دولخانی رئیس جدید هیات سوارکاری شد نتیجه بازی ترکیه و هلند+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها رقیب انگلیس شدند ویدیو ضربات پنالتی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴ نتیجه بازی انگلیس و سوئیس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| باز هم جان به لب شدند! پخش زنده بازی هلند و ترکیه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست استقلال به زودی معرفی می‌شود عالیشاه و کنعانی مخالف بازگشت دو ستاره به پرسپولیس بازیکنان بی‌قرارداد حاضر به تمرین با استقلال نشدند! عبدی: خودم را اثبات می‌کنم ۸ بازی خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان گزینه پرسپولیس، سرمربی استقلال شد! نحسی میزبانی یورو برای دومین بار آلمان را گرفت همدردی استراماچونی با آلمانی‌ها: همه پنالتی شما را دیدند غیر از داور پخش زنده بازی انگلیس و سوئیس در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین طارمی و اینترمیلان از چهارشنبه جدی می‌شود ملی‌پوشان ایرانی تماشاگر فینال جام ملت‌ها گولسیانی مهمان تلویزیون گرجستان شد گاریدو: منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم کاپیتان در راه بازگشت به اصفهان علیپور ۷۰۰ هزار دلار می‌خواهد!
سرخط خبرها

بیک: در «کالداس» هر روز بهتر شده‌ام

  • کد خبر: ۹۴۷۷۶
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
بیک: در «کالداس» هر روز بهتر شده‌ام
گفتگو با محمدرضا بیک، والیبالیست مشهدی که این‌روز‌ها در لیگ پرتغال بازیکن ثابت تیمش شده است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ در روزگاری که دیگر نه سالن‌های والیبال شهر شور‌و‌هیجان گذشته را دارند و نه مشهد در لیگ برتر نماینده‌ای، یک ستاره جوان از منطقه گلشهر برای بزرگی و آقایی در والیبال ایران راهی پرتغال شد تا پرچم مشهد را این‌بار در دل اروپا بلند کند. محمدرضا بیک که تا چند روز دیگر شمع‌های کیک تولد بیست‌وسه‌سالگی‌اش را فوت می‌کند، این‌روز‌ها در تیم اسپورتینگ‌کالداس برای خودش برو بیایی دارد و در ترکیب اصلی این تیم می‌درخشد.

بیک که والیبالش را از میزان مشهد شروع کرده و در مشهد برای تیم‌های ثامن‌الحجج (ع)، پیام و سبزجامگان بازی کرده، برای پیشرفت بیشتر، لباس پیکان تهران و شهروند اراک و مس رفسنجان را نیز به تن کرده است. جوان اول این‌روز‌های والیبال شهر، چهارسالی هم لباس مقدس تیم ملی در رده‌های نوجوانان و جوانان را پوشیده است تا حالا در اوج پختگی، منتظر یک فرصت برای درخشیدن در تیم ملی بزرگ‌سالان باشد. محمدرضا بیک که در آخرین بازی تیمش مقابل بنفیکا موفق شد ۲۲‌امتیاز به دست بیاورد، حالا مصمم‌تر از همیشه آماده فتح رؤیا‌هایی است که از کودکی آن را دنبال می‌کرده است.

استارت والیبالیست مشهدی با تکواندو

محمدرضا بیک ورزش را با تکواندو شروع می‌کند و چند مقام کشوری نیز به دست می‌آورد، اما دست سرنوشت برای او درخشش در آوردگاه توپ و‌تور را رقم زد. او در‌این‌باره گفت: من قبل از والیبال، رشته تکواندو را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردم و قهرمانی‌هایی در سطح استان و کشور با تیم استیل‌البرز دارم. مدتی والیبال و تکواندو را با هم دنبال می‌کردم و، چون شرایط طوری نبود که هر ۲ رشته را به‌صورت هم‌زمان دنبال کنم، تصمیم گرفتم که والیبال را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم؛ چون علاقه بیشتری هم نسبت به این رشته داشتم.

البته همین‌جا باید از زحمات پدرم نیز یاد کنم که به‌نوعی اولین مشوق و مربی من بود. من هرچه دارم و به هرچه که تا‌به‌اینجا رسیده‌ام، مدیون پدرم هستم؛ ولی حیف که این‌روز‌ها کنار ما نیست و کرونا نزدیک به یک‌سال پیش او را از ما گرفت. البته به‌صورت پایه‌ای و اصولی والیبال را زیر‌نظر مربیان خوب مشهدی آقایان سیدزاده، عطارزاده، علی شاهی و وحید ادیب در سالن مهران مشهد شروع کردم.

