بررسی بازار ارز‌های دیجیتال (۷ تیر ماه ۱۴۰۴) شروع ریزشی بورس پس از دو هفته تعطیلی (۷ تیر ۱۴۰۴) + نمای بازار قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش قیمت میوه تخصیص وام قرض‌الحسنه به واحد‌های تخریب‌شده در حمله رژیم صهیونیستی واریز اعتبار کالابرگ سرپرستان خانوارِ دهک‌های اول تا سوم از امروز (۷ تیر ۱۴۰۴) فریب ادعای هک حساب بانکی را نخورید حقوق خردادماه بازنشستگان نیرو‌های مسلح واریز شد بازار سرمایه از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت سقوط ارزش دلار در جهان به پایین‌ترین رقم در ۳ سال اخیر (۶ تیر ۱۴۰۴) سقوط هفتگی ۱۲ درصدی قیمت نفت (۶ تیر ۱۴۰۴) معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تکلیف قانونی برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات اساسی تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (۷ تیرماه ۱۴۰۴) شرایط استفاده از برق برای استخراج رمزارز در کشور تسهیل می‌شود طلای جهانی در مسیر کاهش قیمت (۶ تیر ۱۴۰۴) ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد
سرخط خبرها

رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا ایران خودرو تا پایان سال

  • کد خبر: ۹۵۰۵۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا  ایران خودرو تا پایان سال
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو، از رونمایی نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: ورود به مرحله تولید انبوه خودروی برقی، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، داود خسروی با بیان این‌که نمونه آزمایشی تارا برقی در تیرماه رونمایی شده، تبدیل پلتفرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلتفرم اختصاصی خودروی برقی را دو مسیر تولید خودروی برقی در جهان دانست و گفت: در ایران نیز مشابه سایر کشور‌ها عمل می‌شود.

وی با بیان این که طراحی پلتفرم جدید با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد، گفت: اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلتفرم‌های بنزینی موجود طراحی و تولید شود، هزینه میلیارد دلاری در برنخواهد داشت و این یکی از روش‌هایی است که خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا نیز برای طراحی و تولید خودروی برقی استفاده کرده اند.

خسروی ادامه داد: شرکت جتکو با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور برای کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را بر روی جدیدترین پلتفرم ایران خودرو یعنی خودروی تارا آغاز کرده که خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله رسیده است.

وی با بیان این‌که مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتری‌پک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به طور کامل توسط تیم‌های تخصصی جتکو طراحی شده و ساخت نمونه‌ها کاملا در داخل انجام شده، گفت: برخی قطعات کوچک به ویژه قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تامین می‌شود که داخلی سازی آن نیز با توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار برخی قطعه‌سازان است.

خسروی ادامه داد: بهره‌برداری از خودروی برقی، صرفا با تولید خودرو امکان‌پذیر نمی‌شود، چرا که استفاده از خودروی برقی، نیازمند ایجاد بستر و زیرساخت‌هایی در کشور مانند ایستگاه‌های شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست؛ همانطور که تامین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز تولیدکننده خودروی بنزینی نیست.

وی افزود: ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی باید در سطح کشور ایجاد شود تا خودرو‌های برقی در زمان ۲۰ دقیقه شارژ شوند، ایجاد شرایطی برای پارکینگ‌های شخصی مالکان نیز ضروری است تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت انجام شود.

وی با بیان این‌که در تمام دنیا دولت‌ها به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای خودروی برقی کمک می‌کنند، افزود: علاوه بر توسعه شبکه ایستگاه‌های شارژ خودرو، تامین برق مورد نیاز به‌ویژه در ماه‌های پیک مصرف برق حایز اهمیت است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت در شرکت‌های قطعه سازی گفت: قطعه سازان نیز برای به تولید انبوه رسیدن خودروی برقی نیاز به حمایت‌هایی به ویژه در خصوص سرمایه‌گذاری در خطوط تولید دارند که ضروری است در این زمینه نیز تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها در اختیار آنان قرار گیرد.

خسروی گفت: نمونه‌سازی محصول در شرکت جتکو صورت می‌گیرد تا امکان تولید قطعات در کشور و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، اما باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت لازم برای تولید انبوه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در دنیا بخش قابل توجه هزینه خودروی برقی، مربوط به پک باتری است که بین ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت خودرو را شامل می‌شود و در همه کشور‌ها به خریدار خودروی برقی یارانه‌های دولتی تخصیص می‌یابد که بخشی از هزینه تولید را پوشش می‌دهد، مشوق‌هایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیت‌های طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودرو‌های برقی نیز در نظر گرفته می‌شود.

منبع: ایکوپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->