امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس
سرخط خبرها

دشمن بد اندیش در تیررسِ بالستیک‌های ایرانی

  • کد خبر: ۹۳۴۷۱
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
دشمن بد اندیش در تیررسِ بالستیک‌های ایرانی
رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران، که جمعه، ۳ دی، برگزار شد، و در این مرحله از رزمایش، به صورت هم زمان ۱۶ فروند موشک بردبلند، میان برد و کوتاه برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین  شده شلیک شد، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت که برخی را مرور می‌کنیم.

آمادگی ما از هر زمان دیگری بیشتر است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، دیروز با قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران در پاسداری هم زمان از امنیت ملت ایران و ملت‌های منطقه، رزمایش پیامبراعظم (ص) ۱۷ را نشانه‌ای آشکار از اراده و توانمندی ایران در دفاع از منافع و امنیت ملت ایران برشمرد و گفت: هرگونه تحرک خصمانه از سوی دشمنان با پاسخ فراگیر و قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و معادلات راهبردی را به صورت معناداری تغییر خواهد داد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، نیز در حاشیه برگزاری مرحله نهایی این رزمایش در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش از قبل طراحی شده بود، اما تهدید‌های فراوان، ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدا... جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی ایران تاکنون بوده است.

موشک‌های شلیک شده در این رزمایش، تنها بخش کوچکی از صد‌ها موشکی است که می‌تواند به طور هم زمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد، اصابت و انهدام کامل ایجاد کند.
همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در پیامی اینستاگرامی، رزمایش پیامبر اعظم (ص) را حاوی پیام برادری و امنیت به کشور‌های دوست و همسایه دانست.

بازتاب غرش موشک‌های بالستیک

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی، برگزاری رزمایش اخیر را پاسخی به برخی ادعا‌ها مبنی بر حمله احتمالی تل آویو به سایت‌های هسته‌ای ایران ارزیابی کرده است.

«آسوشیتدپرس» نیز در گزارشی آورده است: سپاه پاسداران در گذشته اعلام کرده بود که موشک‌های کروز با برد هزار کیلومتر در اختیار دارد، اما اکنون سپاه به موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر مجهز است که برای رسیدن به پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه، بیش از اندازه کافی است. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در گزارشی دراین باره آورده است: در حالی این رزمایش نظامی کلید خورد که یک فرمانده ارشد ایرانی تهدید کرد که هرگونه حمله اسرائیل، پاسخ ایران را در برخواهد داشت؛ اشاره‌ای آشکار به برد و دقت موشک‌های ایرانی.

واکنش انگلیس و پاسخ ایران

وزارت امور خارجه انگلیس در وب سایت رسمی خود با صدور بیانیه ای، استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب‌های آزمایشی در رزمایش اخیر را محکوم کرد. اما سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در واکنش به این موضع گیری مداخله جویانه وزارت امور خارجه انگلیس درباره توانمندی دفاعی کشورمان گفت: ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و مطابق نیاز‌های دفاعی خود عمل می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود، نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه درباره آن مذاکره می‌کند.
سیدمحمد حسینی، معاون معاون پارلمانی رئیس جمهور، نیز در واکنش به این اقدام مداخله جویانه دولت انگلیس در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: عصبانیت انگلیس که روزگاری در منطقه مطلق العنان بود، از اقتدار ایران، قابل درک است، اما ناگزیر باید بپذیرند که گذشت آن زمانی که آن سان گذشت.

هیاهوی صهیونیست‌ها برای هیچ

در حالی که رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷، بازتابی جهانی داشته است، روز گذشته، کمیته مالی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، موافقت کرد تا بودجه‌ای اضافی بالغ بر ۹ میلیارد شیکل، حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، برای انجام عملیات نظامی علیه ایران به بودجه نظامی این رژیم افزوده شود.

این کمیته ضمن موافقت با چنین افزایشی، مجموعه‌ای از سیاست‌های حمایتی دیگر درباره انجام اقدام‌های نظامی علیه تهران را نیز تصویب کرد. روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز گزارش کرده که افزایش بودجه نظامی اسرائیل در چارچوب آماده سازی برای مقابله با ایران صورت گرفته است. این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مقام‌ها و رسانه‌های صهیونیست، به ناتوانی این رژیم برای مقابله نظامی با ایران اذعان کرده اند.

در یک نمونه، شبکه ۱۱ تلویزیون اسرائیل در گزارشی، این مسئله را که نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، توانایی این را داشته باشند که با انجام حمله‌ای گسترده بتوانند برنامه هسته‌ای ایران را با اختلال جدی روبه رو کنند یا برای مدتی به تأخیر بیندازند، زیر سؤال برده است. یک مقام ارشد امنیتی این رژیم نیز گفته است که آماده سازی حمله‌ای که بتواند آسیب شایان توجهی به پروژه هسته‌ای ایران وارد کند، حداقل دو سال طول می‌کشد و اسرائیل، توانایی این کار را نداشته است و ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->