سرخط خبرها

تقدیر از خادمان ایستگاه استقبال از زائر

  • کد خبر: ۹۳۴۲
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
تقدیر از خادمان ایستگاه استقبال از زائر
هم‌زمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد
عطایی - مراسم تجلیل از خدمت‌گزاران در ایستگاه استقبال از زائر تکیه اعظم خاوری‌ها در مسجد امام حسن (ع) برگزار شد. در این جلسه افزون بر مسئولان ایستگاه و مردم، رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر، غلامرضا غلامی شهردار منطقه ۴، محمد سلطانی رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ شرکت داشتند. در این جشن از خدمت‌گزاران این ایستگاه و شاعران خاوری تقدیر شد.

مدیر ایستگاه صلواتی تکیه اعظم خاوری‌ها در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شهرآرامحله گفت: این تکیه در دهه آخر صفر و با هدف استقبال از زائران و میهمانان پیاده آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در حدفاصل بهشت امام رضا (ع) و آستان مقدس خواجه اباصلت برپا شد. این ایستگاه با غرفه‌های مختلف در خدمت زائران حضرت رضا (ع) بود. این ایده برای اولین بار و به صورت خودجوش و مردمی کار خود را آغاز کرد و از سوی شورای هیئات مذهبی مشهد و جمعیت خدمت‌گزار تشویق شد. این ایستگاه به مدت ۴ روز از ۲ آبان‌ماه تا ظهر شهادت امام رضا (ع) به صورت ۲۴ ساعته فعال بود و به زائران امام مهربانی‌ها خدمت‌رسانی می‌کرد. در این مدت ۶۰ هزار زائر خدمات مختلفی را از این ایستگاه دریافت کردند.
محمد مددی تهیه و توزیع غذا‌های سنتی قوم خاوری را یکی از اقدامات ارزنده این ایستگاه دانست و توضیح داد: یکی از غرفه‌های ایستگاه که با استقبال خوب زائران مواجه شد، غرفه پذیرایی بود. بعد از پخت غذا‌های سنتی قوم خاوری از سوی خواهران غذا بین زائران توزیع می‌شد. در قسمت غذا ۳۵ هزار پرس غذا شامل حلوا خاوری، بسراق و آش لخشک که غذا‌های سنتی و مخصوص خاوری است با ارزش غذایی بسیار بالا توزیع شد. در بخش نوشیدنی نیز از ۳۵ هزار زائر پذیرایی شد. از غرفه‌های دیگر این ایستگاه غرفه خیاطی بود که خدماتی را در این‌باره به زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) با مدیریت خانم غفوری ارائه می‌داد. در قسمت خیاطی ۴۵۰ نفر خدماتی شامل دوخت کوله و لباس را دریافت کردند. غرفه فرهنگی با نام سرداران شهید حسینیان و شهید دادخواه نام‌گذاری شد و در حاشیه برپایی ایستگاه مراسم بزرگداشت شهید حسینیان نیز برگزار شد و آقای علی اصغرمحمدیان مسئولیت این ایستگاه را برعهده داشتند. مددی در ادامه بیان کرد: غرفه کودک و امام رضا (ع) از غرفه‌های مورد علاقه کودکانی بود که همراه با والدین خود به صورت پیاده از فریمان به مشهد می‌آمدند و در این ایستگاه با فرهنگ ناب رضوی آشنا می‌شدند. کودکان نقاشی‌های انتخاب شده را در زمان استراحت رنگ‌آمیزی می‌کردند و به رسم یادگاری نیز هدایایی به این عزیزان تقدیم می‌شد. واحد پاسخ به سؤالات شرعی یکی دیگر از غرفه‌های ایستگاه بود؛ که با حضور حجت‌الاسلام آقای وحیدی اداره می‌شد. واحد کفاشی با مدیریت سید محسن صفدری ارائه خدمات ارزنده‌ای به زائران همچون تعمیرات کفش و تمیز کردن کفش‌های زائران علی بن موسی الرضا (ع) را برعهده داشت. در بخش کفاشی ۲۵۰۰ نفرخدمات دریافت کردند که شامل تعویض کفی فوم، واکس و دیگر تعمیرات بوده است. واحد درمانگاه نیز با حضور پزشکان مستقر در آن فعالیت داشت. دکتر میرزایی و دکتر مخصوص در این‌باره با ایستگاه همکاری داشتند. در بخش خدمات دارویی نیز دکتر غیوری‌فرد با ایستگاه همکاری داشت و دارو‌های غرفه را تهیه کرد. در قسمت ویزیت حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر خدمات پزشکی و دارو دریافت کردند. در غرفه ماساژ بخش برادران مکلف با ما همکاری داشتند که متخصص فیزیوتراپی هستند و علیزاده که همراه و کمک ایشان بودند. در بخش ماساژ بانوان نیز خانم صداقت و سلمانی همکاری داشتند، که قبل از برپایی ایستگاه دوره‌های ماساژ را آموزش دیده و به زائران خدمت می‌کردند. ۱۸۰۰ نفر نیز خدمات ماساژ را دریافت کردند. در ایستگاه فضای استراحت و سرویس بهداشتی برای زائران پیش‌بینی شده بود، اما این ایستگاه فضا و خدماتی برای اسکان زائران نداشت.
مدیر ایستگاه صلواتی تکیه اعظم خاوری‌ها در پایان از همکاری مسئولان مسجد امام حسن (ع) در برپایی ایستگاه استقبال از زائر تشکر کرد و گفت: آقایان دادخواه و مهدی مهمان‌نواز از هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) به عنوان کارگروه ایستگاه صلواتی به زائران خدمت می‌کردند و بخشی از لوازم مورد نیاز نیز از مسجد تأمین شد. تصاویر ۳۲ سردار شهید متعلق به قوم خاوری‌ها که جزو افتخارات ما هستند در حاشیه ایستگاهی نصب شده بود. ۱۲۰۰ شهید از این قوم در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد که مایه فخر و مباهات جمع ماست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->