: امیدوارم آخر این مسیر به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانم جواب اعتماد شهردار مشهد را بدهم.

علی شیرمحمدی، شهردار منطقه پنج نیز گفت: از خداوند ممنونم که فرصت خدمت به همسایگان امام رضا (ع) را به من داده است و امیدوارم لایق آن باشم.

حامد لطیفی شهردار سابق منطقه پنج نیز بیان کرد: منطقه پنج به عنوان موتور محرک حاشیه شهر از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است و درخواست می‌کنم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و از ظرفیت‌های اقتصادی اجتماعی آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->