کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۹۹ درصد مردم دستان خود را به درستی نمی‌شویند!

  • کد خبر: ۹۴۶۶۷
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
۹۹ درصد مردم دستان خود را به درستی نمی‌شویند!
این روز‌ها شستشوی صحیح دست‌ها اهمیت زیادی در سلامتی دارد درحالی که بیشتر افراد جهان با بی توجهی به نکات شستن دست باعث بروز مشکلات و بیماری‌ها میشوند.

به گزارش شهرآرانیوز، بسیار مهم است که شما بهداشت را رعایت کنید و مراقب موج خطرناک ویروس کرونا باشید که رعایت تمیزی و اصول بهداشتی مهم‌ترین عامل محافظت از خودتان در برابر بیماری است، اما اخیراً سازمان بهداشتی در آمریکا به مردم هشدار داده است و متخصصان اظهار کرده اند که اکثر مردم یک اشتباه بزرگ در رعایت بهداشت دارند، یعنی ۹۹ درصد مردم این کار غلط را انجام می‌دهند و همین باعث افزایش بیماری‌ها می‌شود.
 
طبق نظر متخصصان ۹۹ درصد مردم دستان خود را درست نمی‌شویند و همین باعث ایجاد مشکلات جدی در آن‌ها می‌شود و با همین دست‌هایی که به خوبی تمیز نشده اند، غذا درست می‌کنند و جرم‌های خطرناک را در هوا پراکنده می‌کنند. قطعا می‌دانیم که بهداشت مهم‌ترین عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها است و اهمیت آن بسیار زیاد است و باید برای جلوگیری از مسمومیت و آلودگی‌ها دستان خود را خوب بشوییم. اگر این دست‌ها خوب شسته نشوند، در مکان‌های مهمی مثل آشپزخانه باکتری‌هایی مثل سالمونلا پراکنده می‌شود.

روش صحیح شستن دست‌ها چگونه است؟

شستن دست‌ها شاید ساده به نظر برسد، اما بسیاری از ما در انجام آن دچار اشتباه می‌شویم. حداقل باید ۲۰ ثانیه دست خود را با آب گرم و صابون بشویید. اول باید دست خود را خیس کنید تا راحت‌تر صابون در اطراف آن پخش شود. سپس ۲۰ ثانیه با صابون، دست خود را ماساژ دهید تا تمام مواد شیمیایی آلوده از میان برداشته شود.

اگر کمتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد، یعنی همه جرم‌ها را از بین نبرده اید. تمام لابلا و گوشه و کف دست خود را بشویید و بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را فراموش نکنید. حتماً باید دست‌ها را با حوله خشک کنید. در غیر این صورت باز هم احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

مدت زمان شستن دست اهمیت بسیار زیادی دارد

طبق اطلاعات موجود شستن دست‌ها اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از پراکنده شدن جرم و آلودگی‌ها دارد. شما باید قبل از غذا و بعد از غذا دستان خود را بشویید. اگر خودتان آشپزی می‌کنید، قبل از آن و بعد از آن حتما دوباره دستان خود را شستشو دهید و بعد از انجام کار‌های معمول روزانه مثل دستشویی رفتن، عوض کردن پوشک بچه، دست زدن به هر حیوانی حتی پرندگان یا غذا دادن به حیوانات بیرون از منزل باز هم باید دستان خود را بشویید.  

یک سوم مردم دنیا اشتباهی بزرگتر در شستن دست‌ها دارند

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ۹۹ درصد مردم دستان خود را به طرز غلط می‌شویند، اما یک سوم مردم دنیا یعنی ۳۱ درصد آن‌ها یک اشتباه بزرگتر را مرتکب می‌شوند و آن هم این است که قبل از آماده کردن غذا، دستان خود را نمی‌شویند که همین باعث ایجاد مشکلات جدی و پراکنده شدن جرم‌ها می‌شود و مشکلاتی مثل اسهال را ایجاد می‌کند؛ همچنین احتمال انتقال ویروس تنفسی مثل آنفولانزا، سرماخوردگی معمولی یا حتی کووید با نشستن دست‌ها قبل از درست کردن غذا رابطه مستقیم دارد.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->