شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟
سرخط خبرها

رقابت شانه‌به‌شانه طارمی و سون برای جایزه مرد سال آسیا

  • کد خبر: ۹۳۸۸۵
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
رقابت شانه‌به‌شانه طارمی و سون برای جایزه مرد سال آسیا
مرد سال ۲۰۲۱ آسیا از میان ۲ ستاره انتخاب می‌شود، یا سون یا مهدی طارمی از ایران!

به گزارش شهرآرانیوز؛ وب‌سایت تیتان‌اسپورت همچون ۸ سال گذشته، اقدام به انتخاب برترین بازیکن سال آسیا می‌کند. این وب‌سایت شرقی در‌حالی برای سال۲۰۲۱ بازیکن سال آسیا را انتخاب خواهد کرد که در این نظرسنجی ۵۱ روزنامه‌نگار آسیایی به‌همراه چند روزنامه‌نگار غیر‌آسیایی که فوتبال قاره را پوشش می‌دهند، در رأی‌گیری شرکت خواهند کرد. سال گذشته سون‌هیونگ‌مین موفق شد این جایزه را به دست بیاورد و حالا همه در انتظار برنده جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هستند.

قوانین جالب برای توپ طلای آسیا

نظرخواهی به‌این‌شکل است که هر کدام از داوران، ۵ بازیکن مدنظر خود را به ترتیب اولویت معرفی می‌کنند و نفر اول ۵‌امتیاز، نفر دوم ۴‌امتیاز و به‌همین‌ترتیب نفر آخر یک‌امتیاز به دست می‌آورند و درنهایت نیز با جمع‌بندی تمام امتیازها، ۳ بازیکن برتر معرفی می‌شوند. قانون نظرسنجی به‌این‌شکل است که بازیکنان مدنظر باید در این دسته‌بندی قرار بگیرند: ۱. فوتبالیست آسیایی شاغل در آسیا؛ ۲. فوتبالیست خارجی شاغل در آسیا؛ ۳. لژیونر آسیایی. به‌این‌ترتیب دامنه گسترده‌ای از فوتبالیست‌ها در‌دسترس داوران خواهد بود تا فهرست پنج‌نفره خود را بر اساس سلیقه‌شان بچینند.

۳ ایرانی و یک برزیلی در بین بهترین‌ها!

تیتان‌اسپورت فهرستی از بازیکنانی را که در سال۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشتند، معرفی کرده که در بین آن‌ها سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش از ایران حضور دارند و نام بازیکنان شاغل در لیگ برتر خلیج فارس دیده نمی‌شود. با‌این‌حال هیئت برگزاری این نظرسنجی تأکید کرده است که داوران می‌توانند از هر بازیکن دیگری نام ببرند و این فهرست فقط پیشنهادی است. در این فهرست، ژاپن با ۵ نامزد رکورددار است که فقط کیوگو فوروهاشی در جی‌لیگ حضور دارد و همچنین نام تاکه‌هیرو تومیاسو از تیم آرسنال نیز دیده می‌شود.

بافاتیمبی گومیس، ایگور کورونادو، لئوناردو دامیائو و مایکل اولونگا، ۴ بازیکن خارجی این فهرست هستند که با درخشش در لیگ‌های حوزه خلیج فارس توانسته‌اند به این لیست پیشنهادی راه پیدا کنند. از عربستان، سالم‌الدوساری و سلمان‌الفرج تنها‌گزینه‌های پیشنهادی هستند؛ اما نکته مهم اینکه تاکنون هیچ بازیکنی از عربستان نتوانسته است در بین ۳ نفر اصلی برندگان جایزه بهترین بازیکن آسیا از نظر تیتان‌اسپورت قرار بگیرد.

شانس بالای طارمی

نتایج نظرسنجی در‌حالی در اختیار همه قرار خواهد گرفت که امسال باتوجه به عملکرد درخشان مهدی طارمی، او شانس درخورتوجهی برای جلب رأی داوران دارد. طارمی فصل گذشته ۱۶‌گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و در فصل جاری هم با ۷ گل، مدعی جدی دومین کفش طلا در این لیگ محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه مهاجم ایرانی توانسته است در یک سال اخیر ۲ بار مهاجم برتر ماه پرتغال شود و یک‌بار هم بهترین بازیکن ماه لیست این کشور شده است؛ اما آنچه طارمی را بیش از‌پیش در کانون توجهات قرار داده، گل زیبایی است که او فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا به چلسی زد که حتی نامزد جایزه پوشکاش هم شد. او همچنین دروازه یوونتوس را گشود و این فصل هم برابر اتلتیکو‌مادرید و آث‌میلان درخشید.

سال‌۲۰۲۰ سردار آزمون رقابت شدیدی با سون‌هیونگ‌مین داشت، اما درنهایت سون ۳۵درصد از آرا را به خود اختصاص داد و آزمون با ۱۰.۹درصد در جایگاه دوم ایستاد. سون‌هیونگ‌مین از سال۲۰۱۴ تا حالا ۶ بار این جایزه را به دست آورده است و در‌این‌بین فقط سال۲۰۱۶ شینجی اوکازاکی با درخشش در لسترسیتی بهترین بازیکن سال آسیا از نظر تیتان‌اسپورت شد و حالا مهدی طارمی فرصت این را دارد تا حکمرانی چهار‌ساله سون را به پایان برساند.

به عبارت دیگر، از ابتدای رأی‌گیری تیتان‌اسپورت و اهدای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا، فقط بازیکنان کره‌ای و ژاپنی توانستند این جایزه را به دست بیاورند و اگر طارمی یا آزمون موفق شوند بالاتر از دیگران مرد سال قاره لقب بگیرند، اولین بازیکن از غرب آسیا خواهند بود که با جلب نظر روزنامه‌نگاران آسیایی و فوتبال‌نویسان قاره، به این مهم دست پیدا می‌کنند. به‌جز آزمون، در سال۲۰۱۸ علیرضا بیرانوند پس از صعود پرسپولیس به فینال آسیا در رتبه سوم این نظرسنجی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->