وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسراییل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد
سرخط خبرها

حاج‌قاسم چهره انسانیِ فرامذهبی

  • کد خبر: ۹۴۵۱۸
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
حاج‌قاسم چهره انسانیِ فرامذهبی
علیرضا کمیلی - دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده

ترور آمریکایی سردار مقاومت از چه روی اتفاق افتاد؟ چرا دولت آمریکا با چنین شیوه ناجوانمردانه نماد مقاومت اسلامی در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا را هدف قرار داد؟ زیرا حاج‌قاسم پیش از حضور نظامی آمریکا در منطقه، به نماد شکست‌دادن پروژه آمریکایی‌ها تبدیل شد. آمریکایی‌ها در چهارپنج رویارویی سنگین از حاج‌قاسم شکست خوردند.

آن‌ها بعد از اینکه عراق و افغانستان را گرفتند، می‌خواستند ایران را هدف بگیرند؛ بنابراین سراغ حزب‌ا… رفتند. سپس سراغ غزه رفتند. پس از القاعده، داعش را نیز خلق کردند، اما باز هم نتوانستند به هدفشان برسند. از همین‌رو، حاج‌قاسم ایرانی به نمادی جهانی و کسی تبدیل شد که پروژه‌های آمریکایی‌ها در حوزه نظامی و امنیتی را در منطقه‌ای که برایشان راهبردی بود، یکی‌یکی به زمین می‌زد.

از این بابت همه جهانیان او را به‌عنوان چهره‌ای شکست‌ناپذیر می‌شناسند. افراد غیرایرانی زیادی دیدم که درباره حاج‌قاسم سلیمانی می‌گویند نتوانستند او را شکست بدهند و سرانجام با نامردی شهیدش کردند. چنین تصویری از او در جهان وجود دارد. زمانی‌که حاج‌قاسم به شهادت رسید، خیلی‌ها از شرق آسیا تا غرب آفریقا باورشان نمی‌شد. بنده شاهد بودم مردم پیام می‌دادند و برای ازدست‌دادن چنین فرمانده نظامی ابراز ناراحتی می‌کردند.

از طرفی هم خوش‌حال بودند که او به دست اشقی‌الاشقیا شهید شده و بهتر از این عاقبت برایش نبوده است؛ بنابراین حاج‌قاسم سلیمانی باید با همین هویت معرفی شود و کسانی که برای معرفی او سراغ جنبه‌های مذهبی شخصیتش می‌روند، اشتباه می‌کنند. حاج‌قاسم یک چهره انسانی فرامذهبی است؛ چهره ضدظلم است.

از چپ‌های افراطی آمریکای لاتین تا اهل‌سنت و مسیحیان، همه حاج‌قاسم را دوست دارند و او را نماد مبارزه با پروژه‌های امپریالیستی و ضداستکباری می‌دانند. هویت بین‌المللی او باید حفظ و برای جوانان ایرانی و منطقه الگو شود.

از دیگر رو، جوانان ما هم بدانند فروکاستن شخصیت حاج‌قاسم به فردی که اخلاق نیکویی داشته یا کتاب‌خوان و اهل فرهنگ بوده و... اشتباه است. این‌ها ویژگی‌های حاج‌قاسم است، اما در معرفی حاج‌قاسم با این ویژگی‌ها، فضیلتی نیست. تفاوت او با دیگر شهیدان بزرگ ما ماهیت بین‌المللی‌اش است که همین هم باید حفظ و درک شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->