برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

برای والیبالیست‌های مشهدی‌ که از خانه رفته‌اند: سال‌های دور از خانه!

  • کد خبر: ۹۳۷۴۲
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
برای والیبالیست‌های مشهدی‌ که از خانه رفته‌اند: سال‌های دور از خانه!
در خصوص حضور چشمگیر خراسانی‌ها در لیگ برتر والیبال به بهانه نیم‌فصل رقابت‌ها در این مطلب می خوانید.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، - دور رفت سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی به پایان رسیده است که حالا تیم‌ها در فاصله نیم‌فصلی، فرصتی کلیدی برای ترمیم ضعف‌ها و تقویت قوت‌هایشان دارند؛ لیگی که امسال هم همچون سال گذشته نماینده‌ای از خراسان‌رضوی در آن حضور نداشت، اما باز هم حضور چشمگیر والیبالیست‌های مشهدی در قالب تیم‌های دیگر، حسرتی همیشگی را به جامعه والیبال خراسان‌رضوی یادآور شد.

حضوری که نشان پیشرفت والیبال استان در عرصه بازیکن‌سازی است، اما این سؤال و حسرت بزرگ را مطرح می‌کند که چرا همچنان خراسان‌رضوی باید از داشتن تیمی در لیگ برتر محروم باشد؟ آن هم درحالی‌که مشهد همواره در فصول حضورش در لیگ برتر والیبال طی سال‌های نه‌چندان‌دور، عملکرد قابل‌قبولی داشته است. به بهانه نیم‌فصل لیگ برتر والیبال نگاهی داشتیم به بازیکنان، مربیان، آنالیزورها، بدن‌سازان و فیزیوتراپ‌های خراسانی که در تیم‌های لیگ برتر امسال پخش شدند تا نام والیبال استان همچنان زنده باشد.

انجمن بازیکنان خراسانی یک لیگ

لیگ برتر والیبال در فصل جاری ۱۱ بازیکن خراسانی را در ترکیب تیم‌های مختلف حاضر در این مسابقات به خود می‌بیند؛ یازده بازیکنی که در ۸ تیم از ۱۴ تیم حاضر در این دوره از مسابقات پخش شده‌اند. بیشترین سهم بازیکنان مشهدی متعلق به تیم راه‌یاب ملل مریوان است که گفته می‌شود جبار قوچان‌نژاد، رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی و مربی کهنه‌کار والیبال مشهد، مشاور فنی این باشگاه است. یونس جوان، امیر پژوهان و علی حاجی پور‌مقدم، ۳ بازیکن خراسانی این تیم هستند که نیروی جوانی خوبی به این تیم داده‌اند. بعد از راه‌یاب ملل، باشگاه پیکان با ۲ خراسانی، بیشترین سهم را دارد.

باشگاهی که امیر حسینی، پاسور کهنه‌کار مشهدی، را به خدمت گرفته و پوریا یلی هم دیگر‌چهره خراسانی‌اش است. شهروز همایون‌فرمنش و امین علوی ۲ بازیکن سابق باشگاه پیام مشهد هم امسال به‌ترتیب برای شهداب یزد و هورسان رامسر بازی می‌کنند. رشید و مجتبی یوسفی هم ۲ مشهدی دیگر هستند که اولی برای شهرداری ورامین توپ می‌زند و دومی امسال در خدمت تیم لبنیات هراز آمل است. امیرحسین ناوی هم دیگر‌مشهدی این فهرست است که برای مس رفسنجان بازی می‌کند. البته در‌این‌میان نباید علیرضا عبدی را هم فراموش کنیم که امسال برای پاس گرگان به میدان می‌رود.

مربیانی برای تغییر سبک

رضا مؤمنی‌مقدم، حامد صمدی و نوید مشجری، ۳ مربی خراسانی لیگ برتر والیبال سی‌وپنجم هستند؛ مربیانی که نسل جدید مربیان هستند و گفته می‌شود آن‌ها آینده مربیان لیگ برتر هستند که بنا دارند سبک جدیدی از برنامه‌های تاکتیکی را به لیگ بیاورند. مؤمنی‌مقدم امسال در کنار پیمان اکبری در تیم پیکان است و حامد صمدی هم در راه‌یاب ملل مریوان دستیار آرش صادقیانی است. نفر سوم این فهرست همان آنالیزور مشهور تیم ملی والیبال است که نزدیک به یک دهه است با آمدن هر مربی در رأس کادر فنی تیم ملی والیبال، او آنالیزور اول و آخر تیم است. مشجری که پیش‌از‌این هم کار مربیگری کرده، امسال در تیم سایپا دستیار ناصر شهنازی است.

۳ قاضی و چند نفر دیگر

تیم قاضیان خراسانی لیگ برتر والیبال هم امسال با بازگشت مسعود ذوقی به عرصه قضاوت تکمیل شد. ذوقی که فصل قبل با حضور در امور اجرایی هیئت والیبال مشهد، قید داوری را زده بود، امسال دوباره به عرصه قضاوت بازگشت و در کنار وحید خراسانی و مهدی موسوی، ۳ داور خراسانی مسابقات فصل جاری است. البته مشهدی‌ها و خراسانی‌های لیگ برتر به همین چند عناوین محصور نیستند و مشهد در لیگ برتر امسال ۲ آنالیزور در تیم‌های آذرباتری ارومیه و لبنیات هراز آمل دارد. سجاد بیجاری در خدمت آذرباتری و حسین خوریانی برای تیم لبنیات هراز‌آمل کار می‌کنند. امیرحسین ضمیری‌نداف نیز بدن‌ساز مشهدی تیم راه‌یاب ملل مریوان است و مهرداد سعادت‌مهر، فیزیوتراپ فولاد سیرجان ایرانیان است.

تیم سایه مشهد در لیگ برتر!

۱۱ بازیکن، ۳ مربی، ۲ آنالیزور، یک فیزیوتراپ و یک بدن‌ساز، درست همان‌چیزی است که یک تیم برای حضور در یک تورنمنت مثل لیگ برتر یا لیگ دسته یک نیاز دارد. مشهدی‌هایی که با این سطح از گستردگی در لیگ برتر هستند، اما مشهد نماینده‌ای در قالب یک تیم ندارد. تیم در سایه مشهدی‌های لیگ برتر اگر در واقعیت تشکیل شود و توسط اسپانسری حمایت شود، بی‌تردید می‌تواند تیمی قدرتمند در لیگ برتر باشد. به این نام‌ها و پست‌های بازی‌شان دقت کنید؛ امیر حسینی، مجتبی یوسفی، امیرحسین ناوی، علیرضا عبدی، شهروز همایون‌فرمنش، امین علوی و... بازیکنانی که در کنار یکدیگر به‌عنوان انجمن بازیکنان مشهدی لیگ برتر والیبال می‌توانند تیمی قدرتمند را تشکیل بدهند، اما متأسفانه فعلا مشهد نه در لیگ برتر نماینده‌ای دارد و در نه در لیگ دسته‌یک!

شاید این هشداری باشد برای رشته‌هایی که همواره مشهد در آن از خوب‌ها بوده و حالا چند سالی است که آتش اختلافات و البته ندانم‌کاری‌ها دامانش را گرفته و والیبال خراسان دلخوش به همین چهره‌هاست و از روز‌های خوبش با حضور یک تیم لیگ برتر دور است. البته وعده‌هایی برای تیم‌داری خراسان در فصل آتی داده شده که باید منتظر نشست و دید تا چه حد عملیاتی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->