برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

ژان مارک ولی، کارگردان سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک»، درگذشت

  • کد خبر: ۹۳۶۴۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
ژان مارک ولی، کارگردان سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک»، درگذشت
ژان مارک ولی (Jean-Marc Vallée) کارگردان کانادایی که با فیلم‌های «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) و «وحشی» (Wild) و «ویرانی» (Demolition) و سریال Big Little Lies در ۵۸ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز - کارگردان کانادایی که یک جایزه امی برده بود و نامزدی اسکار را در کارنامه داشت در ۵۸ سالگی درگذشت.

ژان مارک ولی، کارگردان کبکی که برای ساخت فیلم‌هایی چون «کلوپ خریداران دالاس» و سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» با تحسین روبه‌رو شده بود در ۵۸ سالگی از دنیا رفت. هنوز دلیل مرگ وی روشن نشده است.

شریک کاری او با انتشار بیانیه‌ای از وی برای خلاقیت، اصالت و تلاش متفاوتی که برای خلق آثارش به کار می‌بست تجلیل کرد و گفت هر چند از نبودن وی واقعا دلتنگ می‌شود، اما معتقد است وی با سبک زیبا و آثار تاثیرگذاری که با جهان به اشتراک گذاشت همچنان زنده خواهد ماند.

ولی یک نامزدی اسکار در بخش تدوین برای فیلم «کلوپ خریداران دالاس» در سال ۲۰۱۳ کسب کرد. این فیلم که برای بازی جرد لتو و متیو مک‌کانهی جایزه اسکار را برد، با اقتباس از داستان واقعی فردی ساخته شد که مبتلا به ایدز بود و تلاش داشت دارو‌های تایید نشده را به دست دیگر بیماران مبتلا برساند.

سال بعد، او فیلم «وحشی» را با بازی ریس ویترسپون کارگردانی کرد که با اقتباس از کتاب خاطرات پرفروش یک معتاد سابق ساخته شد که برای یافتن مسیر زندگی‌اش مسیر طولانی و پرخطر «پاسیفیک کست» را پیاده طی کرد.

وی به همکاری‌اش با ویترسپون در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» برای شبکه اچ‌بی‌او ادامه داد و در بخش کارگردانی سریال کوتاه برنده جایزه امی ۲۰۱۷ شد. این سریال که از کتاب خاطرات پرفروش لین موریارتی ساخته شده با بازی لورا درن، نیکول کیدمن و شایلین وودلی تحسین زیادی برانگیخته است. وی پس از آن در سال ۲۰۱۸ سریال کوتاه «چیز‌های تیز» با بازی ایمی آدامز را برای «اچ‌بی‌او» ساخت و برای هر ۲ سریال جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا را برد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->