«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

انتشار ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه‌های شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۵۳۵۶
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
انتشار ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه‌های شهری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰
سیدمحمد عنبری، مدیر تأمین‌مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: مجوز انتشار ۱۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت را گرفته ایم و تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهرداری مشهد به تازگی اوراق مشارکت هزارمیلیاردتومانی برای دو پروژه مهم تکمیل خط ۳ قطارشهری و توسعه و تکمیل سامانه حمل ونقل درون شهری منتشر کرده است، اما وضعیت انتشار و فروش اوراق مشارکت برای مدیریت‌های شهری در بودجه سال ۱۴۰۱ در هاله‌ای از ابهام است، زیرا دولت سهم ۵۰ درصدی پرداخت اصل و سود این اوراق را از دوش خود برداشته و درصورتی که مدیریت‌های شهری بخواهند اوراق را برای سال آینده منتشر کنند، صددرصد اصل و سود برعهده شهرداری هاست.

بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در مجلس در این روز‌ها آخرین فرصتی است تا مدیریت‌های شهری بتوانند به وسیله رایزنی با بهارستان نشینان این بند را مانند سال‌های گذشته اصلاح کنند. از این رو مدیریت شهری مشهد نیز در حال رایزنی برای برگشت این تعهدات دولتی در اوراق مشارکتی است.

سیدمحمد عنبری در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه به تازگی هزارمیلیاردتومان اوراق مشارکتی برای دو پروژه مهم شهری مشهد منتشر شده و دو نماد بورسی هم برای آن‌ها در بازار سرمایه باز شده است، اظهار کرد: ۷۰۰ میلیاردتومان این اوراق مربوط به تکمیل خط ۳ قطارشهری مشهد و ۳۰۰ میلیارد نیز مربوط به توسعه حمل ونقل درون شهری یا همان خرید اتوبوس است.

وی در ادامه با اشاره به انتشار اوراق جدید مشارکتی برای پروژه شهری مشهد در آینده‌ای نزدیک، افزود: مجوز انتشار ۱۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت دیگر را گرفته ایم و تا پایان امسال منتشر خواهد شد.
عنبری ادامه داد: از این مبلغ نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق برای قطارشهری، ۶۰۰ میلیارد تومان برای بافت فرسوده مشهد و ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته ایم.
وی در ادامه درباره حذف پرداخت ۵۰ درصدی اصل و سود اوراق مشارکت از سوی دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم که در فرصت بررسی جزئیات لایحه ۱۴۰۱ کشور بتوانیم این تعهدات دولتی در اوراق مشارکت را برگردانیم.

درخواست انتشار ۲ هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت در سال آینده

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز درباره انتشار اوراق مشارکت ۷۰۰ میلیارد تومانی حوزه قطارشهری مشهد گفت: ما برای امسال درخواست انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم و شورای اسلامی شهر مشهد هم مجوز را داده بود؛ البته دولت برای انتشار اوراق مشارکت قطارشهری در ۹ کلان شهر کشور سقف ۵۵۰۰ میلیاردتومان را در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفت.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه در ساخت قطارشهری مشهد در سال ۱۴۰۰ از اوراق منتشرشده سال ۱۳۹۹ استفاده می‌شود، گفت: در سال آینده نیز از محل تأمین مالی اوراق منتشرشده در سال ۱۴۰۰ بهره گیری می‌شود.
وی تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز پیشنهاد مجوز انتشار اوراق مشارکت به‌مبلغ ۲ هزارمیلیارد تومان برای قطارشهری مشهد داریم تا در صورت تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، بتوان از این منابع مالی نیز استفاده کرد.

۷۰۰ میلیارد تومان فقط برای ساخت ۷۰۰ متر قطارشهری

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه برای ساخت کامل یک کیلومتر قطارشهری در مشهد هزارمیلیاردتومان نیاز است، این ۷۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت از نظر محاسباتی هزینه ۷۰۰ متر ساخت قطارشهری است که این مبالغ برای ساخت و سرعت در پروژه، پولی محسوب نمی‌شود، اما سعی می‌کنیم با مدل‌هایی بتوانیم بیشترین بازدهی را از این منابع داشته باشیم.

کیامرز درباره آخرین وضعیت خط ۳  قطارشهری مشهد هم گفت: همه تمرکزمان در این خط مترویی مشهد روی ۵/۵ کیلومتر میدان شهدا تا پایانه امام‌رضا (ع) است؛ در این بخش از پروژه خط ۳ قطارشهری، تونل به‌صورت صددرصدی حفر شده و در بخش ساخت ایستگاه‌ها ۶۷ درصد و در بخش معماری نیز ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، اما پیشرفت فیزیکی در بخش تجهیزات صفردرصد است.

وی ادامه داد: برای ساخت این بخش از خط ۳ قطارشهری به رقمی بیش از ۵ هزارمیلیاردتومان منابع مالی نیاز است و اکنون پیمانکار با ظرفیت ۴۰ درصدی خود در حال انجام کار است، اما امیدواریم با تزریق منابع مالی، ظرفیت کاری پیمانکار نیز افزایش یابد.

مدیرعامل قطارشهری مشهد با بیان اینکه در مجموع ۱۸ کیلومتر از مسیر خط ۳ قطارشهری مشهد حفاری شده است، افزود: دستگاه حفار خط ۳ مترو مشهد در بخش شرقی پروژه به مراحل پایانی کار خود نزدیک می‌شود و فقط یک کیلومتر دیگر تا پایان مسیر این بخش از خط عملیات حفر تونل باقی مانده است؛ با اتمام عملیات حفاری مکانیزه در بخش شرقی این خط در اوایل سال آینده دستگاه حفار برای حفاری بخش غربی به امامت ۵۴ منتقل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->