ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هیچ‌گونه خسارت مالی در استان‌ ایجاد نشد

  • کد خبر: ۹۳۸۱
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱
هیچ‌گونه خسارت مالی در استان‌ ایجاد نشد
تا ۲ روز آینده پیشنهادهای اصناف برای تثبیت قیمت‌ها اعلام شود
مسعود سلطانی - کارگروه تنظیم بازار دیروز به شکلی متفاوت تشکیل جلسه داد. این جلسه با حضور رؤسای اتحادیه‌های صنفی مشهد برگزار شد. «اگر سیلی خوردید، سیلی نزنید!»، «خون از دماغ کسی جاری نشد و هیچ خسارت مالی‌ای نداشتیم»، «از فردا محصولات کارخانجات صنایع تبدیلی با ۱۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد»، «برای همکاری با اصناف آماده‌ایم»، «از اختیاراتمان برای اجرای پیشنهاد‌های بازاریان و کنترل بازار استفاده می‌کنیم.» و ... این‌ها جملات امیدبخشی بود که مسئولان استان و همین‌طور فعالان بخش خصوصی در این جلسه گفتند، جلسه‌ای که مدام با سلام و صلوات همراه می‌شد. ارائه گزارش از شرایط موجود امنیتی و بررسی برنامه‌ها برای مدیریت استان اصلی‌ترین مباحث نشست کارگروه تنظیم بازار استان در روز گذشته بود.

هیچ‌گونه خسارت مالی در استان ایجاد نشد
استاندار خراسان رضوی در این جلسه با تشکر از همراهی مردم در مدیریت استان گفت: در خراسان رضوی به‌ویژه مشهد خون از دماغ کسی نریخت و هیچ‌گونه خسارت مالی به بار نیامد. خیلی‌ها به مشهد چشم دوخته بودند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد. این توفیق را لطف امام رضا (ع) می‌دانیم. البته اگر مراقبت به‌موقع صورت نمی‌گرفت و اگر تدبیر شجاعانه اتخاذ نمی‌شد، شاید مشهد هم دستخوش ناامنی قرار می‌گرفت. علیرضا رزم‌حسینی افزود: در شورای تأمین تصویب کردیم سنگ می‌خوریم، ولی سنگی نمی‌زنیم، زیرا این‌ها فرزندان فریب‌خورده و بچه‌های ما هستند.
وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: بعضی از کارشناسان انتقاد می‌کردند که اصلاح قیمت بنزین دیرهنگام انجام شد و مصرف بنزین به شکل بی‌رویه ثروت‌سوزی بود. ما ۶ برابر متوسط جهانی و ۱۰ برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می‌کنیم. کارشناسان حق دارند به مسئولان دولت به خاطر بی‌تدبیری در این زمینه انتقاد کنند.

اصناف پیشنهادهایشان را برای تثبیت قیمت‌ها ارائه کنند
استاندار ضمن اعلام آمادگی برای همراهی کامل با اتحادیه‌های صنفی به منظور تثبیت قیمت‌ها گفت: از مسئولان اتحادیه‌های صنفی می‌خواهم هر پیشنهادی که برای تثبیت قیمت‌ها مد نظر دارند ظرف ۲ روز آینده به معاون هماهنگی امور اقتصادی استان، آقای رسولیان، ارائه کنند. هر صنف و هر رشته می‌تواند پیشنهاد خود را ارائه کند. از مسئولان اداره مالیاتی و همین‌طور شهرداری می‌خواهیم در این زمینه همراهی کنند. رزم‌حسینی تصریح کرد: رویکرد ما این نیست که با اقتصاد به شکل امنیتی برخورد کنیم و بگیریم و ببندیم. ما با معترضان قهرآمیز برخورد نمی‌کنیم. ما مدافع مردم در برابر ناکارآمدی دستگاه‌ها هستیم. اگر دستگاهی با ناکارآمدی موجب نارضایتی مردم شود، ما در کنار مردم می‌ایستیم.

