شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد
سرخط خبرها

سرقت در مشهد، کشف در کشور همسایه

  • کد خبر: ۹۵۳۷۲
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
سرقت در مشهد، کشف در کشور همسایه
گوشی قاپی از خانم دکتر مشهدی، دوباره پرونده قاچاق گوشی‌های سرقتی به خارج از کشور را باز کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ خاطرش جمع بود که با داشتن این برند از تلفن همراه، هیچ فردی نمی‌تواند به گوشی اش نفوذ کند و اطلاعاتش را سرقت کند. همین خاطرجمعی موجب شده بود تا اطلاعات گسترده‌ای از بیمارانش شامل اطلاعات بالینی، مشخصات فردی و دیگر اطلاعات مربوط به بیماری شان را در حافظه گوشی تلفن همراهش ذخیره و بیمارانش را از راه دور کنترل کند.

خانم دکتر مشهدی این گوشی را پس از تحقیقات زیاد و با قیمت بسیار بالایی خریده بود و اصلا فکر نمی‌کرد که یک موتوری با دو سرنشین برخلاف انتظارش، تلفنش را در حاشیه بولوار هاشمیه مشهد قاپ زنی کنند و رد گوشی اش در یکی از کشور‌های همسایه زده شود.
با شکایت یک پزشک مشهدی مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه گران قیمت و سرقت اطلاعات مهمی که بر روی گوشی اش بود، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

دریافت یک پیامک مرموز

بررسی‌ها نشان می‌داد که محل سرقت بولوار هاشمیه بوده است و این پزشک پس از این اتفاق که شبانه رخ داده بود، صبح فردایش سیم کارت را می‌سوزاند. اما پس از دو روز پیامکی از یک سامانه خارج از کشور به دستش می‌رسد با این محتوا که اگر قصد دارید محل فعلی گوشی شما را شناسایی کنیم، اطلاعات گوشی تان را در لینک زیر وارد کنید.
مال باخته نیز با این گمان که پیام از سوی شرکت سازنده این گوشی معتبر بین المللی ارسال شده است، با ورود به لینک داده شده در پیامک، تمام اطلاعات محرمانه اش را وارد می‌کند و پس از آن متوجه می‌شود که دیگر به فضای ابری تلفن همراهش نیز دسترسی ندارد.

مروری بر شگردی جدید

با ورود کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی به پرونده مشخص شد که سارق قبل از اینکه سیم کارت از سوی مال باخته سوزانده شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی یک گوشی دیگر، شماره آن را پیدا کرده است. پس از سوزاندن سیم کارت از سوی شاکی، متهم با یک شماره مجازی که معمولا با کد‌های ۰۰۱ با +۱ هستند، پیامکی جعلی را برای صاحب اصلی گوشی می‌فرستد و او را به سمت تله فیشینگ هدایت می‌کند. با فریب خوردن شاکی و واگذاری اطلاعات محرمانه در سایتی مشابه سایت‌های خارجی، این رمز‌ها به دست سارق افتاده و او به راحتی گوشی گران قیمت را به نام خود می‌کند.

شناسایی گوشی در کشور همسایه

اقدامات پلیس در فضای سایبر با توجه به داده‌هایی که شاکی در اختیارشان گذاشته بود، منجر به ردزنی گوشی تلفن همراه شد که سارق یا سارقان پس از سرقت احتمالا آن را به فرد دیگری فروخته بودند.
بررسی‌های پلیس نشان داد که محل فعلی گوشی ربوده شده، در کشور افغانستان است و دوباره پای قاچاق تلفن همراه‌های سرقتی به کشور‌های دیگر به پرونده گشوده شد.

شناسایی ۱۰۰۰ گوشی قبل از خروج از کشور

فرمانده پلیس فتای خراسان رضوی با تأکید دوباره بر مراقبت از گوشی‌های تلفن همراه و استفاده اصولی از آن‌ها در کوچه و خیابان‌ها بیان کرد: حدود ۶ ماه پیش در همکاری گسترده‌ای که با پلیس امنیت عمومی استان انجام شد، در عملیاتی قاطعانه اعضای یک باند قاچاق تلفن‌های مسروقه به کشور افغانستان شناسایی شدند و از این افراد حدود یک هزار دستگاه تلفن همراه کشف و به مالکانشان برگردانده شد.

سرهنگ جواد جهانشیری در ادامه با بیان اینکه البته همه مال باختگان خوش شانس نیستند بیان کرد: امروز تلفن همراه تنها یک وسیله ارتباطی نیست، معمولا شهروندان کیف پول دیجیتال یا اطلاعات خصوصی، همچنین شبکه‌های اجتماعی شان و دیگر داده‌های محرمانه شان را بر روی تلفن هایشان ذخیره می‌کنند که با یک سرقت همه این اندوخته‌ها با خطر روبه رو می‌شود.

سرقت ۸۰ میلیون تومان ارز دیجیتالی

به گفته این مقام انتظامی چندی پیش مردی جوان در مشهد گوشی تلفن همراهش را درون خودرو جا می‌گذارد. او وقتی به محل پارک خودرو بازمی گردد متوجه می‌شود که از خودرواش سرقت شده و سارقان گوشی تلفن همراهش را هم ربوده اند. این فرد پیش از آنکه بتواند کیف پول دیجیتالش را که حاوی ۸۰ میلیون تومان ارز دیجیتال بوده را از دسترس متهم خارج کند، متوجه خالی شدن همه حسابش می‌شود. البته این سارق در مشهد شناسایی و دستگیر شد، اما ذخیره کردن رمز‌های مختلف بر روی گوشی، استفاده از رمز‌های ساده و پرهیز از دومرحله‌ای کردن شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که موجب سوءاستفاده سارقان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->