اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با اهالی محله شقایق

  • کد خبر: ۹۵۴۹۴
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با اهالی محله شقایق
در نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در محله شقایق بیشتر سخنان ساکنان قدیمی این محله حول محور ساخت و نوسازی واحد‌های مسکونی و اختلاف نظر با سازمان‌های نظارتی در این زمینه بود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ در نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در محله شقایق بیشتر سخنان ساکنان قدیمی این محله حول محور ساخت و نوسازی واحد‌های مسکونی و اختلاف نظر با سازمان‌های نظارتی در این زمینه بود؛ چنان که برخی اهالی معتقد بودند در این زمینه وحدت رویه وجود نداشته است و قانون باید به صورت یکسان برای همه اجرا شود.

۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مسجد صاحب الزمان (عج)

اختصاص ۳۰ درصد بودجه به مناطق حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست با اشاره به اینکه سیاست‌های شورای ششم در سه سطح محلی، منطقه‌ای و کلان برنامه ریزی شده است، گفت: نظرات شورای اجتماعی محلات برای ما مهم است و براساس اولویت‌های آن باید پیش برویم.

حسن موحدیان با بیان اینکه امسال و سال آینده ۳۰درصد کل بودجه شهرداری مشهد به مناطق کم برخوردار اختصاص می‌یابد، درباره نیاز ساکنان این محله به فضای سبز نیز اظهار کرد: فضای تفریحی و فضای سبز بزرگ مقیاس در سال‌های گذشته در این منطقه ایجاد شده است، اما مردم نیازمند بوستان‌های محلی هستند که این جنس بوستان نیازمند زمین است و این محدوده شهری با محدودیت‌های زیادی در این زمینه روبه روست.

کمبود قیر دولتی برای آسفالت

موحدیان در پاسخ به مشکل آسفالت محله گفت: قیر دولتی بسیار کم شده است و با اینکه به قیمت آزاد در بازار وجود دارد، شهرداری فقط با قیمت دولتی می‌تواند قیر را تهیه کند. این کمبود، بهسازی آسفالت محلات را با مشکل روبه رو کرده است.

وی در زمینه گلایه مردم از کارشناسان نظارت شهرسازی، تصریح کرد: اگر بداخلاقی در یکی از سازمان‌های شهرداری صورت می‌گیرد، نباید این رفتار را به همه افراد تعمیم دهیم. زیرا افراد خدوم در شهرداری زیادند.
رئیس شورای اسلامی درباره آرای کمیسیون ماده۱۰۰ گفت: روابط و اقدامات ما باید براساس قانون تعریف شود. اعضای کمیته نظارتی تا جایی که قانون اجازه دهد، گلایه ساکنان محله را پیگیری می‌کنند.

اعتبار ۸۰۰۰ میلیاردی پروژه‌های عمرانی

رئیس کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در بخشی از این نشست با طرح این پرسش انتقادی که چرا باید بین صیاد یک و صیاد۵۰ چنین فاصله طبقاتی باشد، گفت: این رشد نامتوازن جای تأمل دارد و باید این موضوع در یکی از بولوار‌های مهم شهری بررسی شود.

هاشم دائمی با بیان اینکه برای سال۱۴۰۱ بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهر پیش بینی شده است، افزود: در برنامه دیگر شورای اسلامی شهر برای رسیدگی به اولویت‌های محله برای هر محله حدود ۱۰میلیارد تومان در نظر گرفته است.

بدهی ۳۰۰۰ میلیاردی به پیمانکاران

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در وضعیتی شهرداری را تحویل گرفتیم که بدهی شایان توجه به پیمانکاران داریم، اظهار کرد: این بدهی‌ها چندماه پیش ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. در این وضعیت مدیریت شهر تاب آور و سخت است و نمی‌توان پروژه جدید تعریف کرد. درتلاشیم تا در سه ماه اول سال تا حدودی این بدهی‌ها را برطرف کنیم و سپس وارد پروژه‌های جدید شویم و تا پایان سال۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از پروژه‌هایی باشیم که سال‌ها در محلات روی زمین مانده است.

پای حرف مردم؛ با حضور دیگر دستگاه‌ها

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در زمینه تخصیص بودجه شهرداری، گفت: سیاست ما در این حوزه تغییر شیب بودجه از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم برخوردار است.

حمید ضمیری افزود: با پیگیری شهرداری، در جلسات بعدی باید نمایندگان دیگر دستگاه‌های خدماتی نیز حاضر باشند و به پرسش‌های پرتعداد مردم پاسخ بدهند.

وی افزود: طرح تفصیلی منطقه۹ نهایی شده است و با رفع برخی ایرادات در استانداری طی یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود.

ضرورت پلمب انبار‌های ضایعات

وی اظهار کرد: وجود انبار ضایعات در منطقه را می‌شود پیگیری کرد. فعالیت این انبار‌ها آرامش مردم را سلب می‌کند و باید متناسب با روند قانونی پلمب این موارد انجام شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر درباره مشکلات مالکیت زمین‌های منطقه صابر و شقایق، تصریح کرد: اگر سند مادر برای زمین‌های منطقه وجود داشته باشد، شهرداری بر این اساس پاسخگو خواهد بود، اما اگر عرصه‌ای که در اختیار دارید، متعلق به دولت باشد، راه آن مذاکره با نماینده دولت است. با این حال، اگر شخصی سند گرفته است، شهرداری باید دربرابر این اسناد پاسخگو باشد.

ایمن سازی معابر در دستورکار شهرداری

شهردار منطقه ۹ نیز با تأکید بر اینکه اگر مسجدی در محله نیمه کاره رها شود، در شأن جامعه نیست، افزود: امیدواریم در جلسه آینده کمیته نظارتی تصمیم خوبی برای تکمیل مسجد صاحب الزمان (عج) گرفته شود و با درخواست ۲۰۰میلیون تومان اعتبار برای کمک به تکمیل این مسجد، بخشی از دغدغه مردم نیز برطرف شود. سعید حسینقلی‌زاده مقدم اظهار کرد: ایمن سازی و بهسازی برخی معابر از دو هفته پیش در دستورکار شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت بوستانی در خیابان شقایق در دست انجام است، تأکید کرد: آماده ایم تا در هر نقطه از محله که زمینی بی استفاده داشته باشد، فضای سبز ایجاد کنیم و تلاش برای ایجاد بوستان‌های محلی، بهسازی فضا و امکانات ورزشی محله در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس شورای اجتماعی محله شقایق با تأکید بر مشکلات پیش روی اهالی منطقه در زمینه دریافت پروانه ساخت و لغو تجاری موقت ها، گفت: تاکنون پاسخ درستی برای دریافت سند و مجوز ساخت دریافت نکرده ایم و علاوه بر این موضوع، اهالی از نحوه برخورد و نظارت کارشناسان معاونت شهرسازی گلایه دارند که امیدواریم به این مسئله رسیدگی شود. رکن الدین رحمانی افزود: نیازمند همکاری برای جلوگیری از اعتیاد دوباره افراد ترک کرده هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->