سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا امیکرون دلتا را برای همیشه از بین خواهد برد؟

  • کد خبر: ۹۵۶۳۷
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
آیا امیکرون دلتا را برای همیشه از بین خواهد برد؟
کارشناسان در این باره توضیح می‌دهند که آیا امیکرون بر گونه دلتا غلبه می‌کند یا خیر و پیامد‌های آن برای همه گیری چه خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کارشناسان در این باره توضیح می‌دهند که آیا امیکرون بر گونه دلتا غلبه می‌کند یا خیر و پیامد‌های آن برای همه گیری چه خواهد بود. شش هفته پس از اینکه امیکرون اولین بار و در ۲۴نوامبر در آفریقای جنوبی گزارش شد، این گونه ویروس کرونا در حال حذف گونه دلتاست. آیا این بدان معناست که امیکرون دلتا را برای همیشه نابود خواهد کرد یا این دو سویه برای همیشه باهم در گردش خواهند بود؟

به گزارش «دیجیاتو» طبق شواهد، به نظر می‌رسد غلبه امیکرون بر دلتا حتمی باشد و بعید است که حتی پس از اینکه امیکرون دیگر میزبانی برای آلوده کردن نداشته باشد، دلتا بتواند دوباره فراوانی درخورتوجهی به دست آورد.

دانشمندان توالی‌های ژنتیکی جمع آوری شده از بیماران کووید۱۹ را ردیابی کردند و دریافتند که تعداد عفونت‌های امیکرون از اواسط تا اواخر دسامبر از عفونت‌های دلتا پیشی گرفته است. حتی در ایالت‌هایی با تعداد نسبتا کمتر امیکرون، این گونه مسئول ۸۰درصد یا بیشتر موارد است.

وقتی امیکرون اولین بار ظاهر شد، پژوهشگران نگران بودند که هردو گونه باهم در جامعه گردش کنند. واضح بود که امیکرون سرعت انتشار زیادی دارد، اما مشخص نبود که آیا این امر ناشی از توانایی انتشار بهتر است یا امیکرون می‌توانست در افراد واکسینه شده یا افراد قبلا مبتلا شده از ایمنی فرار کند.

درحالی که مشخص شده است که امیکرون از مصونیت فرار می‌کند و دو تا سه برابر انتقال پذیرتر از دلتاست، این موضوع علت غلبه جهانی امیکرون را توضیح می‌دهد. دکتر شیو پیلای، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، در این باره می‌گوید: «اگر آن‌ها را در رقابتی مستقیم قرار دهید، همان طور که در جمعیت دیده می‌شود، امیکرون برنده خواهد شد. احتمال آلوده شدن به امیکرون بیشتر از دلتاست؛ بنابراین دلتا به آرامی محو می‌شود و امیکرون در جامعه تسلط پیدا می‌کند.»

به طور کلی، امیکرون به دلیل ایمنی که از قبل در جمعیت وجود دارد و ترجیح برای تکثیر در نایژه‌ها یا مجاری هوایی درمقایسه با ریه ها، از شدت کمتری برخوردار است. این بدان معناست که غلبه آن درنهایت می‌تواند درمقایسه با حالتی که دلتا در جامعه در گردش باشد، به مرگ و میر کمتری منجر شود.

به گفته کارشناسان، موج عظیم عفونت‌های امیکرون ممکن است درنهایت قدری محافظت دربرابر گونه‌های آینده فراهم کند و ما را به پایان دنیاگیری نزدیک‌تر کند. با این حال، احتمال ظهور گونه‌های جدید وجود دارد و شکلی از ویروس برای آینده نه چندان دور همچنان با ما خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->