هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

آیا اینترنت گران می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۲۹۰۱
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
آیا اینترنت گران می‌شود؟
وزیر ارتباطات در نخستین نشست خبری خود از توسعه شبکه پرسرعت اینترنت ثابت و اصلاح تعرفه‌ها سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز - نیمه‌های اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی، مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن افزایش ده‌درصدی حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی تأیید شد. در مصوبه مجلس هم‌چنین بندی که هرگونه افزایش قیمت اینترنت را ممنوع اعلام کرده بود حذف شد. بر اساس این مصوبه ۳ هزار میلیارد تومان درآمد افزایش حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی به صدا و سیما، مخابرات ایران و تولید محتوا در فضای مجازی اختصاص خواهد یافت.

این مصوبه حکایت از افزایش ده‌درصدی حق‌السهم دولت از اپراتور‌ها داشت و دولت باید بخشی از آن را به صداوسیما و مخابرات بپردازد. افزایش مالیاتی که به گفته وزیر ارتباطات دولت قبل، به گرانی اینترنت منجر خواهد شد، زیرا به گفته او شرکت‌های اینترنتی حاشیه سود کمی داشته‌اند و نمی‌توان بدون افزایش قیمت نهایی، مالیات آن‌ها را افزایش داد.

حالا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نخستین نشست خبری خود، از افزایش پلکانی قیمت اینترنت خبر داده و دلیل این افزایش قیمت را هم توسعه زیرساخت‌ها بیان کرده است.

زارع‌پور در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه قیمت اینترنت در طول ۱۰ سال گذشته دست‌نخورده باقی مانده است از افزایش تدریجی قیمت تعرفه‌های ارتباطاتی خبر داد.

وزیر ارتباطات درباره این موضوع گفت: با اصلاح هیجانی قیمت اینترنت مخالفم. شرکت‌های خصوصی پیشنهاد‌هایی داشتند که بالا بود. به همین دلیل، من مخالفت کردم و معتقدم تعرفه‌ها باید به شکل پلکانی اصلاح شود. با این حال، تغییرات در این بخش قطعی است، چون در ۱۰ سال گذشته قیمت اینترنت تقریبا ثابت بوده است.

او با اشاره به نیاز جدی برای توسعه زیرساخت‌های موجود گفت: برای امکان توسعه باید تعرفه‌ها به صورت تدریجی افزایش پیدا کنند. در غیر این صورت، باید آمادگی این موضوع را داشته باشیم که یک یا ۲ سال دیگر حتی امکان گفت‌وگوی تلفنی در برخی کلان‌شهر‌ها هم وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه توسعه نیازمند هزینه است افزود: درآمد‌ها و هزینه‌ها باید همخوانی مناسبی با هم داشته باشند تا امکان توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراهم شود.

به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های وزیر ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های اینترنت ثابت در کشور و برداشتن بار ارتباط‌های آنلاین از دوش شبکه اینترنت همراه است، اتفاقی که با توجه به توسعه پایینی که در زیرساخت‌های اینترنت ثابت کشور در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، نیازمند صرف بودجه‌هایی چشمگیر به نظر می‌رسد. در سال‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت توان رقابت با تعرفه‌های اینترنت همراه را نداشته و عملا زیرساخت‌های خود را چندان که باید توسعه نداده‌اند. مسئله‌ای که زارع‌پور هم در نشست خبری خود به آن توجه و اعلام کرد: تا انتهای دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت راه‌اندازی خواهیم کرد. تاکنون حدود ۶۰ جلسه برای تدوین نقشه راه توسعه شبکه پرسرعت کشور برگزار شده است و دهه فجر امسال از نقشه راه شبکه فیبرنوری رونمایی خواهد شد. در تلاشیم تا بار اینترنت کشور را از روی دوش شبکه موبایل برداریم.

وزیر ارتباطات در زمینه توسعه اینترنت ثابت به شرکت مخابرات هم اخطار داد و گفت: اگر شرکت مخابرات با روال قبلی ادامه دهد، ما برای توسعه شبکه فیبر نوری و رساندن آن به منازل منتظر این شرکت نمی‌مانیم. البته انتظار توسعه در حوزه‌ای که هزینه‌هایش چند برابر شده و درآمدهایش تقریبا ثابت نگه داشته شده، معقول نیست و فشار بیشتر به تقابل می‌انجامد. به همین دلیل، در دولت به دنبال حل مشکل شرکت مخابرات با تعامل هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->