شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

شهردار مشهد در دیدار با سفیر ژاپن: مدیریت شهری مشهد آماده همکاری با ژاپن است

  • کد خبر: ۹۳۰۴۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
شهردار مشهد در دیدار با سفیر ژاپن: مدیریت شهری مشهد آماده همکاری با ژاپن است
سفیر ژاپن در ایران گفت: آماده همکاری‌های مشترک با شهرداری مشهد به ویژه در حوزه اقتصادی و مدیریت پسماند هستیم چنان که سازمان جایکا در ژاپن همکاریهای مشترک خوبی با مدیریت پسماند شهرداری مشهد دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ "کازوتوشی آیکوا" روز چهارشنبه در دیدار با شهردار مشهد افزود: در حال حاضر سازمان همکاری های بین المللی ژاپن"جایکا" همکاری های خوبی در زمینه مقاوم سازی سازه‌های شهری در مقابل زلزله با شهرداری تهران دارد و در حال تدوین نقشه جامعی در این زمینه برای این کلانشهر است و آمادگی داریم تا دفتر جایکا در این زمینه با شهرداری مشهد نیز همکاری کند.

آیکوا اضافه کرد: در زمینه مدیریت پسماند نیز شهرداری مشهد یکی از موفقیت آمیزترین همکاری ها را با جایکای ژاپن دارد.

سفیر ژاپن در ایران به پیشنهاد شهردارمشهد، درخصوص برگزاری نشست مشترک کارشناسی میان معاونت اقتصادی شهرداری و بخش خصوصی ژاپن اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد بسیارخوبی است که می تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

آیکوا افزود: از شهردار مشهد تقاضا داریم با توجه به نگاه مثبتی که به سرمایه گذاری خارجی در این شهر دارد از فعالیت اقتصادی بخش های خصوصی ژاپن در مشهد حمایت کند.

وی اضافه کرد: ایران فقط تهران نیست، سفرم به خراسان رضوی به ویژه مشهد سفر بسیار بسیار پرباری بود و دیدارهای خوبی را با استاندار و قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی داشته‌ام.

سفیر ژاپن در ایران گفت: همکاری‌های متنوع و گسترده‌ای میان ۲ کشور در زمینه مبارزه با کرونا، حمایت از مهاجران افغان ساکن در ایران، مدیریت بحران به خصوص در بحث زلزله و حوزه های بهداشتی وجود دارد.

آیکوا افزود: بیشترین روابط در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های بخش خصوصی ۲ کشور است و میان ۲ کشور در حوزه فعالیت بخش خصوصی اقدامات متعددی به ویژه در بحث تولید آهن و ساخت وساز انجام شده است.

وی ادامه داد: همکاریهای خوبی نیز میان شرکت سوزوکی و ایران خودرو وجود دارد و شرکت های بخش خصوصی ژاپن با وجود شرایط سخت تحریم حضور خود را در ایران حفظ کرده‌اند و منتظر هستند تا شرایط بهبود پیدا کند و امیدواریم شهرداری مشهد زمینه خوبی را برای همکاری های دوجانبه ایجاد کند.

مدیریت مشهد آماده همکاری با ژاپن است

شهردار مشهد نیز در این دیدار گفت: شهرداری مشهد آمادگی همکاری با شرکت های ژاپنی در راستای تاسیس شرکتی مشترک برای ساخت مسکن مقاوم و ارزان در مشهد و همچنین تولید برق از زباله را دارد.
سید عبدالله ارجایی افزود: مشهد درحال حاضر دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن و حدود ۳۰ میلیون زائرداخلی و خارجی در سال است.

وی اضافه کرد: روابط دیرینه ایران و ژاپن روابطی حسنه است که امیدواریم در دولت جدید نیز ادامه داشته باشد،از بخش عمده پیشنهادات شما استقبال می کنم و معتقدم بخش زیادی از این پیشنهادات در زمینه مدیریت پسماند و فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی ژاپن قابلیت اجرایی دارد.

شهردار مشهد گفت: شهرداری و شورای شهرمشهد در دوره ششم اعتقاد دارند که باید تسهیلگر فعالیت های اقتصادی در شهر باشند، لذا برنامه‌های بسیار جدی در این زمینه داریم و امیدواریم بتوانیم همکاری های خوبی با ژاپن در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

ارجایی افزود: طی ۱۰ سال گذشته سه تفاهمنامه همکاری مشترک میان ژاپن و شهرداری مشهد به امضا رسیده است که این تفاهم نامه‌ها قابلیت تمدید و ادامه کار را دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد می تواند در زمینه های مدیریت کمپوست، تفکیک زباله و تولید برق از زباله با ژاپن همکاری خوبی داشته باشد.

شهردار مشهد گفت: امیدواریم با رفع تحریم های ظالمانه ای که غرب نسبت به کشور ما روا داشته است بتوانیم سریعتر به اهداف مشترکمان برسیم.

ارجایی افزود: همچنین شهرداری مشهد برای میزبانی سمینار تخصصی با حضور شرکت های بخش خصوصی ژاپن که آمادگی سرمایه گذاری در مشهد را داشته باشند آماده است و می‌توان در این سمینار و حاشیه آن موانع سرمایه گذاری کشور ژاپن در ایران را مورد بررسی دقیق قرار داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->