برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

گپ‌وگفتی با فاطمه علمداری، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی

  • کد خبر: ۹۴۷۸۶
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
گپ‌وگفتی با فاطمه علمداری، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی سیره فاطمی
۲ سالی می‌شود که شبکه‌سازی گفتمان بین‌المللی فاطمی از مشهد آغاز شده است، گفتمانی که در نظر دارد با ایجاد اتحاد در جامعه زنان، سبک زندگی فاطمی را در سنین مختلف تقویت کند. در همین راستا، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم با مسئول این شبکه در استان خراسان رضوی.

حمیده وحیدی | شهرآرانیوز - ۲ سالی می‌شود که شبکه‌سازی گفتمان بین‌المللی فاطمی از مشهد آغاز شده است، گفتمانی که در نظر دارد با ایجاد اتحاد در جامعه زنان، سبک زندگی فاطمی را در سنین مختلف تقویت کند. تشکیل شبکه گسترده زنان، نهادینه‌سازی، الگوی واحد، پرورش سفیران فاطمی و گسترش فعالیت‌های گروهی از مهم‌ترین اهداف گفتمان فاطمی است. در همین راستا، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم با مسئول این شبکه در استان خراسان رضوی.

نهضت مردمی و بین المللی زنان فاطمی و مقاومت تا امروز چه کار‌هایی کرده است؟

در واقع، شبکه مقاومت زنان بعد از بیانیه گام دوم انقلاب کار خودش را آغاز کرده است و با سازمان‌هایی مانند حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، مؤسسه آینده‌پژوهی اسلام، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، جامعه بسیج، حوزه علمیه، جامعةالمصطفی، مجمع جهانی اهل‌بیت و ... دیدار‌ها و جلساتی گذاشته شده و برنامه‌هایی پیش رفته است. چند هیئت خارجی از حوزه مقاومت را نیز میزبان بوده‌ایم. هدف اصلی این رویکرد ایجاد وحدت رویه در حوزه زنان است تا با شبکه‌سازی وسیع در راستای ظلم‌ستیزی، ولایت‌مداری و منتظر‌پروری، کارکرد اصلی آن را در جامعه شاهد باشیم. اصلی‌ترین محور هم‌بستگی که در این شبکه به عنوان الگو مطرح شده زندگی حضرت زهرا (س) است که برگرفته از سیره زندگی ایشان خواهد بود.

چطور این الگو معاصرسازی و به زندگی نسل امروز نزدیک‌تر می‌شود؟

برخی برنامه‌ها در چند بعد فرهنگی، عقیدتی، آموزشی و کارآفرینی و آنچه زنان در بستر اجتماع نیاز دارند مورد توجه قرار گرفته است تا همه در راستای تربیت فاطمی قرار گیرند. به هر حال، اگر قرار است جامعه نسلی اخلاق‌مدار و فاطمی تربیت کند، ابتدا باید مادرانی فاطمی داشته باشد. در این مسیر، شبکه زنان و مقاومت آموزش‌هایی را پیش‌بینی کرده است که در اتاق فکرش خوراک عملی و معنوی برای زنان قالب‌بندی می‌شود. امروز با ادبیات شکاف بین نسلی و جولان فضای مجازی، باید با بررسی سیره و رفتار مادر و فرزند در سیره فاطمی، بخش زیادی از آسیب‌ها را کاهش دهیم.

چشم‌انداز این شبکه چه خواهد بود؟

چشم‌انداز گفتمان فاطمی تحکیم بنیان خانواده است که وحدت‌بخش و هم‌افزا باشد. سنت‌های الهی طبق آیات قرآن تغییر پیدا نمی‌کنند و ارزش‌ها همواره یکسان‌اند که می‌توانیم از مکتب ائمه (ع) در زندگی فردی و اجتماعی به‌خوبی بهره بگیریم. یک وجه مشترک در همه اعصار وجود دارد و آن واژه ظلم‌ستیزی است. ما تلاش می‌کنیم در برنامه‌های مختلف، این روحیه را با کار مشترک بین مادر و فرزندان نیز افزایش دهیم.

با توجه به گستردگی کار، چرا این شبکه هنوز در رسانه‌ها دیده نشده است؟

گستردگی کار نیازمند بودجه است. فعلا سازمان‌ها همه همراهی‌شان معنوی بوده است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، با حمایت زنان تمدن نوین اسلامی محقق خواهد شد. این تحقق، چون آثار و برکات زیادی دارد، با شیب ملایم و عمیق پیش رفته است. زنان باید همگی در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند وحدت رویه داشته باشند. زنان مسلمان با ایجاد شبکه گسترده، به لطف خدا موفقیت‌های بی‌شماری در دنیا خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->