مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر

  • کد خبر: ۹۲۰۸۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر
به لطف چندین رندر مفهومی سه بعدی، اکنون می‌دانیم که خودرو خودران اپل خودران آینده چه شکلی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه اپل اطلاعات کمی در مورد خودروی خودرانی که ظاهراً روی آن کار می‌کند فاش کرده است، اما رندرها، بر اساس پتنت‌های ثبت شده توسط خود اپل است.

طراحی این خودرو از محصولات فعلی اپل مانند آیفون و مک بوک گرفته شده است و سبک فعلی آن‌ها را در مدل کوپه SUV که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید.

از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر

جدای از تصاویر، یک رندر مفهومی سه بعدی کاملا تعاملی نیز منتشر شده است که به کاربر امکان می‌دهد هم نمای بیرونی و هم فضای داخلی خودرو را بررسی کند.

طراحی تاکید زیادی بر راحتی استفاده دارد و با خودرو‌هایی که هر روز می‌بینیم بسیار متفاوت است، اگرچه تفاوت چندانی با تسلای ایلان ماسک ندارد. این خودرو به خصوص شبیه تسلا سایبرتراک است، اما با طراحی شیک‌تر و بدون لبه‌های تیز تسلا. فضای داخلی خودرو شامل چندین بخش الهام گرفته از محصولات اپل است، مانند دستگیره‌های در‌ها که شبیه دکمه‌های آیفون هستند.

از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر

رندر مذکور،   یک طراحی بدون ستون را به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود هنگام باز بودن هر دو درب، سوار و خارج شدن خودرو آسان‌تر شود. صندلی‌ها کاملاً قابل چرخش هستند که امکان چرخش صندلی‌های جلو به سمت صندلی عقب را فراهم می‌کند.

گنجاندن درب‌های بسیار بزرگ، حاصل یک حق اختراع دیگر اپل است. این طراحی درب خودرو فضای کافی را برای جابجایی سرنشینان هنگام سوار شدن و بارگیری وسایل بزرگتر در خودرو فراهم می‌کند.

اپل همچنین حق اختراع یک دستیار خودکار هوشمند را برای این خودرو به ثبت رسانده بود و بنابراین، خودروی موسوم به  Vanarama شامل سیری نیز می‌شود. دستیار در ستون فرمان در کنار داشبورد قابل تنظیم و صفحه ناوبری تعبیه شده است.

از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر

رندر‌ها ابتدا توسط MacRumors به ​​اشتراک گذاشته شد. چنین طراحی جادار که آزادی و راحتی را افزایش می‌دهد، قطعاً برای خودروی اپل قابل قبول است، زیرا به نظر می‌رسد این شرکت به فناوری خودران بسنده کرده است و حتی ممکن است فرمان و پدال‌ها را حذف کند.

این خودرو به رانندگی بدون دست تکیه می‌کند و احتمالاً دارای یک آی‌پد برای تعامل کاربران است. با این حال، طبق گزارش‌ها، اپل همچنان در حال بررسی اضافه کردن فرمانی است که به مسافران اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری، کنترل خودرو را تحویل بگیرند.

تشخیص این که آیا طراحی خودروی اپل، به آنچه اپل در حال برنامه ریزی است نزدیک است یا خیر سخت است، اما مطمئناً از پتنت‌های واقعی اپل الهام گرفته شده است. به گفته بلومبرگ، اپل ممکن است طراحی شبیه به Lifestyle Vehicle از Canoo را در نظر بگیرد، جایی که مسافران در کناره‌های خودرو، رو به روی یکدیگر می‌نشینند.

از خودروی خودران اپل چه می دانید؟ + تصاویر

اگرچه این، یک چشم‌انداز هیجان‌انگیز است، اما هنوز تا تایید یا عرضه فاصله زیادی دارد. هدف فعلی این است که این خودرو در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، اما در این مرحله از توسعه، تاخیر بسیار محتمل است.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->