آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن تا پایان سال جمع شود

  • کد خبر: ۹۴۱۱۶
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
شهردار مشهد: پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن تا پایان سال جمع شود
شهردارمشهد با اشاره به اینکه دوره کلی گویی و عبارات مبهم در ارائه خدمات به زائران گذشته و نیاز به برنامه ریزی مشخص داریم، گفت: لذا باید فرایند‌های خدمات رسانی به زائران شناسایی و به صورت چک لیست آماده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در جلسه کارگروه خدمات شهری ستاد خدمات سفرخراسان رضوی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداربرگزارشد، افزود: نکته کلیدی و راهبردی که باید به آن در بحث خدمات رسانی به زائران توجه کرد مشخص شدن فرایند‌های خدمت رسانی است.

وی اضافه کرد: براین اساس باید مشخص شود که از ابتدای ورود زائر به مشهد تا زمان خروج چه اقداماتی باید انجام و فرایند آن نیزمعلوم باشد، به طور مثال اگر قرار است ۳۰۰ خدمت به زائران ارائه شود فرایند خدمت، چک لیست ارزیابی اقدامات، زمان و دستگاه متولی هرخدمت مشحص باشد و یک بار برای همیشه تکلیف همه روش شود در طول زمان نیز اگر نیاز به تغییر و یا اصلاح بود می‌توان اینکار را انجام داد.

شهردارمشهد با بیان اینکه در تدوین فرایند‌ها و شناسایی خدمات مورد نیاز زائران نباید چیزی از قلم بیفتد، اظهارکرد: ما در ارائه خدمات به زائران همه چیز را خوب می‌بینیم، اما چون مانند زنجیر حلقه‌های متعددی دارد، اگر در زمان اجرا یک حلقه را نبینیم زنجیره خدمات ازهم گسسته می‌شود، لذا نیازاست که کارگروهی در ستاد خدمات سفر تشکیل و فرایند‌ها یک به یک مشخص شود.

ارجائی در ادامه به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای برپایی تور‌های مشهد گردی اشاره وخاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل داریم و از آن حمایت خواهیم کرد، اما به شرطی که در این زمینه شاهد نوآوری باشیم.

وی بر زیباسازی ورودی‌های شهرمشهد تاکید کرد و گفت: شهرداری‌های مناطق ۱۰، ۱۲، ۷ و... به موضوع زیباسازی ورودی‌های شهر اهتمام ویژه داشته باشند، زیرا ورودی‌های شهر در نوروز امسال باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد و در این راه عزیزان پلیس راه نیز به شهرداری کمک کنند.

شهردارمشهد تصریح کرد: یکی از مواردی که نماینده محترم، ولی فقیه و تولیت محترم آستان قدس رضوی هم برآن تاکید دارند؛ راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم میوه و تره بار در اطراف حرم مطهر است که اگر هیچ بخشی نیست که به آن ورود پیدا کند شهرداری آمادگی انجام اینکار را دارد، شهردار منطقه ثامن با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بنشینند وبرای این موضوع تصمیم مناسبی بگیرند.

ارجائی به رفع کمبود پارکینگ بافت پیرامونی حرم مطهر در ایام پایانی سال اشاره و تاکید کرد: شهرداری منطقه ثامن هر زمین خالی راکه به شهرداری یا مالک خصوصی تعلق دارد، در ایام نوروز با دریافت مجوز از دادستان محترم با حفظ مالکیت تبدیل به پارکینگ موقت برای استفاده زائران کنند.

وی افزود: همچنین در طرح جدید نوسازی بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر روی برخی از زمین‌ها کاربری پارکینگ گذاشته شده که حداقل دو زمین به عنوان پارکینگ فعال شود.

شهردارمشهد با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی دربافت مرکزی و سایرنقاط شهر گفت: سرویس بهداشتی بحث بسیار مهمی است که معتقدم باید به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کارگروه ملی زیارت قرارداده شود، طرح‌هایی را معاونت خدمات شهری شهرداری درنظردارد که پیشنهاد می‌دهم درجلسه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

ارجائی اضافه کرد: در مجموع باید تعداد سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار را در سطح شهرمشهد افزایش دهیم.

وی به موضوع گرمخانه‌ها نیزاشاره و خاطرنشان کرد: هردستگاهی که برای افزایش گرمخانه‌ها در شهر ورود پیدا کند شهرداری مشارکت و از آن حمایت خواهد کرد.

شهردارمشهد همچنین با اشاره به بحث جمع آوری خودرو‌های فرسوده رها شده درشهر، گفت: جلسه‌ای با دادستان محترم برگزار و این موضوع تعیین تکلیف شود و اگر نیروی انتظامی نمی‌تواند و یا منعی دارد به شهرداری مجوز داده شود تا آن‌ها را ازسطح شهر جمع آوری کند، زیرا برای شهر زشت است خودرو فرسوده رها شده در شهر باشد.

