جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

  • کد خبر: ۹۳۸۱۲
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر
مینا وحید (متولد ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، مینا وحید متولد ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنری و معماری می‌باشد که از ۲۰ سالگی با فیلم «آتش سبز» شروع کرد و با «بانوی عمارت» درخشید.

مینا وحید در یک خانواده پنج نفره در رشت به دنیا آمد و یک خواهر بنام میترا که تحصیلکرده رشته دکترای روانشناسی بوده دارد و نام تنها برادرش هم میلاد است.

پدرش تاجر بودند که خرداد سال ۱۳۹۵ فوت کرد و مادرش فرهنگی می‌باشد.

از تئاتر تا رد شدن در تست فیلم

فعالیت خود را از زمان دانشجویی با تئاتر شروع کرد و بعد‌ها از طریق یکی از دوستان نویسنده اش به کار سینمایی معرفی شد، اما بخاطر استرس زیاد در تست رد شد.

شروع حرفه‌ای جلوی دوربین

در سال ۱۳۸۶ که ۲۰ ساله بود با فیلم «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی در نقش فرعی دوست ناردانه اولین بار جلوی دوربین رفت.

با این حال اولین تجربه حرفه‌ای او بازی در فیلم «ساعت به وقت صفر» سال ۱۳۹۰ بود که در عید نوروز آن سال از شبکه یک به نمایش درآمد.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

شهرت با دوران عاشقی

سال ۱۳۹۳ با بازی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان علاوه بر شهرت، مورد تحسین منتقدان این فیلم قرار گرفت.

خودش هم می‌گوید بهترین روز کاری اش زمان بستن قرارداد با این فیلم بود.

رابطه مینا وحید و رضا کیانیان

سال ۱۳۹۴ بازی وی در فیلم «کفش هایم کو؟» بعنوان دختر رضا کیانیان حسابی جنجال برانگیز شد چرا که در طول فیلم سکانس‌هایی از لمس دست وجود داشت.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

با اینکه در ابتدا این فیلم هم نوشته شده بود: در طول فیلم دست‌هایی که رضا کیانیان را لمس می‌کند، دستان واقعی همسر ایشان هستند این شائبه بوجود آید که وی همسر آقای کیانیان است که صحت نداشت و منظور دست‌های خود همسر آقای بازیگر بود.

فوت پدرم

سال ۱۳۹۵ زمان اکران فیلم «کفش هایم کو؟» پدرم فوت کرد و من دچار شوکی شدم که نتوانستم دو سال کار کنم تا اینکه بعد از آن در سریال بانوی عمارت بازی کردم.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

از ورزش تا رژیم غذایی

بیشتر اوقات فراغت را با ورزش پر می‌کنم تا روی فرم بمانم، بسکتبال را بصورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و مدتی هم اسکواش بازی می‌کردم.

فیلم می‌بینم، کلاس بدن و بیان می‌روم و همیشه هم حواسم به رژیم غذایی ام است.

نقد همیشه خوب است

نقد همیشه خوب است و باید وجود داشته باشد تا عوامل از نقد برای بهبود کار خود بهره ببرند، اما برخی از منتقدان به جای نقد بصورت زننده‌ای توهین می‌کنند.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

ماجرای دست دادن!

برای برخی از حاشیه‌هایی مانند دست دادن بازیگران ایرانی زن و مرد در مراسم‌های خارجی که در کشور به وجود می‌آید متاسفم.

من الان با یکی دست بدهم نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد که اینقدر حساسیت برانگیز باشد که یک ثانیه است و تمام می‌وشد.

او در پاسخ به حرام بودن این کار می‌گوید: یکی از خانم‌های سیاستمدار مصاحبه کرده و گفته بود که این مسئله در خیلی از کشور‌های مسلمان خارجی آزاد شده است.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

رکورددار دایرکت

زمان بازی در بانوی عمارت بخاط نقش جنجالی ام که «جواهر» بود شاید رکورددار دایرکت بودم که از خواستگاری تا انواع فحش برام می‌آمد.

عشق را تجربه کردم

من خیلی سخت گیرم، همش منتظرم که یک روزی عاشق بشم.

تو سن کم (۱۹ سالگی) عشق را تجربه کردم که بابام فهمید و تلفن هایم خونه را کشید تا اینکه هفته بعد پسره با خانواده اش آمد خواستگاری که بابام قبول نکرد.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

معتاد بازی کلش آف کلنز

خیلی گیم بازی می‌کنم، «کلش رویال»، «کلش آف کلنز» و پلی استیشین بیشترین تفریحات اوقات فراغتم هستند، البته یوگا هم کار می‌کنم و کتاب هم می‌خوانم.

افتخارات بین المللی

مینا وحید در تیر ماه ۱۴۰۰ برای بازی در فیلم «بعد از تو» که در جشنوراه اسکیب تون لس آنجلس به نمایش درآمد، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال شد.

ایشان در سال ۱۳۹۸ هم برای بازی در فیلم کوتاه «کرمچاله» بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم مادرید شده بود.

ناگفته‌های شخصی

قبل از آنکه بازیگر شوم دانشجوی کارگردانی سوره بود که بنا به دلایلی از ترم چهار دانشگاه را رها کردم و بعد از آن هفت یا هشت شغل را امتحان کردم.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر

شاید باور نکنید، ولی در ۲۲ سالگی آموزشگاه رانندگی داشتم و در ۲۵ سالگی خرید و فروش زمین می‌کردم و بعد ۴ – ۵ سای مدرس زبان بودم.

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون کیست؟ + بیوگرافی و تصاویر
سپس حدود ۳ ماه هم مهماندار بودم که برای شخصیت من سخت بود تا اینکه رها کردم و در نهایت برای فوق لیسانس دوباره به راه خودم در بازیگری بازگشتم.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->