۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

پیکر ۳ شهید گمنام دفاع‌مقدس در استانداری خراسان رضوی و پادگان شهید برونسی مشهد به خاک سپرده شد

  • کد خبر: ۹۵۱۱۳
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
پیکر ۳ شهید گمنام دفاع‌مقدس در استانداری خراسان رضوی و پادگان شهید برونسی مشهد به خاک سپرده شد
روز گذشته ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ دو شهید گمنام در استانداری خراسان رضوی و یک شهید گمنام در پادگان شهید برونسی مشهد به خاک سپرده شدند.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ ساعت به وقت عاشقی است. وعده قرار دل‌های عاشق هم بعد از نماز ظهر و عصر در ورودی اصلی استانداری خراسان رضوی است. برای این قرار، جمعیتی که ساعتی پیش از شروع مراسم با اقامه نمازجماعت خود را آماده میزبانی کرده اند، تعداد زیادی از شهروندان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و وارثان انقلاب اند.

بعد از وداع باشکوه مردم مشهد با سه شهید گمنام میدان شهدا، دومین مقصد شهدای گمنام، محوطه داخلی استانداری خراسان رضوی و مقابل پله‌های ساختمان اصلی است.

جمعیت در ورودی در اصلی استانداری خراسان رضوی در خیابان بهار تقسیم شده اند. هم خوانی سرود دانش آموزان مشهدی درباره شهادت سپهبدحاج قاسم سلیمانی فضا را برای ورود دو شهید گمنام مهیا کرده است.

چشم‌ها منتظر و نگاه‌ها به دنبال رؤیت چشمه نور است. سرانجام مهمانان از راه رسیدند. پیکر مطهر دو شهید گمنام نوزده و بیست وسه ساله شانه‌های مردم همیشه درصحنه مشهد را متبرک می‌کند. زنان تابوت یک شهید را بر شانه گرفته و دوشادوش مردان لبیک گویان در مسیر تشییع قدم برمی دارند و در انتها بر سکوی اصلی اجرای مراسم قرار می‌گیرند.

آرامگاه دو شهید هدیه الهی است

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: امروز به صورت اختصاصی در استانداری خراسان رضوی دو هدیه الهی را دریافت کردیم.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه باور درونی ما این است که در این محیط سخت به وجود این عزیزان نیازمند بودیم، افزود: از این به بعد اینجا فقط استانداری نیست، بلکه آرامگاه دو شهید عزیز است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اعتقاد داریم که نفس وجود این شهدای عزیز به کار ما در استانداری کمک می‌کند، بیان کرد: ما معتقدیم حضور این شهیدان در فضای مدیریت استانی اثرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: عهد و پیمان می‌بندیم که با کمک شهیدان، تلاش فکری خود را بیش از پیش به میدان آوریم و تلاش جسمی را در محضر شهدا به کار بگیریم تا خدمتگزاران خوبی برای زائران و مجاوران امام هشتم (ع) باشیم.

در این مراسم فرزندان شهیدان شهری و خیرخواه به ایراد سخن پرداختند و در انتها با همراهی مردم دو شهید گمنام که در عملیات رمضان (شرق بصره) و عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده بودند، در آرامگاه ابدی شان در نقطه کانونی استانداری خراسان رضوی آرام گرفتند.

تدفین شهید گمنام در پادگان سپاه امام رضا (ع) مشهد

دیروز همچنین پادگان شهید برونسی مشهد میزبان شهید گمنام دیگری بود؛ شهید ۲۴ ساله که در سال ۱۳۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسیده بود.

سردار سیدهاشیم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا الگو‌های بزرگ ایثار و شهامت و فداکاری هستند، افزود: دفن شهیدگمنام در پادگان شهیدبرونسی نشانگر این است که همکاران ما در سپاه با تأسی از این شهید گمنام مسیر خود را در راه عهد و پیمان با خداوند تا پای جان ادامه خواهند داد.

شهیدگمنامی که دیروز در پادگان سپاه امام رضا (ع) دفن شد، بیست وچهارساله بود که در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->