ارجائی درخصوص مباحث ترافیکی مرتبط با ایام پایانی سال و نوروز نیزاظهارکرد: برای تدوین طرح ترافیکی ویژه پایان سال آنهم باتمرکز بر تسهیل عبور ومرور و نه فقط مسدود کردن راه‌ها در هسته مرکزی شهر و بافت پیرامونی حرم مطهر، معاونت عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد با هماهنگی پلیس راهور و فرمانداری کمیته‌ای تشکیل دهد و پس از تدوین و تایید زمینه اطلاع رسانی ملی آن نیز فراهم شود تا زائران هنگام ورود به مشهد سردرگم نشوند.

وی به بحث کمبود نانوایی در بافت پیرامونی حرم مطهراشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد برای احداث ۲۰ باب نانوایی ازافرادی که در بافت پیرامونی حرم مطهرتمایل دارند درملک خود نانوایی ثابت ایجاد کنند عوارض تجاری دریافت نکند.

شهردارمشهد با بیان اینکه عملیات عمرانی در دو محدوده از شهرباید طی ماه‌های باقیمانده از امسال شبانه روزی شود، تصریح کرد: براین اساس پروژه‌های عمرانی در حال اجرای منطقه ثامن و پیشخوان پایانه مسافربری امام رضا (ع) باید به صورت شبانه روزی انجام تا کار تا پایان سال جمع شود، نباید پروژه عمرانی در منطقه ثامن و یا پایانه راه مردم را گرفته باشد.

ارجائی درپاسخ به درخواست سه زبانه شدن تابلو‌های مبادی ورودی مشهد، هسته مرکزی شهرو... گفت: برای اینکار کارگروهی تشکیل وابعاد و پراکندگی اجرای طرح مشخص شود و معلوم شود که عمق شعاعی نصب تابلو‌ها به سه زبان از حرم مطهر به سایر نقاط شهر چه میزان باشد.

وی افزود: درمجموع آمادگی سه زبانه کردن تابلو‌های شهرمشهد را داریم، اما باید میزان و ابعاد کار مشخص شود.

شهردارمشهد در پاسخ به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای برگزاری هفته‌های فرهنگی سایر شهر‌ها درمشهد نیز گفت: از برگزاری هفته‌های فرهنگی شهر‌های خراسان رضوی استقبال می‌کنیم و آمادگی همکاری دراین زمینه را داریم.

بار اصلی خدمات رسانی به زائران بردوش مدیریت شهری مشهد است

همچنین سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اینکه بار اصلی خدمات رسانی به زائران بردوش مدیریت شهری مشهد است، گفت: براین اساس دستگاه‌های مختلف با شهرداری مشهد برای خدمت رسانی بهتر به زائران همکاری کنند.
حجت السلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد افزود: از اولین جلسه‌ای که در خدمت عزیزان در ستاد بودیم شبکه مسائل سفر از مبداء تا مبداء زائران بررسی و مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی نیز در گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زائران از سوی این ستاد انجام شده است، اظهارکرد:، اما در ادامه باید منطق کار و اقدامات مورد نیاز بیشتر شود، زیرا دوره کار کلی و مبهم گذشته است و از این پس کار باید دقیق و مشخص انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: طبق آمار ۸۰ درصد زائران از طریق جاده به مشهد مشرف می‌شوند، لذا نمی‌توان گفت خدمت رسان زائریم، اما تمام امکانات را به سمت فرودگاه و راه آهن ببریم.

گنابادی نژاد با اشاره به اینکه از میان ۸۰ درصد زائری که از طریق جاده به مشهد می‌آیند ۶۰ درصد با خودرو شخصی و ۲۰ درصد با ناوگان عمومی به مشهد سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که ما ضعیف‌ترین مجتمع‌های خدمات بین جاده‌ای را در جاده‌های منتهی به مشهد داریم.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین بار خدمات رسانی به زائر بر دوش شهرداری مشهد است که به سهم خود از آن‌ها تشکرمی کنیم، در بحث زیباسازی شهرمدیریت شهری دراستقبال از بهار اقدامات خوبی را انجام می‌دهند برای جلوه بهتر این زیبایی‌ها تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید نسبت به رفع نقص و رنگ آمیزی تجهیزات خود در شهر اقدامات لازم را با هماهنگی شهرداری مشهد انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، با بیان اینکه بزرگترین مسئله ما در بحث زیارت این است که نگاه ما به زیارت کلان و راهبردی نیست، اظهارکرد: یعنی هیچکس در کشور پیگیر مسائل زیارت نیست و زیارت تنها مسئله مشهدی‌ها شده و برای همین بیشترین بار بردوش شهرداری است.

گنابادی نژاد افزود: هیچ دستگاهی را نسبت به حوزه زیارت مسئول نداریم که مسائل زیارت را پیگیری کنیم، تنها حوزه گردشگری هست که همه کشور از آن استفاده می‌کنند، لذا الگویی که برای خدمت رسانی به زائر باید در پیش بگیریم بسیج ظرفیت‌ها است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->