مشهد را بر اساس مثلث اقتصادی استاندار اسبق خراسان رضوی اداره خواهیم کرد حمایت ویژه از دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه ماهواره و فضا سرپرست گمرک ایران توسط وزیر اقتصاد منصوب شد دستورالعمل اسقاط وسایل نقلیه فرسوده منتشر شد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + جزئیات سهام‌داران، سردرگم در میان ریسک‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ آبان ۱۴۰۳) تحویل واحدهای مسکونی به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس، طی ۲ روز آینده کاهش ۵۳ هزار تومانی قیمت طلا در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) عزل مدیران ارشد مبارزه با پولشویی سه بانک کشور قیمت امروز خودرو‌های خارجی کارکرده در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | ماکسیما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۶ را ۲۹۵ میلیون تومان در مشهد بخرید نگرانی صاحبان صنایع مشهد از قطعی گاز | آوار سرما روی خط تولید عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار دلار و طلا | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ آبان ۱۴۰۳) تشکیل ۸۳۰ فقره پرونده قاچاق در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۳ در اداره کل اموال تملیکی خراسان رضوی بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کف و سقف قیمت نان سنگک در تهران مشخص شد هزینه ساخت نهضت ملی مسکن به متری ۱۸ میلیون تومان رسید عرضه ربع‌سکه ۱۴۰۳ در حراج شنبه آینده (۱۹ آبان ۱۴۰۳) | سکه۱۴۰۴ در راه است با افزایش تعرفه رجیستری آیفون، واردات گوشی مسافری به‌صرفه است؟ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | گوجه فرنگی را چند بخریم؟ چرا آمار بازار مسکن دیگر اعلام نشد؟ | بی‌اطلاعی مردم از آمار، به ضرر بازار مسکن ارزش سهام عدالت چقدر است؟ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) جلسه هیأت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد نرخنامه جدید نان حجیم و نیمه حجیم در مشهد اعلام شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر بازار نفت خواهد گذاشت؟ صف متقاضیان مسکن ملی به حدود یک میلیون نفر رسیده است آغاز نظارت و شناسایی واحد‌هایی که در فضای باز از گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند | قطع گاز واحدهای صنفی متخلف قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آریزو ۸ دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان
سرخط خبرها

سود دلالی خودرو‌های داخلی (ایران خودرو و سایپا) چقدر است؟ + جدول (۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۴۴۰۷
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
سود دلالی خودرو‌های داخلی (ایران خودرو و سایپا) چقدر است؟ + جدول (۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰)
سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ به ۱۱۸ درصد رسیده است. خریداران این محصول در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان پرداخت می‌کنند و می‌توانند آن را در بازار آزاد ۲۷۸ میلیون تومان بفروشند. از این لحاظ کمترین سود بین خودرو‌های داخلی به شاهین تعلق می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در بازار آزاد به ۲۷۸ میلیون تومان رسیده درحالی که ایرانخودرو همین محصول را ۱۲۷ میلیون تومان می‌فروشد. به‌این ترتیب سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز معادل ۱۱۸ درصد است و محصولاتی مثل پژو پارس TU ۵ و پژو ۲۰۶ تیپ دو به‌ترتیب با سود ۱۱۶ و ۱۱۰ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیردند. کسانی که برای این کار سراغ دنا معمولی، دنا پلاس و پژو ۲۰۷ i می‌روند سودشان از ۱۰۰ درصد بیشتر می‌شود. در سوی مقابل شاهین با ۱۳ درصد، کوییک پلاس اتوماتیک با ۱۷ درصد و وانت پراید با ۲۹ درصد به‌ترتیب کمترین سوددهی را از لحاظ خرید و فروش دارند.

سود دلالی محصولات ایران‌خودرو

سود حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۱۸ درصد است. کسی که پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز را در کارخانه ۱۲۷ میلیون تومان می‌‎خرد، در بازار آزاد می‌تواند آن را با قیمت ۲۷۸ میلیون تومان بفروشد. یعنی اختلاف ۱۵۱ میلیون تومانی. سود ۱۱۸ درصدی حاصل از خرید و فروش پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز بین تمامی مدل‌های ایرانخودرو بیشتر است و بعد از آن پژو پارس TU ۵ با ۱۱۶ درصد سود در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد. پژو پارس TU ۵ در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد حدود ۳۲۵ میلیون تومان. سود حاصل از خرید و فروش دنا معمولی و دنا پلاس هم بیشتر از ۱۰۰ درصد است. قیمت کارخانه دنا معمولی ۱۷۸ میلیون تومان است و قیمت آزاد این خودرو ۳۵۹ میلیون تومان. دنا پلاس نیز که در کارخانه ۱۹۸ میلیون تومان فروخته می‌شود، در بازار آزاد ۴۰۵ میلیون تومان ارزش دارد. یعنی سود حاصل از خرید و فروش دنا پلاس و دنا دنده‌ای به‌ترتیب ۱۰۴ و ۱۰۱ درصد خواهد بود.

