کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

هر روز قرآن بخوانیم

  • کد خبر: ۹۳۳۴۷
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
هر روز قرآن بخوانیم
حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی - قاری قرآن و استاد حوزه

کانون مهم و اثرگذار خانواده پایگاه اصلی تربیت فرزند و در نهایت رشد و بالندگی جامعه است، مسئله‌ای که در اجتماع اسلامی و برای شهروند دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و البته که همجواری در کنار عالم آل محمد (ص) این توقع را بیش از پیش نشان می‌دهد. از این رو، پرورش قرآنی یکی از مسائلی است که باید به آن توجه خاص داشت.

آیات قرآن به اهمیت پرورش‌یافتگان در مکتب این کتاب آسمانی اشاره می‌کند. برای نمونه، در آیات پایانی سوره «فرقان» بندگان خداوند رحمان از حق تعالی می‌خواهند فرزندانشان پیشوا و سرمشق انسان‌های شایسته باشند، اما به هر حال زمینه فراهم شدن و رسیدن به این خواسته و دعا به ۳ رکن نیاز دارد: خانواده شایسته، رعایت حقوق کودک و شناخت وظیفه از سوی فرزند.

به عبارت دیگر، تعلیم و تربیت قرآنی کودک مهم‌ترین حق اوست که بر دوش والدین قرار دارد. یعنی آموزش و درس‌آموزی از ارکان تعلیم و تربیت است که به طور قطعی مهم‌ترین درس‌ها از نظر بزرگان دین، آموختن قرآن است.

با نگاه به آیه‌های قرآنی متوجه می‌شویم موظفیم تعلیم و تربیت خود را بر مبنای این کتاب الهی پیش ببریم تا هم خود و هم فرزندانمان در بستر قرآن سرمشق باشیم. آیات نورانی قرآن هرکدام یک گنجینه برای تربیت خود و فرزندان است و البته که اگر خودمان این‌گونه تربیت شویم، کودک ما هم به همین شیوه پرورش می‌یابد.

بنابراین، اگر فرزندانمان را بر اساس تعالیم قرآنی آموزش دهیم، خانواده‌ای معنوی و روحانی خواهیم داشت. از این رو، به خانواده‌ها تأکید شده است روزانه در زندگی خود قرائت قرآن را مدنظر قرار دهند. به طور مثال از یک سوره مانند «یس» یا از ابتدا یا انتهای قرآن به این امر مهم بپردازند.

بی‌شک، آغاز کار قرآن‌آموزی با قرائت روزانه و صحیح خواندن است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد تا کار را در معارف، مبانی و تعلیم و تربیت قرآنی به‌درستی دنبال کنند و بتوانند در عرصه قرائت و حفظ آیات بستر مناسبی ایجاد کنند.

علاقه‌مندی، شرط قرآنی شدن

راهکاری که برای توجه بیشتر خانواده‌ها به قرائت تخصصی و حفظ قرآن کریم می‌توان پیشنهاد داد این است که والدین با روشی مناسب کودکان را به بحث قرآنی علاقه‌مند کنند. البته این امر اول از خودشان شروع می‌شود.

یعنی پدر و مادر ابتدا باید علاقه‌مندی‌شان را به این مسئله مهم نشان دهند و در میدان عمل باشند تا بچه‌ها هم علاقه‌مند شوند.

به نظرم، یکی از راه‌های خوب برای قرآنی شدن خانواده‌ها شرکت در جلسات قرآن است. به این نکته هم توجه کنیم که والدین باید در کنار آن، دعا کنند و از خدا بخواهند بچه‌هایشان در این مسیر قرآنی موفق باشند و مورد عنایت امام زمان (عج) قرار بگیرند تا برای جامعه خود آینده‌دار و آینده‌ساز باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->