کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

بازی دختران مشهدی بسکتبال بعد از تعویق یک‌ماهه لیگ یک

  • کد خبر: ۹۳۰۰۱
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
بازی دختران مشهدی بسکتبال بعد از تعویق یک‌ماهه لیگ یک
انتظار دختران بسکتبالیست برای رقابت در لیگ دسته‌یک به پایان رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ فدراسیون بسکتبال بالاخره بعد از چند هفته بلاتکلیفی، تاریخ جدید شروع بازی‌های لیگ دسته‌یک بانوان را اعلام کرد و تیم‌های مشهدی با تأخیری یک‌ماهه مقابل حریفان به میدان می‌روند.

دلیل تعویق یک‌ماهه چه بود؟

طبق اعلام فدراسیون قرار بود ۱۰‌آذر، رقابت‌های لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان آغاز شود؛ اما در این تاریخ خبری از شروع بازی‌ها نشد و اطلاعیه‌ای هم مبنی‌بر تعویق مسابقات از‌سوی مسئولان برگزاری رقابت‌ها اعلام نشد، به‌طوری‌که تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ به تمرینات خود بدون مشخص‌بودن برنامه بازی‌ها ادامه دادند. اما در‌این‌میان تیم‌ها همگی یک موضوع را دلیل عدم برگزاری لیگ می‌دانستند و آن نبود میزبان بود!

در مرحله نخست باید ۴ شهر میزبان می‌شدند، اما به‌جز گروه دوم که مشهد و تهران آمادگی میزبانی داشتند، در ۳ گروه دیگر هیچ شهری تمایلی به میزبانی نداشت. در‌این‌میان شهر‌های بزرگی همچون اصفهان، یزد، کرمان، سنندج و اهواز حضور داشتند و کمی قبول این موضوع که تعویق یک‌ماهه به‌دلیل پیدانشدن یک میزبان بوده است، سخت بود. از گوشه کنار هم دلایل دیگری همچون در‌پیش‌بودن انتخابات فدراسیون و حواشی ایجاد‌شده مطرح می‌شد. با‌این‌حال با اعلام آغاز بازی‌ها در ۲ تاریخ دوم دی و نهم دی این داستان به پایان رسید.

انصراف ۲ تیم از مسابقات

۱۹‌آبان جلسه هماهنگی لیگ دسته‌یک بانوان در سالن کنفرانس فدراسیون بسکتبال با حضور نمایندگان ۱۹‌باشگاه برگزار شد. با توجه به تعداد زیاد تیم‌ها، باشگاه‌ها به ۲ گروه شمال و جنوب تقسیم شدند و قرار است در ۳‌گروه پنج‌تیمی و یک گروه چهار‌تیمی به رقابت بپردازند. اما از آن زمان تا‌به‌الان ۲ تیم از رقابت‌ها کناره‌گیری کردند و به‌این‌ترتیب به‌جز گروه سوم، همه گروه‌ها چهارتیمی شدند.

براساس برنامه‌ای که فدراسیون بسکتبال منتشر کرده است، گروه اول و سوم از تاریخ دوم دی‌ماه به میدان می‌روند و گروه دوم و چهارم نیز یک هفته بعد یعنی از نهم دی رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند. خراسان رضوی در فصل‌۱۴۰۰، ۳‌نماینده در لیگ دسته‌یک خواهد داشت؛ خانه بسکتبال نیشابور که با بهترین نتایج فصل قبل از لیگ دسته‌۲ صعود کرده است و۲تیم مشهدی ژاویز و مولتی‌کافه.

برنامه بازی گروه مشهدی‌ها

با انجام قرعه‌کشی، تیم نیشابور در گروه اول قرار گرفت و ۲ تیم مشهدی نیز با یکدیگر در گروه دوم هم‌گروه شدند. در گروه «الف»، خانه بسکتبال نیشابور با تیم‌های خانه بسکتبال خراسان شمالی، هایپر گیلان، مهاد لواسان و صنایع دستی راستکردار بندرانزلی هم‌گروه است. در گروه «ب» نیز نارسینا تهران، مولتی‌کافه مشهد، فدایی تهران و ژاویز مشهد، حریفان یکدیگر هستند. البته یکی از تیم‌های تهرانی این گروه ابتدای ماه از حضور در مسابقات انصراف داد و گروه چهارتایی شد.

در اولین مرحله و دور رفت بازی‌ها، ژاویز مشهد نهم و دهم دی‌ماه میزبان است، ۴ بازی برگزار می‌شود که در روز دوم، شهرآورد مشهدی‌ها بین مولتی‌کافه و ژاویز پیگیری می‌شود. پس از آن ۲ هفته به استراحت می‌روند و ۲۳‌و‌۲۴‌دی، ۴ دیدار دیگر انجام خواهد شد که تیم تهرانی میزبان است. در آخرین مرحله و دور برگشت نیز مولتی‌کافه مشهد میزبان خواهد بود و هفتم و هشتم بهمن، ۴‌تیم به میدان خواهند رفت.

نیشابور میزبان نشد

اما دختران نیشابوری که با اقتدار توانستند فصل گذشته از لیگ ۲ به لیگ‌یک برسند، در اولین تجربه حضور خود در لیگ‌یک کار سختی در پیش دارند و باید دید در این لیگ توقف خواهند داشت یا آسانسوری به لیگ برتر صعود می‌کنند. نیشابور در این دوره میزبان نشده است ودر پایان هفته جاری از دوم و سوم دی‌ماه در گیلان باید به‌مصاف ۲ تیم برود. آن‌ها ۲ هفته بعد، ۱۶‌و‌۱۷‌دی راهی خراسان شمالی می‌شوند. در‌نهایت بازی‌های برگشت ۳۰‌دی و یکم بهمن در بندرانزلی پیگیری خواهد شد.

طولانی‌ترین مسابقات را در گروه سوم خواهیم داشت که تنها گروه لیگ با ۵ تیم است. بازی‌ها در ۵ نوبت پیگیری می‌شود و تا ۲۹‌بهمن باید منتظر مشخص‌شدن تیم‌های برتر این گروه باشیم. تیم‌های اکسیژن اراک، خانه بسکتبال بندر امام‌خمینی (ره)، باژوند بوشهر، پیشتازان اهواز و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین بازی را در این مرحله در پیش دارند و می‌توان گفت کارشان نسبت به دیگر‌گروه‌ها سخت‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->