پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد
سرخط خبرها

علت حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا چه بود؟

  • کد خبر: ۹۴۹۲۹
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
  • ۳
علت حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا چه بود؟
بالاخره کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم حذف سه تیم باشگاهی ایران (پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر) از جام باشگاه‌های آسیا را صادر کرد و بر همین اساس این باشگاه‌ها در دوره جدید این رقابت‌ها حاضر نخواهند بود.

به گزارش شهرآرانیوز - بالاخره کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم حذف سه تیم باشگاهی ایران (پرسپولیس، استقلال و گل‌گوهر) از جام باشگاه‌های آسیا صادر کرد و بر همین اساس این باشگاه‌ها در دوره جدید این رقابت‌ها حاضر نخواهند بود.

شرکت آلمانی‌ای که مدارک باشگاه‌های آسیایی را بررسی می‌کند و طرف قرارداد با کنفدراسیون فوتبال آسیا است به مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر ایراد گرفته بود و برای این باشگاه‌ها مهلتی را تعیین کرده بود که مدارک جدید را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. 

حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حذف سه تیم ایرانی به این شرح زیر است:

پرسپولیس

حکم صادره:

۱- مجوز باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است که طبق مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مقررات مجوز باشگاه های AFC  لغو شد. مشخص شد که باشگاه پرسپولیس تمامی ضوابط الزامی را رعایت نکرده است. طبق مواد ۳.۱ و ۳.۲ (الف) مقررات مجوز حرفه ای باشگاه های AFC بر این اساس، نباید مجوز اعطا می شد.

۲- باشگاه پرسپولیس (IRN) از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شد.

۳- کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

۴- پرونده این رسیدگی به دبیرخانه انضباطی AFC ارجاع می شود و کمیته اخلاق برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت صلاحدید) عمل خواهد کرد.

استقلال

حکم صادره:

۱- مجوز باشگاه استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است که طبق مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مقررات مجوز باشگاه های AFC  لغو شد. مشخص شد که باشگاه استقلال تمامی ضوابط الزامی را رعایت نکرده است. طبق مواد ۳.۱ و ۳.۲ (الف) مقررات مجوز حرفه ای باشگاه های AFC بر این اساس، نباید مجوز اعطا می شد.

۲- باشگاه استقلال (IRN) از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شد.

۳- کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

۴- پرونده این رسیدگی به دبیرخانه انضباطی AFC ارجاع می شود و کمیته اخلاق برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت صلاحدید) عمل خواهد کرد.

گل گهر

حکم صادره:

۱- مجوز باشگاه گل گهر سیرجان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است که طبق مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مقررات مجوز باشگاه های AFC  لغو شد. مشخص شد که باشگاه تمامی ضوابط الزامی را رعایت نکرده است. طبق مواد ۳.۱ و ۳.۲ (الف) مقررات مجوز حرفه ای باشگاه های AFC بر این اساس، نباید مجوز اعطا می شد. بر اساس  ماده ۱۴.۴ و ۱۴.۵ مجوز باشگاه  AFC، مشخص شد که باشگاه گل گهر سیرجان (IRN) تمامی ضوابط اجباری مندرج در ماده ۳.۱ و ۳.۲ (الف) باشگاه AFC را برآورده نکرده و بر این اساس، نباید مجوز حرفه ای به این تیم اعطا می شد.

۲- باشگاه گل گهرسیرجان (IRN) از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شد.

۳- کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

۴-  پرونده این رسیدگی به دبیرخانه انضباطی AFC ارجاع می شود و کمیته اخلاق برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت صلاحدید) عمل خواهد کرد.

۵- درخواست فوق العاده باشگاه گل گهر سیرجان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ رد شد.

غلامرضا بهروان، یکی از اعضای کمیته حرفه‌ای که پیش‌تر ریاست این کمیته را برعهده داشت، اعلام کرده بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مهلت تعیین‌شده مدارکشان را بارگذاری نکرده بودند و همین ابتدا باعث تذکر کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا هر تیمی که شرکت آلمانی آن را تایید نکند شانس حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال در این خصوص لابی‌هایی با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند اما این لابی‌ها نتیجه نداد. حتی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران، در روزهای گذشته اظهار امیدواری کرده بود که با قول‌هایی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شده است، جلوِ حذف استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان بگیرد.

سجادی در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود که دولت با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی موافق است و رییس سازمان خصوصی‌سازی هم گفته در پایان دی ماه ۱۰ تا ۱۵ درصد از سهام دو باشگاه به مردم واگذار خواهد شد. این واگذاری در فرا بورس خواهد بود. قرار بود این اقدامات پالس‌های مثبت دولت به کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد ککه نتیجه نداد.

بیشتر مشکلات تیم‌های استقلال و پرسپولیس بحث مالکیتی و همچنین شفاف‌نبودن پرونده‌های مالی است. همچنین وزارت صمت و دارایی به‌عنوان مالک دو باشگاه معرفی شده‌اند که این خلاف قوانین حرفه‌ای در فوتبال است.

داریوش مصطفوی، رییس کمیته استیناف، هم درباره مشکل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفته بود: این دو باشگاه دولتی هستند و مجمع آن‌ها یکسان است و کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئله را بارها اعلام کرده و گویا دولت نمی خواهد مشکل حل شود. علاوه بر این اخطارها را به باشگاه‌ها داده بودیم و بدهی‌ها از سال ۸۰ انباشته شده و استقلال و پرسپولیس قرار بود تمام مسائل مالی،حقوقی و فنی را که نزدیک به ۳۰۰ مورد است به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند. نداشتن استادیوم اختصاصی یکی از مشکلات این دو باشگاه است.

البته خیلی‌ها حذف این دو تیم از باشگاه‌های آسیا را اتفاق خوبی می‌دانند و می‌گویند فقط فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند این دو باشگاه را به سمت حرفه‌ای‌شدن ببرد. 

منبع: ورزش سه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
خسته نباشی ، خدا قوت پهلوان!
این همه سال سند سازی بلاخره یک جا کار دستتون داد
Erfan
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
آخه چرااااااااا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
0
باسلام علت حذف کم کاری فدراسیون اسن وعدم بهاء دادن به تیمهای شهرستانی مثل پیام-ابومسلم وپدیده که درعین آمادگی بعلت مشکلات مالی وعدم پشتیبانی حذف میشوند این دوتیم حقشان بود حذف شوند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->