سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کتاب‌خوانی در زندان وکیل‌آباد

  • کد خبر: ۹۵۹۹
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
کتاب‌خوانی در زندان وکیل‌آباد
در جلسه شورای اجتماعی محله شهید رضوی مطرح شد
لیلا مودودی
خبرنگار شهرآرا محله
سومین جلسه شورای اجتماعی محله شهید رضوی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) واقع در بولوار هفت تیر با حضور اعضا برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمدرضا رنجبر گلستانی، کارشناس اجتماعی منطقه ۱۱، ضمن معرفی اعضا به رئیس کتابخانه بیان کرد: به پیشنهاد رئیس شورای محله شهید رضوی تصمیم بر آن شد که در راستای آشنایی بیشتر، بازدیدی از کتابخانه مرکزی انجام و در صورت امکان این موضوع بررسی شود که چه تعاملاتی را می‌توانیم با این نهاد فرهنگی داشته باشیم.

منابع مختلف
در ادامه باقرزاده، مدیریت کتابخانه، ضمن تشکر از حضور اعضا توضیحاتی درباره این مجموعه داد و گفت: کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد به عنوان یک پروژه ملی با زیربنای ۱۱۵۰۰ متر مربع
۱۵ بهمن سال ۱۳۹۷ در ایام‌ا... دهه فجر و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح شد.
وی افزود: این کتابخانه دارای ۱۸۰۰۰ عضو فعال است که در ماه حداقل ۵۰۰۰۰ گردش کتاب به صورت امانت انجام می‌شود. تعداد کل منابع موجود در کتابخانه ۸۳۰۳۴ جلد کتاب است که ۱۰۰۴۲ جلد آن مربوط به کتاب کودکان است.
باقرزاده بیان کرد: این کتابخانه دارای ۶ طبقه و بیش از ۴۰ بخش است که طبقه منفی یک آن شامل مخزن اصلی، تحویل مدرک، سرای نسخ، آرشیو نشریات و صحافی است.

رد پای روزنامه‌های قدیمی
باقرزاده افزود: برای افرادی که اهل پژوهش و تحقیق و تهیه مستندات از روزنامه‌های قدیمی هستند در قسمت نشریات روزنامه‌ها و مجلاتی را از سال ۱۳۰۰ تاکنون جمع‌آوری و صحافی کردیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم. از خدمات ارزشمندی که این مجموعه برای اعضای خود در نظر گرفته است تحویل و دریافت کتاب از در منزل به صورت رایگان است.
این مسئول فرهنگی در ادامه از آمادگی کتابخانه امام خمینی (ره) برای هرگونه همکاری با معاونت فرهنگی و شورای اجتماعی محلات خبر داد و بیان کرد: این آمادگی را داریم تا زمینه توسعه فضا‌های کتاب‌خوانی و مطالعاتی را از طریق کتابخانه فراهم کنیم. رنجبر گلستانی، کارشناس اجتماعی منطقه، در ادامه به زندان وکیل‌آباد در منطقه ۱۱ اشاره و بیان کرد: با توجه به جلسه‌هایی که با مسئولان زندان داشته‌ایم، نکته‌ای که وجود دارد این است که این قشر از جامعه نیز استقبال خوبی از خواندن کتاب داشته‌اند و درخواستی که من از مدیریت کتابخانه دارم این است که اگر امکان دارد رابطی مشخص شود و فهرستی از کتاب‌ها از کتابخانه به زندان ارائه شود و زندانی‌ها کتاب‌های موردعلاقه خود را انتخاب کنند و بعد از خواندن دوباره برگردانده شود.

کتاب‌خوانی در زندان
مدیر کتابخانه موافقت خود را در این‌باره اعلام کرد و گفت: ما امسال دو نشست کتاب‌خوان در آنجا برگزار کردیم که با استقبال زیادی مواجه شدیم و همچنین در جشنواره رضوی امسال که کتاب‌های امام رضا (ع) در آن مطالعه می‌شود بالاترین آمار را از زندان داشتیم.
همچنین محمد عرفان‌پور، نماینده مدارس محله شهید رضوی، درخواست بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه را بیان کرد که با آن نیز موافقت شد.
در ادامه جلسه و بازدید اعضای شورای محله شهید رضوی از کتابخانه عمومی امام خمینی (ره).
دارالحسینی، رئیس شورای محله شهید رضوی، گفت: هدف ما از حضور در کتابخانه اطلاع‌رسانی این نهاد فرهنگی به اعضای شورای محلات بود تا بتوانیم از این طریق یکی از ظرفیت‌های فرهنگی شهر را برجسته کنیم.
محمدتقی قربانیان، نماینده کسبه محله شهیدرضوی، هم در این جلسه گفت: من نیز کتابخانه‌ای کوچک در مغازه خودم درست کردم و هدفم ترویج کتاب‌خوانی در بین جوانان است. جلسه امروز سبب شد تا ارتباطی جدید پیدا کنیم و بتوانیم به تبلیغ فضای موجود در این کتابخانه در محله بپردازیم.

از عضویت در محله تا کتابخانه
اسلامی، از اعضای شورای محله فارغ‌التحصیلان، هم که به عنوان میهمان در این جلسه حضور داشت، آمادگی خود را برای همکاری با کتابخانه در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و پیشنهاد اطلاع‌رسانی به مردم از طریق بروشور و همچنین درخواست فرهنگ‌سازی خواندن کتاب را از طریق شورای اجتماعی محلات داد.
در پایان این جلسه مصوب شد که کارگروه کتاب‌خوانی در شورای محله ایجاد شود، همچنین مصوب شد فهرست کل اعضای شورای اجتماعی محلات برای عضویت در کتابخانه تهیه و ارائه شود.
یک نفر به عنوان رابط برای انتقال کتاب از کتابخانه به زندان وکیل‌آباد تعیین شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->