مدیریت بازار در دست اصناف است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و تمام کسانی که در این مسیر فعالیت می‌کنند جهادگران اقتصادی هستند. مردم از تأثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر قیمت‌ها نگران‌اند. البته نمی‌گوییم قیمت بنزین روی سایر کالا‌ها بی‌تأثیر است، اما اگر بتوانیم در بازه زمانی کوتاه‌مدت قیمت بنزین را کنترل کنیم، به آرامش مردم کمک کرده‌ایم.
محمدحسین درودی افزود: در این مسیر باید تمام هنرمان را به خرج دهیم. این کار تنها از عهده اتحادیه‌های صنفی و فعالان بازار ساخته است. کنترل قیمت‌ها باید با همراهی و همدلی انجام شود.

نقشه دشمن خنثی شد
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: بازاریان مشهد کسانی هستند که وقتی ۵ میلیون نفر زائر در ایام عزاداری دهه آخر صفر به مشهد می‌آیند بازار را مدیریت می‌کنند. مسئولان اتحادیه‌های صنفی اغلب بیش از ۴ دهه در بازار سابقه فعالیت دارند و اکنون در این شرایط نیز می‌توانند بازار را مدیریت کنند.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: تمام تلاش دشمن در این مدت ایجاد ناامنی بود. برای خراسان و همین‌طور مشهد، برنامه‌های زیادی در سر داشتند که شکر خدا نقشه‌هایشان خنثی شد.
وی تصریح کرد: گرچه مدیریت شرایط سختی هم داشت، این شیرین است که می‌بینیم شرایط خراسان رضوی با استان‌های دیگر متفاوت است. امنیت به طور کامل در این روز‌ها برقرار بود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خطاب به اتحادیه‌های صنفی مشهد گفت: شعارمان این است که «ما آماده‌ایم». نیروی پلیس در هر زمینه‌ای که لازم باشد برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار کمک‌رسانی خواهد کرد. پلیس اطلاعات و امنیت در کنار فعالان بازار خواهد بود و سایر بخش‌های نیروی انتظامی در عرصه امنیت در کنار شما خواهند بود.

تخفیف ۱۰ درصدی کارخانجات صنایع تبدیلی
رئیس انجمن صنایع تبدیلی خراسان رضوی نیز گفت: مجموعه صنایع تبدیلی در خراسان رضوی تعطیلی‌بردار نیست. بیش از ۷۰ درصد صنایع کنسروی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند. امسال با توجه به افزایش تولید محصولات زراعی تولیدات ما ۲ برابر شده است و در حال صادرات هستیم. در سال جاری در مقایسه با سال ۹۷ محصولات تولیدی ما ۵۰ درصد ارزان‌تر شده است. علیرضا بوستانی افزود: هر مشکلی که در کشور ایجاد می‌شود صنایع تبدیلی خراسان رضوی برای حل آن همراهی می‌کند. در ماجرای زلزله کرمانشاه و همین‌طور سیل سال گذشته همراه بودیم. اکنون نیز به منظور تثبیت قیمت‌ها همراه هستیم و از روز سه‌شنبه تمام کارخانجات صنایع تبدیلی محصولاتشان را با ۱۰ درصد تخفیف عرضه خواهند کرد.
رئیس اتحادیه حمل‌ونقل درون‌شهری نیز در این نشست گفت: پیکان افزایش قیمت‌ها بعد از اصلاح قیمت بنزین متوجه صنف ماست. بنزین دست‌کم ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است و این به افزایش هزینه پیک‌های موتوری، تاکسی‌ها و وانت‌بار‌ها منجر می‌شود. درخواست ما این است که نرخنامه جدید با افزایش معقول تنظیم شود تا تغییرات دلخواه و بی‌رویه در بازار ایجاد نشود. خلیل دانش ادامه داد: از مأموران محترم نیروی انتظامی درخواست می‌کنیم در شرایط کنونی سخت‌گیری کمتری روی ناوگان حمل‌ونقلی اعمال کنند.
رئیس اتحادیه نانوایان نیز در این جلسه گفت: درخواست‌هایمان را به صورت مکتوب به معاون اقتصادی استاندار ارائه خواهیم کرد. مصطفی کشتگر افزود: رساندن آرد به نانوایی‌های محدوده منطقه ثامن مشهد پیش از این با ماشین‌های نیسان شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس انجام می‌شد. بعد از افزایش قیمت بنزین، این ناوگان خدمات نمی‌دهند. درخواست داریم به این موضوع رسیدگی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->