تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

موضع‌گیری باشگاه استقلال در خصوص بازیکن گابنی گل‌گهر: رای ۳ برصفر برگشت پذیر نیست

  • کد خبر: ۹۳۰۵۴
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
موضع‌گیری باشگاه استقلال در خصوص بازیکن گابنی گل‌گهر: رای ۳ برصفر برگشت پذیر نیست
باشگاه استقلال رسما اعلام کرد رای ۳ برصفر اعلام شده بازی با گل گهر سیرجان از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برگشت پذیر نیست و باید طبق روال اجرا شود.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، به دنبال رأیی که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان صادر شد، تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان امتیازاتی از بازی با این تیم سیرجانی به دست آوردند که البته سهم باشگاه استقلال کمتر بود و این باشگاه در ماجرای محرومیت و جریمه باشگاه گل‌گهر سیرجان کمترین سود را برد.  

با این حال بعد از بازنده اعلام شدن باشگاه گل‌گهر در مصاف با این سه تیم، بیشتر نگاه‌ها متوجه باشگاه استقلال شد و برخی جریان‌ها نیز فشار‌هایی را به کمیته انضباطی وارد می‌کنند تا احتمالاً رأی بازنده اعلام شدن باشگاه گل‌گهر بابت استفاده غیرقانونی و برخلاف آیین نامه سازمان لیگ در بازی‌های لیگ برتر، بازگردد. در همین راستا مباحثی هم از سوی هوشنگ نصیرزاده مطرح شده که احتمال برخی تغییرات در حکم صادره را قوت بخشیده است.
 با این حال موضع باشگاه استقلال در خصوص این تحرکات روشن است. محمد مومنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در این باره حرف‌هایی دارد که قابل توجه است. مومنی می‌گوید: «موضع صریح و قاطع باشگاه استقلال اجرای قانون است. اینکه بعضی سعی در توجیه اتفاقات رخ داده دارند برای ما قابل قبول نیست. کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند دوستان ما هستند، اما دفاع از مواضع باشگاه استقلال در اولویت اهداف ما قرار دارد و دوست نداریم حقی از هواداران تیم‌مان ضایع شود.  
منافع استقلال از هر چیزی برای ما مهم‌تر است و در این راستا کوتاه نخواهیم آمد. ما اگر ببینیم با اجرای قانون رقیب سنتی ما سود می‌برد باز هم از اجرای آن دفاع می‌کنیم و معتقدیم که باید مسیرقانونی طی شود.» مومنی با اشاره به افرادی که سعی در لاپوشانی وضعیت بازیکن گابنی تیم گل‌گهر دارند و می‌خواهند مسأله نداشتن بازی ملی بانیاما را توجیه کنند، گفت: «باید رودربایستی را کنار گذاشت و شفاف و بر اساس عدالت حرف زد. می‌گویند تخلفی انجام نشده در حالی که این بازیکن فاقد چهار بازی ملی بوده و ایمیل‌هایی که در این راستا ارسال شده نیز جای شک و شبهه دارد که قانونگذار باید پیگیر آن باشد تا ببیند اصل ماجرا چیست و چرا سندسازی شده است. دوستان در رسانه‌ها حاضر می‌شوند و می‌گویند با وجود این تخلف نباید بازی ۳ بر صفر اعلام شود و استناد می‌کنند به تبصره‌هایی که در آیین نامه اضافه شده است. حرف ما این است که، اما باید به طور قطع بازی ۳ برصفر اعلام شود، چون تخلفی آشکار و محرز انجام شده است. همه ما باید یاد بگیریم که در مقابل قانون کرنش کنیم و به تمام مفاد آن احترام بگذاریم. اگر همه خود را ملزم به اجرای قانون بدانیم، قطعاً مشکلی پیش نمی‌آید. حال شاید در گذشته تخلفات مشابه هم انجام شده باشد، اما استراتژی ما به عنوان مدیران باشگاه استقلال این است که همگی مطیع قانون باشیم و اجازه ندهیم تخلف و تحریفی انجام شود.» 
مومنی در ادامه گفت: «اگر توجیهات فنی باشد، جای نگرانی و اعتراض نیست، اما برخی توجیهات غیرفنی است. باور کنید اگر کسی قانونمدار و شفاف باشد، هرگز این مشکلات به وجود نخواهد آمد. باور کنید کمیته انضباطی رفیق باشگاه استقلال نیست که چنین حکمی را صادر کرده است. آن‌ها هم فکر آبروی خودشان هستند و تصمیمی نمی‌گیرند که برخلاف قوانین باشد. بیایید سفسطه را کنار بگذاریم و منطقی صحبت کنیم.» مومنی در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد که استقلال کمترین سود را در قیاس با سپاهان و پیکان برده است: «همه به سمت باشگاه استقلال حمله می‌کنند و ما را زیر سؤال می‌برند در حالی که بعد از صدور این حکم بیشترین سود را باشگاه سپاهان برد. آن‌ها در بازی با گل‌گهر چهار گل خورده بودند، اما ما مساوی شده بودیم. ۴ گلی که سپاهان در آن بازی دریافت کرد از کارنامه این تیم پاک شد و برای این تیم ۳ گل زده هم محاسبه شد و حالا سپاهان به لطف همین حکم بالاتر از ما قرار دارد. چرا این همه هجمه علیه باشگاه استقلال ایجاد شده در حالی که این پرونده دو سوی دیگر هم دارد (سپاهان و پیکان).» با این وجود، اما زمزمه بازگرداندن حکم از سوی کمیته استیناف نیز شنیده می‌شود که عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال ترجیح داد درباره این موضوع صحبتی نکند تا زمانی که استیناف پیرامون این موضوع نظر قطعی و نهایی خود را اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->