جزئیات فروش اینترنتی محصولات سایپا از دوشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وزیر نفت: ظرفیت تجارت ایران و روسیه فراتر از ارقام کنونی است ۱۰۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان حدنگاری شد| شمارش معکوس برای تکمیل حدنگاری ۱۱ میلیون هکتار اراضی خراسان رضوی وزیر نفت وارد مسکو شد | پاک نژاد در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه شرکت می‌کند خاموشی در تابستان ۱۴۰۴ حتمی شد | اعمال سختگیرانه‌ترین تنبیه‌ها برای ادارات پرمصرف استان پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) احتمال سقوط قیمت طلا در پی مذاکرات آمریکا و چین زمان عرضه بنزین سوپر اعلام شد هشدار بانک مرکزی | واریز وجه در معاملات به حساب نفر سوم پولشویی است بهره‌برداری از ۲۹۶ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در خراسان رضوی | چشم‌انداز تولید ۳۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر در استان+ویدئو بررسی شرایط خرید ملک با موجودی ۳ تا ۵ میلیارد تومان در مشهد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول تفویض حداکثری اختیارات «ساتبا» به خراسان رضوی وصول بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد: وجود ۱۴۰۰ طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی توقف فروش آرد به نانوایان آزادپز بورس وارد فاز احتیاط شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه کالای همراه مسافر تا پایان فصل بهار ۱۴۰۴ تعیین شد صدور پروانه بهره‌برداری از ۶ معدن در غرب خراسان رضوی نرخ طلا در مشهد یک میلیون تومان ریزش کرد | افت ۱.۶ میلیونی قیمت سکه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) خراسان رضوی، قطب تولید انرژی پاک در کشور | ۳ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر جدید در استان ساخته می‌شود عشایر، ستون فقرات اقتصاد و امنیت خراسان رضوی تأکید استاندار خراسان رضوی و مشاور رئیس‌جمهور بر نقش‌آفرینی استان در پروژه‌های ملی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش نرخ دلار و طلا تورم فروردین ۱۴۰۴ رکورد ۱۷ ماه اخیر را شکست شرایط بخشودگی جرائم مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد تأمین بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال سهم ورزش‌های همگانی خراسان رضوی از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده تهران- مشهد؛ دارای بالاترین آمار جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌های کشور طی اسفند ۱۴۰۳ آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در خراسان رضوی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کدام یک از خودروهای بازار ایران ایراد کمتری دارد؟

  • کد خبر: ۹۵۰۹۰
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کدام یک از خودروهای بازار ایران ایراد کمتری دارد؟
در حالی که بیشترین فراوانی محصول در بازار خودروی ایران به مدل‌های داخلی و فرانسوی اختصاص دارد، گزارش‌ها از شناسایی ایرادهای فراوان در آنها توسط مشتریان حکایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در کتابچه سالانه خود منتشر کرده، تعداد ایرادات شناسایی شده توسط مشتریان داخلی در خودروهای ایرانی، فرانسوی، چینی و ژاپنی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر این اساس، خودروهای ژاپنی کمترین ایرادات را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که خودروهای ژاپنی سهم بسیار کمتری در مقایسه با مدل‌های چینی، فرانسوی و ایرانی در بازار خودروی کشور دارند.

مهمانان ژاپنی بازار خودروی ایران، یا مونتاژی هستند یا وارداتی که البته در حال حاضر نه خودرویی از ژاپن وارد و نه تحت برند خودروسازان این کشور در ایران مونتاژ می‌شود. در گذشته اما علاوه بر واردات انواع خودروهای ژاپنی به‌خصوص تویوتا، برخی محصولات متعلق به این کشور نیز در خطوط تولید خودروسازان ایرانی مونتاژ می‌شدند. به عنوان مثال، ایران‌خودرویی‌ها سوزوکی گرند ویتارا را مونتاژ می‌کردند و گروه بهمن نیز مزدا۳ و مزدا ۲ را. این در حالی است که به دلیل ممنوعیت واردات از یک سو و تحریم از سویی دیگر، عرضه خودروهای ژاپنی به بازار ایران طی بیش از سه سال گذشته رو به افت رفته و متوقف شده است.  

اما پس از خودروهای ژاپنی، این چینی‌ها هستند که توانسته‌اند کمترین ایراد را از دید مشتریان ایرانی در خود جای دهند. البته فاصله بین خودروهای ژاپنی و چینی در این رتبه‌بندی زیاد است، با این حال مشخص است که چینی‌ها به هر حال در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته‌اند. در حال حاضر خودروهای چینی علاوه بر بخش خصوصی در ایران‌خودرو و سایپا نیز تولید می‌شوند. البته به دلیل تحریم، حضور خودروهای چینی در خودروسازی ایران کمرنگ‌تر از دوران برجام شده، چه آنکه برخی شرکت‌های چینی از ایران رفته‌اند و آن‌ها که مانده‌اند نیز تولید را پایین آورده‌اند. به نظر می‌رسد در صورت لغو تحریم، علاوه بر ورود خودروسازان چینی جدید، تولید چینی‌ها در صنعت خودروی ایران نیز رشد خواهد کرد.

 از ژاپنی‌ها و چینی‌ها که بگذریم، خودروهای فرانسوی با فاصله‌ای بسیار زیاد، در رده بعدی قرار گرفته‌اند. خاستگاه اصلی خودروهای فرانسوی در ایران همواره ایران‌خودرو بوده، هرچند سایپا نیز در مواردی محدود (مانند تولید سیتروئن سی۳ در دوران برجام) اقدام به تولید و واردات خودرو با برند فرانسوی کرده است. فرانسوی‌ها بلافاصله پس از تحریم‌های سال ۲۰۱۸ آمریکا علیه ایران، خودروسازی کشور را ترک کردند، آن هم در شرایطی که قرارداد داشتند. گفته می‌شود در صورت لغو تحریم، پژوسیتروئن به این زودی‌ها باز نخواهد گشت، اما احتمال بازگشت رنو کم نیست. اما طبق گزارش تحت بررسی، خودروهای ایرانی دارای بیشترین ایراد از دید شهروندان هستند. فاصله آن‌ها با خودروهای فرانسوی خیلی زیاد نیست، اما در مقایسه با چینی‌ها و ژاپنی‌ها، ایرادهای بسیار بیشتری دارند. این موضوع نشان می‌دهد خودروسازی ایران همچنان با آنچه در جهان خودروسازی می‌گذرد، فاصله‌ای طولانی دارد و مدل‌های خارجی، بسیار بیشتر رضایت ایرانی‌ها را جلب می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->