طولانی شدن بهبود زخم بیش از دو هفته علامت هشدار دهنده بیماری سالک است  عفونت آنفولانزای معده به طور معمول در کودکان بروز می‌کند ثبت نام حج عمره چه زمانی اعلام می‌شود؟ انجام ورزش و فعالیت‌های کاری متناسب با توانمندی بدنی، از انقباضات و درد‌های عضلانی جلوگیری می‌کند ۳۲۰ بیمار فنیل کتونوری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند ۳ مرکز خدمات جامع سلامت مشهد به صورت آموزشی به بیماران خدمت رسانی می‌کند  این سه محصول آرایشی غیرمجاز هستند | اعلام اسامی از سوی سازمان غذا و دارو اهدای چهار هزار لیتر شیر مادر به نوزادان نارس مشهدی توزیع ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار قوطی شیر خشک در داروخانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۵۶۸۳
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
درخواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از کمیسیون تلفیق مجلس خواست تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی یا در قالب عرضه سهام و املاک به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی ابوی اظهار کرد: همه می‌دانیم سازمان تامین اجتماعی با مشکلات عدیده ای روبرو است ولی متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هیچ رقمی برای این سازمان که جمع زیادی کارگران و بازنشستگان را تحت پوشش دارد، دیده نشده است در حالی که کارگران و بازنشستگان به امید روزهای خوب عضو سازمان تامین اجتماعی شده اند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان می پردازد و ماهیانه بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت حقوق دارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: از طرفی پرداختی های سازمان به مراکز درمانی که تا دی ماه سال قبل تقریبا به روز شده بود، متاسفانه اکنون ۷ ماه معوق است و لذا پیش بینی می‌شود کسری منابع تامین اجتماعی در سال آینده به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در ماه برسد.

به گفته ابوی، بدهی تامین اجتماعی به بانکها به دلیل تامین کسری حقوق پرداختی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان است که به نظر می رسد تا پایان خرداد سال آینده به بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برسد.

این مقام مسئول کارگری افزود: تعهدات دولت صرفا برای سال ۱۴۰۱ جهت بیمه‌های قالیبافان، رانندگان، مشاغل مشمول کمک دولت و ... بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: علیرغم آنکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از محل اعتبارات عمومی کشور انجام گرفته از این محل هیچ کمکی به سازمان تامین اجتماعی نشده است و سال آینده نیز بانک رفاه از سازمان جدا شده و یقینا سازمان تامین اجتماعی برای تامین نقدینگی با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران پیشنهاد کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی یا در قالب عرضه سهام و املاک به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.

به گفته ابوی، این مبلغ می تواند به عنوان دیون جاری دولت و یا تأدیه بخشی از بدهی دولت به سازمان یا در قالب معافیت های مالیاتی باشد تا سازمان تقویت شود؛ در غیر این صورت سازمان دچار چالش جدی خواهد شد.

منبع: ایسنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->