ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

تولیدات کدام یک از محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ متوقف شد؟

  • کد خبر: ۹۴۳۱۰
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
تولیدات کدام یک از محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ متوقف شد؟
اپل در سال جاری دستگاه‌های جدیدی از جمله آی‌مک ۲۴ اینچی یا چهار مدل آیفون ۱۳ را برای طرفداران خود معرفی کرد. با این وجود، کوپرتینویی‌ها مجبور شدند تا با برخی از محصولات دیگر خود نیز خداحافظی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه پنج دستگاه و لوازم جانبی اپل را مرور خواهیم کرد که تولید آن‌ها در سال ۲۰۲۱ متوقف شد.

همانطور که می‌توان حدس زد، این محصولات یا طول عمر بالایی داشتند یا چندان مورد توجه خریداران قرار نگرفتند.

هوم‌پاد اپل

اپل در مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد که تولید هوم‌پاد را متوقف خواهد کرد و در عوض روی هوم‌پاد مینی متمرکز خواهد شد. با این حال، غول فناوری در آن زمان اعلام کرد که همچنان به ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، خدمات و پشتیبانی این اسپیکر‌ها ادامه خواهد داد.

هوم‌پاد اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ عرضه شد و بسیاری از کیفیت صدای آن راضی بودند، اما وجود برچسب قیمت ۳۴۹ دلاری مورد انتقاد مشتریان قرار گرفت، زیرا به طور قابل توجهی نسبت به اسپیکر‌های هوشمند رقیبان مانند «گوگل هوم» و «آمازون اکو» گران‌تر بود. حتی با وجود کاهش قیمت آن تا ۲۹۹ دلار، فروش آن همچنان کم گزارش شده بود.

آی‌مک پرو

تولید آی‌مک پرو نیز در ماه مارس متوقف شد. در آن زمان، اپل اعلام کرد که آی‌مک ۲۷ اینچی انتخاب اصلی اکثر کاربران حرفه‌ای این دستگاه است و مشتریانی که به عملکرد و قابلیت‌های بیشتری نیاز دارند، می‌توانند «مک پرو» را خریداری کنند.

آی‌مک پرو در دسامبر سال ۲۰۱۷ عرضه شد و در طول عمر خود هیچ به‌روزرسانی سخت‌افزاری قابل توجهی دریافت نکرد و در نتیجه آی‌مک ۲۷ اینچی با عملکرد بهتر و قیمت مقرون به صرفه خود جایگزین آن شد. در حالی که تولید آی‌مک پرو متوقف شده، انتظار می‌رود تا اپل سال آینده یک آی‌مک ۲۷ اینچی پیشرفته با تراشه‌های M۱ پرو و M۱ مکس عرضه کند.

لوازم جانبی خاکستری فضایی

درست چند ماه پس از اینکه اپل اعلام کرد آی‌مک پرو دیگر تولید نمی‌شود، فروش نسخه‌های خاکستری فضایی مجیک کیبورد، مجیک ترک پد و مجیک موس ۲ مک را نیز متوقف کرد. اپل با این تصمیم خود به فروش لوازم جانبی با رنگ نقره‌ای ادامه داد.

‌آی‌مک ۲۱.۵ اینچی

آخرین مدل آی‌مک ۲۱.۵ اینچی به عنوان یک دستگاه پایین‌رده مناسب برای موسسات آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه اپل در اکتبر ۲۰۲۱ تولید آن را متوقف کرد. البته غول فناوری مستقر در کوپرتینو شش ماه قبل یک آی‌مک ۲۴ اینچی بسیار نازک را در رنگ‌های مختلف معرفی کرده بود که از تراشه M1 سفارشی خود بهره می‌برد، بنابراین تصمیم اپل چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

اکنون تنها سه دستگاه مک با پردازنده اینتل در خط تولید اپل باقی مانده که شامل آی‌مک ۲۷ اینچی، مک مینی رده بالا و مک پرو می‌شود.

آیفون XR

پس از عرضه سری آیفون ۱۳ در سپتامبر ۲۰۲۱، اپل تولید آیفون XR را متوقف کرد؛ بنابراین مجموعه گوشی‌های فعلی اپل از چهار مدل آیفون ۱۳، آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی، آیفون ۱۱ و نسل دوم آیفون SE تشکیل شده است.

آیفون XR که در سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد، از نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با پشتیبانی از Face ID، تراشه A12 Bionic و یک دوربین روی پنل پشتی بهره می‌برد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->