۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روشی ساده برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

  • کد خبر: ۹۲۱۹۳
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
روشی ساده برای تمیز کردن ماشین لباسشویی
این روز‌ها دیگر کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنید که ماشین لباسشویی جزو لوازم برقی اصلی آن نباشد. تمیز کردن ماشین لباسشویی نیز همچون تمیز کردن اتو و از بین بردن بوی بد یخچال، یکی از موضوعات مهمی است که خوب است درباره آن بیشتر بدانیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ماشین لباسشویی در دسته پرکاربردترین لوازم خانگی قرار می‌گیرد و مانند دیگر وسایل، به نظافت نیاز دارد. اغلب افراد تصور می‌کنند، چون این وسیله خود فرآیند شستشو را انجام می‌دهد، احتیاجی به تمیز کردن ندارد. این درحالی است که فضای داخلی ماشین لباسشویی دارای درز‌ها و شکاف‌های فراوانی است که محل تجمع باکتری‌ها هستند. رطوبت نیز می‌تواند عامل مهمی برای رشد و تکثیر کپک باشد؛ بنابراین هر چند وقت یکبار تمیز و ضدعفونی کردن لباسشویی را در برنامه خود قرار دهید. چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

 چرا لباسشویی را باید تمیز کنیم؟

اغلب ما گمان می‌کنیم، چون لباسشویی خود یک وسیله شوینده به حساب می‌آید، پس خود به خود تمیز هم می‌شود. اما این تفکری غلط است. جالب است بدانید، ماشین لباسشویی در حین شستن لباس‌ها، بیشتر در معرض باکتری و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. تمام مراحل شستشو در ماشین لباسشویی، با آب ولرم رو به سردی انجام می‌شود. بیشتر اوقات این دما برای از بین بردن میکروب‌ها کافی نیست و میکروب و باکتری‌های موجود در لباس‌های کثیف، در حین شستشو در این درز‌ها و شکاف‌ها قرار می‌گیرند و زمینه را برای رشد قارچ و کپک فراهم می‌کنند.

مواد شوینده باقی مانده و املاح سختی که درون آب وجود دارند در این محیط شروع به رسوب گذاری می‌کنند. درنهایت، همه این شرایط باعث می‌شوند دیگ ماشین کثیف شده و لباس شما به طور کامل تمیز و ضدعفونی نشده و تیره به نظر برسد.

اجزای مهم برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی باید اجزایی را که در زیر برشماردیم جداگانه تمیز کرد:

* لاستیک درب ماشین لباسشویی

* محفظه جاپودری ماشین لباسشویی

* فیلتر ماشین لباسشویی

* درب ماشین لباسشویی

* محفظه دیگ ماشین لباسشویی

وسایل و مواد مورد نیاز

۲ پیمانه سرکه.
یک چهارم پیمانه جوش شیرین.
یک چهارم پیمانه آب.
یک عدد اسفنج یا ابر برای شست‌وشو.

روش کار تمیز کردن ماشین لباسشویی

۱. در یک ظرف کوچک، جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید. این مایع درواقع، نقش مایع یا پودر شوینده را بازی خواهد کرد، اما فعلا آن را کنار بگذارید. حالا سرکه را پیمانه کنید و کنار بگذارید.

۲. مخلوط جوش شیرین و آب را داخل مخزنی بریزید که مواد شوینده‌ی ماشین لباسشویی را درون آن می‌ریزید. حالا سرکه را از در اصلی ماشین یعنی همان دری که لباس‌ها را درون ماشین می‌ریزید، داخل فضای اصلی ماشین لباسشویی بریزید. ماشین لباسشویی را در حالت شست‌وشویی نرمال با آب گرم قرار دهید و بعد از بستن در ماشین لباسشویی دکمه‌ی شروع شست‌وشو را بزنید. اجازه بدهید ماشین لباسشویی کار کند. سرکه و جوش شیرین به‌طور طبیعی رسوبات معدنی را که در ماشین لباسشویی جمع شده‌اند، تخریب و در خود حل می‌کنند و هر نوع قارچ و کپکی را از بین می‌برند. به این ترتیب ماشین لباسشویی شما دوباره تمیز می‌شود و نفس تازه‌ای خواهد کشید.

۳. بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی، اسفنج یا ابر پاک کننده‌ای را که آماده کرده‌اید، بردارید، در ماشین لباسشویی را باز کنید و کپک‌ها یا رسوبات سمجی را که ممکن است به دورتادور و کناره‌های درب ماشین لباسشویی چسبیده باشند، تمیز کنید و سپس با آب بشویید.

۴. بعد از انجام این مراحل ماشین لباسشویی شما کاملا تمیز و دوباره آماده‌ی شستن لباس‌هاست. یادتان باشد اگر درِ ماشین لباسشویی‌تان از جلو باز می‌شود، حتما ماهی یک بار به همین روش آن را تمیز کنید تا همیشه وقتی لباس می‌شویید از بوی خوش لباس‌هایتان لذت ببرید و ماشین لباسشویی‌تان نیز همیشه در بهترین وضعیت و با بالاترین کارآیی ممکن باشد.

۵. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که بعد از هر بار اتمام شست‌وشوی لباس‌ها، درِ ماشین لباسشویی را باز بگذارید؛ حتما چند دقیقه وقت صرف کنید و ماشین لباسشویی‌تان را تمیز و خشک کنید.

منابع: ایرنا
        چطور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->