افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

افزایش بودجه مدیریت‌شهری در ۳ سرفصل

  • کد خبر: ۹۴۶۰۷
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
افزایش بودجه مدیریت‌شهری در ۳ سرفصل
حسین حسامی - عضو شورای اسلامی شهر مشهد

رشد شتابان شهرنشینی مسائل و مشکلات فراوانی به شهر‌ها تحمیل کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها آسیب‌های اجتماعی است. شهروندان و شهرداری‌ها به عنوان دو عنصر اصلی تشکیل دهنده مدیریت‌شهری، برحسب وظایف ذاتی و ماهوی نقشی مهم در مدیریت، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

به همین دلیل، در ردیف بودجه مرتبط با این موضوع، افزایشی ۵۷ درصدی شاهدیم که صرف نگهداری متکدیان، کودکان خیابانی و بی خانمان‌ها خواهد شد. بودجه ۷۲ میلیاردریالی این موضوع هم در بودجه سال آینده به ۱۱۳ میلیاردریال می‌رسد.

مجموعه مدیریت‌شهری به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی و خدمت‌رسان که شهروندان به آن اعتماد دارند، می‌تواند با تعریف اقدامات ویژه ای، آسیب‌های اجتماعی را کنترل کند یا بکاهد و از این نظر به رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه کمک کند و با استفاده از ظرفیت ها، تعامل و همیاری سازنده دیگر شرکای اجتماعی حمایت و پشتیبانی شود تا با مشارکت شهروندان به اهداف اجتماعی اش برسد؛ بنابراین لازم است برنامه ریزی برای جلب مشارکت، حضور آگاهانه و معنادار ساکنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهری، اقتصادی، رفاهی و امثال آن در مقیاس محلی در دستورکار مدیران قرار گیرد.

همچنین از اولویت‌ها و اهداف شهرداری، توسعه ورزش شهروندی از طریق نهادینه سازی فرهنگ ورزش در میان شهروندان است. رشد صعودی میزان حضور شهروندان در عرصه‌های مختلف ورزش محلات، جای بسی خوشحالی است و البته می‌دانیم که هنوز تا رسیدن به فضای مطلوب جای کار زیادی داریم.

به همین سبب در راستای توسعه ورزش و نشاط در شهر مشهدالرضا (ع) بودجه مرتبط با این موضوع از ۲۱۹ میلیاردریال به ۲۶۶ میلیاردریال افزایش یافته است که معادل ۲۱ درصد رشد نسبت به پارسال است.

فرهنگ شهروندی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم برای مدیریت‌شهری مشهد است. شهرداری‌ها باتوجه به نقشی که در مدیریت شهری دارند، از نهاد‌های موجد فرهنگ و نشاط اجتماعی در سطح منطقه‌ای هستند و برنامه ریزی برای تحقق فرهنگ و نشاط اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف مدیریت شهری است.

شهرداری مشهدالرضا (ع) به ویژه سازمان فرهنگی و اجتماعی می‌تواند ضمن تدوین نقشه‌راهی عالمانه با انجام اقدامات فرهنگی نشاط و سرزندگی اجتماعی را افزایش دهد؛ بنابراین بودجه مرتبط با این موضوع ۲۶ درصد رشد یافته و از ۲۷۵/۱ میلیاردریال امسال به ۶۰۰/۱ میلیاردریال سال آینده افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->