به ترکیب ثابت کالداس رسیده‌ام

ستاره مشهدی والیبال ایران درباره لیگ پرتغال و تیم جدیدش نیز صحبت و اظهار کرد: لیگ پرتغال تجربه جدید و خاصی برای من است. تیم‌های قدرتمند و لیگ سطح بالایی دارد که بیشتر بازیکنان اینجا لژیونر هستند و از بازیکنان کشور‌های قدرتمند استفاده می‌کنند. من هم سعی می‌کنم روز‌به‌روز تجربه‌های جدیدی کسب کنم تا بتوانم پیشرفت کنم. تیمی هم که من در آن بازی می‌کنم، اسپورتینگ‌کالداس است که فعلا وضعیت خوبی دارد.

تنها‌مشکل این بود که من دیر به تیم اضافه شدم و چند بازی اول را از دست دادم که متأسفانه تا حدودی این مسئله مشکل‌ساز شد؛ اما با گذشت زمان، با شرایط سازگاری پیدا کرده و هر روز بهتر شده‌ام و حالا در ترکیب اصلی و شش‌نفره تیم حضور دارم. خداراشکر تا اینجای کار هم عملکرد خوبی داشتم و مربیان از بازی‌هایم راضی بودند. لیگ پرتغال ۱۴ تیم دارد و اکنون تیم ما در جدول، نهم است. ۱۳ بازی انجام داده‌ایم، ۵ برد داشتیم و ۸ باخت.

حسرت استعداد‌هایی که می‌سوزند

بازیکن جوان والیبال مشهد در ادامه با اشاره به وضعیت این ورزش در مشهد، اذعان کرد: متأسفانه دوسالی است که مشهد تیمی در خور بازیکنان و افتخارات گذشته خودش ندارد و جوانان زیادی از این موضوع متضرر شده‌اند. من خودم والیبالم را از میزان شروع کردم و شاید اگر این باشگاه نبود، من هم الان در والیبال نبودم. اگر وضعیت به‌همین‌شکل پیش برود، استعداد‌های زیادی را از دست می‌دهیم. متأسفانه در چند سال گذشته حواشی زیادی برای تیم‌های مشهد به وجود آمده و باعث شده است این مسائل به‌وجود بیاید. امیدوارم پیشکسوتان و بزرگان والیبال مشهد فکری به حال والیبال و جوانان والیبالیست مشهد بکنند تا ان‌شاءا... به‌زودی مشهد مثل گذشته تیم و بازیکنان درخشانی در سطح تیم ملی داشته باشد.

احیای والیبال مشهد نیاز به ایثار دارد

وی در ادامه، صحبتی هم با رئیس هیئت والیبال استان به‌عنوان متولی این رشته در مشهد داشت و گفت: تنها‌راه‌حل رسیدن دوباره والیبال مشهد به جایگاه واقعی‌اش، رسیدگی و هم‌فکری بزرگان و مسئولان والیبال مشهد است. من به‌عنوان یک عضو کوچک از والیبال پر‌افتخار مشهد از ایشان تقاضای سازمان‌دهی و بهبود شرایط والیبال مشهد را دارم تا بیشتر از این استعداد‌های جوان از بین نرود و هواداران والیبال مشهد مثل گذشته از دیدن بازی تیم‌های این شهر لذت ببرند. احیای والیبال مشهد نیاز به ایثار و از‌خودگذشتگی دارد و امیدوارم این اتفاق برای والیبال مشهد بیفتد.

آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی

بازیکن با‌استعداد والیبال کشورمان در پایان از آرزو‌های بزرگش صحبت و تصریح کرد: این‌روز‌ها مهم‌ترین چیز برای من پیشرفت است و می‌خواهم با بازی‌های خوب و تجربه‌هایی که به‌دست می‌آورم، به تیم ملی کشورم برسم. من هم مثل همه آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگ‌سالان را دارم. متأسفانه هنوز به اردو‌های تیم ملی دعوت نشده‌ام، اما مطمئنم این اتفاق بالاخره یک‌روز برای من می‌افتد. مطمئنم با تلاش و تمرکز روی تمریناتم می‌توانم در بهترین تیم‌های دنیا بازی کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->