قیمت سمند EF ۷ بنزینی در کارخانه ۱۳۶ میلیون تومان و در بازار آزاد ۲۶۰ میلیون تومان است. این اختلاف ۱۲۴ میلیون تومانی معادل ۹۱ است. دقیقا به اندازه سود حاصل از خرید و فروش سمند LX که ۹۱ است برآورد می‌شود. این یکی در کارخانه ۱۳۵ و در بازار آزاد ۲۵۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت دنا پلاس توربو بین بازار آزاد و کارخانه ۶۳ درصد اختلاف دارد. یعنی کسی که این مدل را در کارخانه با قیمت ۲۹۷ میلیون تومان می‌خرد، امکان دارد آن را با رقم ۴۸۵ میلیون تومان در بازار آزاد بفروشد. سود حاصل از خرید و فروش رانا پلاس پانواما یا همان سقف شیشه‌ای به ۵۳ درصد رسیده است. مدلی که در کارخانه ۲۰۰ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۰۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس و رانا پلاس کمترین اختلاف قیمت را بین کارخانه و بازار آزاد دارند و سود حاصل از خرید و فروش این دو خودرو معادل ۴۴ درصد است. سمند سورن پلاس در کارخانه و بازار آزاد ۲۱۱ و ۳۰۵ میلیون تومان قیمت دارد و رانا پلاس هم به‌ترتیب ۱۸۶ و ۲۶۸ میلیون تومان معامله می‌شود. بعد از این دو خودرو کمترین سود حاصل از خرید و فروش خودرو بین محصولات ایرانخودرو به دنا پلاس اتوماتیک تعلق دارد. محصولی که در کارخانه ۳۴۸ میلیون تومان و در بازار آزاد ۵۲۲ میلیون تومان ارزش دارد و این اختلاف به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

سود دلالی محصولات سایپا

سود حاصل از خرید و فروش ساینا دنده‌ای نسبت به دیگر محصولات سایپا بیشتر است؛ ۸۱ درصد. خریداران ساینا دنده‌ای در کارخانه ۱۰۶ میلیون تومان هزینه می‌کنند، اما در بازار آزاد برای این خودرو فعلا ۱۹۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود. بعد از ساینا دنده‌ای بیشترین سود از خرید و فروش تیبا صندوقدار به دست می‌آید. محصولی که در کارخانه ۱۰۲ میلیون تومان ارزش دارد و در بازار آزاد ۱۸۱ میلیون تومان. به این ترتیب کسی که تیبا صندوقدار را از کارخانه می‌خرد و در بازار آزاد می‌فروشد، تقریبا ۷۷ درصد سود نصیبش می‌شود. این کار برای تیبا هاچ بک سود ۷۱ درصدی را در پی خواهد داشت. چون در کارخانه ۱۰۸ و در بازار آزاد ۱۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ساینا S از لحاظ سود حاصل از خرید و فروش خودرو رتبه چهارم را بین محصولات سایپا به دست می‌آورد، اما این رقم اختلاف زیادی با خودرو‌های قبلی دارد؛ ۴۲ درصد. این کار برای کوییک دنده‌ای ۳۹ درصد سود خواهد داشت. شرکت سایپا برای کوییک دنده‌ای رقم ۱۴۵ میلیون تومان را درنظر گرفته، اما در بازار آزاد ۲۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کوییک S هم با سود ۳۵ درصدی در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. محصولی که در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۱۵۹ و ۲۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

شاهین کمترین سود خرید و فروش را بین محصولات سایپا و تمامی مدل‌های داخلی دارد؛ فقط ۱۳ درصد. چون توسط سایپا ۳۰۳ میلیون تومان و در بازار آزاد ۳۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بعد از شاهین کمترین سود خرید و فروش بین محصولات سایپا به کوییک پلاس اتوماتیک با رقم ۱۷ درصد و پراید وانت با ۲۹ درصد تعلق دارد. کوییک پلاس اتوماتیک در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب ۲۴۲ و ۲۸۴ میلیون تومان وانت پراید هم به‌ترتیب ۱۳۱ و ۱۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

سود دلالی خودرو‌های داخلی (ایران خودرو و سایپا) چقدر است؟ + جدول (۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰)

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->