معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

امیکرون هنوز به مشهد نرسیده است

  • کد خبر: ۹۲۸۵۱
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
  • ۱
امیکرون هنوز به مشهد نرسیده است
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کیت تشخیص این گونه جدید از کرونا در مشهد موجود است و از مواردی که مشکوک به ابتلای کرونای امیکرون بودند، آزمایش گرفته شد که در این تست‌ها مشخص شد به این ویروس آلوده نشده اند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حدود یک ماه پیش سویه جدیدی از کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شد. گونه‌ای با قدرت سرایت ۵ تا ۸ برابر بیشتر از دلتا که سازمان بهداشت جهانی نام اُمیکرون را برایش انتخاب کرد. گسترش عجیب و پرسرعت این ویروس در بیشتر کشورها، به ویژه کشور‌های اروپایی نه تنها دنیا را در بهت فرو برد بلکه باعث شد محدودیت‌های شدید کرونایی دوباره از سرگرفته شود.

حالا و بعد از حضور این ویروس در ۸۰ کشور دنیا، پای اُمیکرون به ایران هم باز و اولین مبتلا به این گونه جدید در تهران شناسایی شد. روز گذشته جلسه اضطراری ستاد ملی مقابله با کرونا برای مبارزه با این گونه نو از این بیماری تشکیل شد و با وجود اینکه اعضای ستاد خواستار تعطیلی فوری مدارس شدند، تأکید بر رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن، به ویژه دریافت دز سوم واکسن خروجی این جلسه فوری ستاد ملی کرونا بود.

تأکید بر بدیهیات

با باز شدن پای امیکرون به ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه‌ای اضطراری برای تعیین نوع مواجهه با این سویه جدید تشکیل داد که خروجی آن تأکید بیشتر بر شیوه نامه‌های بهداشتی بود که قبلا تصویب شده بود.

محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت، صبح دیروز درباره این جلسه به خبرنگاران گفت: در این نشست ضمن تأیید مشاهده سویه جدید کرونا در کشور از سوی همه اعضا، درباره تدوین شیوه نامه‌های جدید بهداشتی بحث و تبادل نظر شد.

اعضای جلسه بر ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن، به ویژه دریافت دز سوم واکسن اعلام شده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکید کردند. ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ستاد کرونا هم در مصاحبه‌ای گفت که ممنوعیت پرواز‌های خارجی و ممنوعیت تجمعات بخش دیگری از مصوبات این جلسه بوده است.

محدودیت‌ها باید برگردد

در حالی که در نشست فوری و اضطراری ستاد ملی کرونا فقط بر اقدامات بدیهی و معمول مبارزه با این ویروس تأکید شد، بخشی از اعضای این ستاد و کمیته علمی خواستار تدوین محدودیت‌های جدید برای مبارزه با امیکرون شدند.

پیام طبرسی که رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی مقابله با کروناست با تأکید بر سرعت سرایت عجیب این گونه تازه شناسایی شده گفت: خطر امیکرون جدی است و می‌تواند ظرف ۱۷ روز کل کشور را درگیر کند و نقشه آبی کرونایی ایران را سریع قرمز کند.

بهترین راهکار رعایت نکات بهداشتی و تزریق دز سوم برای افراد بالای ۱۸ سال است. اما قرار شد نامه‌ای از کمیته علمی به ستاد ملی کرونا ارسال و توصیه کنیم که محدودیت‌هایی جدی را ایجاد کنیم؛ ضمن اینکه برخی از کشور‌های اروپایی محدودیت‌ها را برگردانده اند.

امیکرون هنوز به مشهد نرسیده است

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با اشاره به مشاهده نشدن موردی از امیکرون در خراسان رضوی گفت: کیت تشخیص این گونه جدید از کرونا در مشهد موجود است و از مواردی که مشکوک به ابتلای کرونای امیکرون بودند، آزمایش گرفته شد که در این تست‌ها مشخص شد به این ویروس آلوده نشده اند.

محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آماده مواجهه با موج بعدی کروناست ادامه داد: آمادگی ما در مقایسه با موج قبلی چند برابر و ظرفیت‌های بیمارستانی هم افزایش شایان توجه و محسوسی داشته است، اما سرعت سرایت این گونه جدید بسیار بالاست و حتی ۵‌برابر کرونای دلتا گزارش شده و ممکن است در صورت جلوگیری نکردن از انتشار این بیماری و گسترش آن در کشور و بالا رفتن تصاعدی مبتلایان با شرایط خاصی مثل کمبود تخت هم مواجه شویم.

وی با تأکید بر لزوم تزریق دز سوم برای گروه‌هایی که نوبت آن‌ها فرارسیده است، افزود: بررسی‌ها نشان داده است که تزریق دز سوم برای مقابله با امیکرون ضروری است و با دستور وزارت بهداشت همه افراد بالای ۱۸ سالی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت را تزریق کرده اند و سه ماه از دریافت دز دوم آن‌ها گذشته است، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز سوم و بوستر را تزریق کنند.

پهلوان تصریح کرد: در شرایطی هستیم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مثل ماسک زدن، دوری از تجمعات و... باید بیشتر از قبل جدی گرفته شود و به بیشترین میزان خودش برسد تا جلوی پیک جدید گرفته شود.

اعلام آماده‌باش به همه مراکز درمانی

وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که مراکز درمانی با توجه به سرعت انتشار سویه امیکرون اعلام آماده‌باش صد‌درصدی کردند. به گفته بهرام عین‌اللهی مدارسی که به صورت نیمه‌حضوری فعال‌اند، فعالیتشان فعلا به همین منوال ادامه پیدا می‌کند، اما با توجه شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند؛

ضمن اینکه دوباره از آموزش‌وپرورش و مدارس می‌خواهیم که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌شدت رعایت شود. با‌این‌حال فعلا رستوران‌ها و تالار‌ها تعطیل نمی‌شوند، اما به این شرط که همه کارکنان از ماسک استفاده کنند و شیوه‌نامه‌ها رعایت شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت ۴۱ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
مگه آموزش وپرورشچمار برای افت تحصیلی کرد به خدا هیچی فقط مدارس نمادین باز کرد ی مشت دبیر ومدیر فقط عقده ای بچه هارو تهدید میکنند چرا تدریس مجازی باشه امتحان حضوری کوش اون عدالت که دولت 13ازش می‌گفت چرا بازوان بچه ها بازی میکنید نهایت امسال مردود بشن والا با این وضع معلم تو رختخواب ی فیلم سال قلب می‌فرسته وسلام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->