استاندار خراسان رضوی: ساخت قطعات خودرو یکی از مزیت های استانی است شهردار مشهد: خودرو سازان در کیفیت و قیمت رقابت کنند آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد با حضور ۳۰ شرکت‌ رونمایی از «وویا فری» خودروی برقی دانگ فنگ در نمایشگاه خودروی مشهد+ ویدئو زیان انباشته سایپا و ایران‌خودرو ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد امروز افتتاح می‌شود (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) خانه‌های ۲۵ متری با معیار‌های ایرانی‌اسلامی در تضاد است ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، قدرت معیشت و رفاه را افزایش می‌دهد فشار بورس کاهش یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی | وجود ۶۰ دانه‌درشت در فرار‌های مالیاتی با کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان این خودرو‌های خارجی را بخرید (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان کدام خودرو‌های ایرانی را می‌توان خرید؟ (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت تعلیق سایت‌های متخلف فروش بلیت هواپیما ادامه دارد قیمت گوشت قرمز امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ + جدول عودت وجه ۹۲ میلیاردی به شاکیان واحد‌های صنفی در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) چه تعداد از خانوارهای ایرانی خودروی شخصی دارند؟ دلار ۴۰۰ تومان گران شد | ورود سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اجاره‌نشینی ۴ درصد خانوار‌های روستایی | ۲۳ درصد خانوار‌های شهری اجاره‌نشین هستند فروش یک محصول ایران‌خودرو (پیکاپ فوتون دیزلی) از امروز، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ + جزئیات احتمال «افزایش دوبار در سال» دستمزد کارگران سایه سنگین رکود بر بازار مسکن | افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن در یک سال کارگران رؤیای خرید مسکن وام‌دار با قسط ۲۰ میلیون تومانی را دارند قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | بامیه چند؟ سهم مسکن از هزینه‌های یک ایرانی تا ۲ برابر اروپاست! بررسی گزارش مرکز آمار در مورد درآمد خانوار و هزینه معیشت در خراسان رضوی | دخل آرام و خرج پرشتاب ۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی
سرخط خبرها

برداشت زعفران در استان به ۳۲۰ هزار کارگر نیاز دارد

  • کد خبر: ۹۴۸۵
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹
برداشت زعفران در استان به ۳۲۰ هزار کارگر نیاز دارد
وثوقی| «کاهش شدید قیمت زعفران»، «رشد بی رویه کشت طلای سرخ»، «از دست دادن بازار‌های جهانی» و «قاچاق زعفران به افغانستان». این‌ها بخشی از دغدغه‌های این روز‌های فعالان زعفران است که معتقدند در صورتی که کشت این محصول با برنامه ریزی همراه بود، این روز‌ها با دغدغه‌های کمتری درحوزه تجارت زعفران روبه رو بودیم. رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی بخشی از مشکلات فعلی زعفران را ناشی از مکانیزه نشدن تمام فرایند‌های کشت و برداشت این محصول می‌داند.
محمدرضا اورانی روز گذشته در نشست تخصصی اقتصاد کشاورزی در دانشگاه فردوسی گفت: زمانی که از ابزارآلات سنتی برای کشت زعفران استفاده می‌کردیم، ظرف ۴۰ روز، محصول گل زعفران برداشت می‌شد، اما اکنون مشکل اصلی این است که کاشت با ابزارآلات صنعتی صورت می‌گیرد، اما برداشت و پاک کردن به صورت سنتی انجام می‌شود. اکنون روند افزایش کشت زعفران سبب شده است در زمان برداشت، به ۳۲۰ هزار کارگر در شهرستان‌ها نیاز باشد، اما در عمل، تأمین این حجم نیروی انسانی در مقطعی کوتاه امکان پذیر نیست.
دکتر احمد نظامی، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، نیز گفت: در حالی که بر اساس آمار رسمی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران است صادرات فله‌ای باعث شده است همه زعفران را به اسم اسپانیا و چند کشور دیگر بشناسند. مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی نیز در این جلسه گفت: در حالی که جهاد کشاورزی استان ۱۴۸ مدیر دارد و بخش مهمی از وظایف آن‌ها تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد کشاورزی است، در عمل، این سازمان چندان از کارشناسان اقتصاد کشاورزی استفاده نمی‌کند. دکتر محمود دانشور کاخکی در ادامه به مقایسه کشاورزی در ایران و هلند پرداخت و گفت: با وجود برتری چهل برابری ایران در تعداد زمین‌های زراعی در مقایسه با هلند، صادرات کشاورزی این کشور ۱۲۰ میلیارد دلار و صادرات ایران ۶ میلیارد دلار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد توجه به اقتصاد کشاورزی سبب شده است هلند به یک صادرکننده مطرح در حوزه کشاورزی تبدیل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->