به گزارش شهرآرانیوز، واحد پژو اسپرت با ساخت مدل 206 WRC پس از سه سال مجدداً پا به عرصه مسابقات اتومبیلرانی جهان گذاشت. این واحد در سال ۱۹۸۶با خودروی پژو 205 T16 در اوج شهرت بود.
خودروی ۲۰۶ مسابقهای رقابت خود را از سال ۱۹۹۹ در مسابقات Tour de Corse با رانندگی ژیل پانیزی آغاز کرد. البته پانیزی به سبب اشکالات مکانیکی در خودروی جدید نتوانست رقابت را به اتمام برساند. با این حال، خودروساز فرانسوی در مسابقات رالی RAC در انگلستان (۱۹۹۹) قدرت و قابلیت ۲۰۶ جدید را به رخ همگان کشید.
در روزگار پرافتخار مسابقات رالی جهان، زمانی که پژو مبارزه با میتسوبیشی، سوبارو و تویوتا را در میدان آنها آغاز کرد، این خودروی دستکم گرفتهشده توانست سه عنوان قهرمانی را به طور پیاپی از آن خود کند.
خودروی 206 WRC سالهای زیادی به همراه رانندگان متعدد در مسابقات مختلف شرکت کرد. تا اینکه برایان مدسن (فروشنده رسمی پژو در دانمارک) در سال ۲۰۱۷ این خودروی نُقلی مسابقهای را خرید. از آن زمان به بعد، 206 WRC به خوبی تحت مراقبت قرار گرفت، ولی هنگام شرکت در رویدادهای مختلف، به خوبی با احساسات تماشاگران بازی میکرد!
خودروی مسابقهای پژو ۲۰۶ به موتور توربوشارژ ۲ لیتری مجهز است که میتواند قدرتی معادل با ۳۰۰ اسب بخار را تولید کنید. قدرت موتور به وسیله دیفرانسیلهای فعال منحصربهفرد به هر چهار چرخ وارد میشود، چیزی که هوراکان خوابش را هم نمیبیند.
احتمالاً بسیاری افراد رانندگی با خودروی لامبورگینی هوراکان را ترجیح میدهند، ولی پژو ۲۰۶ مسابقهای یک خودروی فوقالعاده کمیاب است و در مقایسه با بسیاری از سوپرخودروهای امروزی، میتواند با سرعت بیشتری در جادهها بتازد. فروشندگان Girardo&Co پژوی مسابقهای را حدود ۳۷۳ هزار دلار آمریکا قیمتگذاری کردهاند. گزارش کامل سوابق، کپی کامل از اسناد گواهی FIA و همینطور کتابچه راهنمای عملیاتی به همراه شرح کامل سیستمهای مختلف در دست خریدار قرار میگیرد.
بدیهی است که پژو ۲۰۶ مسابقهای خودروی مناسبی برای رانندگی روزمره نیست، ولی جزو وسایل نقلیه کلکسیونی به حساب میآید که ارزش آن هر روز بیشتر میشود.
منبع: خودروبانک