ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

۴ روش مفید برای تمیز کردن شیرآلات خانه

  • کد خبر: ۹۳۱۲۴
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۴ روش مفید برای تمیز کردن شیرآلات خانه
شیرآلات به دلیل نوع آبکاری خود به نسبت سینک جرم بیشتری می‌بندند و یا حداقل لکه‌ها را بیشتر به چشم می‌آورند. حتی اگر شیرآلات خانه شما در عین پاکیزه بودن، کدر باشند به نظر تمیز نمی‌آیند؛ به همین دلیل تمیز کردن شیرآلات اهمیت بالایی در انتقال حس تمیزی منزل دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شیرآلات درخانه از جمله وسایل پرکاربردی است که نظافت آن‌ها ضروری است چرا که بیشترین تماس را با دست پیدا می‌کنند. از طرفی جرم گرفتن آن‌ها مخصوصا در مناطقی که آب رسوب بیشتری دارد، باعث می‌شود که ظاهر شیرآلات را کثیف نشان دهد. شستن شیرآلات به علت جنس آن نیاز به دقت دارد چرا که شستن آن‌ها با مواد شیمیایی می‌تواند باعث تغییر رنگ شود. ادامه مطلب را بخوانید تا با روش‌های ساده تمیز کردن شیرآلات آشنا شوید.

صابون

از محلول آب و صابون برای شستشوی شیرآلات استفاده کنید. این شستشو مداوم و روزانه باشد نتیجه خوبی خواهید گرفت. استفاده از محلول آب و صابون به شیرآلات ضرری نمی‌رساند و رنگ آن‌ها را حفظ می‌کند و باعث براق شدن می‌شود. با استفاده از اسکاج‌های نرم و اسفنجی محلول آب و صابون را روی شیرآلات بمالید تا تمیز شده و خطی روی آن‌ها ایجاد نشود.

مایع ظرفشویی و جوش شیرین

در یک کاسه کوچک تقریباً نیم لیتر آب گرم را با یک یا دو قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک ابر را در این محلول بخیسانید و به آرامی بر روی سطح شیر مخصوصاً پایه و دستیگره آن بکشید. موی یک مسواک کهنه را به جوش شیرین آغشته کنید. از این مسواک برای تمیز کردن نواحی استفاده کنید که مواد معدنی موجود در آب روی آن‌ها رسوب بسته است. در صورت نیاز چند قطره آب بر روی مسواک بریزید.

سرکه

یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید. بر روی تمام سطح شیرآلات و اتصالات آن، سرکه را اسپری نمایید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر نمایید تا سرکه جرم‌ها را در خود حل کند. با دستمال خشک و نرم شیر را خشک نمایید.

آبلیمو

یکی از در دسترس‌ترین مواد برای برق انداختن شیرآلات استیل، لیمو ترش است. این ماده علاوه بر تمیز کردن لکه‌های آب بر روی شیرآلات استیل، سیاهی شیرآلات را نیز از بین می‌برد. هرگز به جای لیمو از آبلیمو برای برق انداختن شیرآلات استیل استفاده نکنید، چرا که بسیاری از آب لیمو‌ها خالص نیستند و تمیز کردن شیرآلات با آن‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. شیرآلات را به آب لیموی تازه آغشته کنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا آب لیمو بر روی شیرآلات بماند. شیرآلات را آبکشی و با دستمال نخی تمیز خشک نمایید تا بخوبی تمیز شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->