وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

اعتراض تند پخش‌کننده سریال «جیران» به ساترا برای توقف پخش این سریال

  • کد خبر: ۹۶۳۷۴
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
اعتراض تند پخش‌کننده سریال «جیران» به ساترا برای توقف پخش این سریال
محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار و پخش‌کننده «جیران»، به حاشیه‌هایی که برای پخش این مجموعه تاریخی به وجود آمده است، واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز - محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار و پخش‌کننده «جیران»، به حاشیه‌هایی که برای پخش این مجموعه تاریخی به وجود آمده است، واکنش نشان داد.

محمدجواد شکوری‌مقدم در واکنش به اتفاقات اخیر که منجر به جلوگیری از پخش سریال «جیران» در موعد مقرر شده، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است:

«ای کاش مسوولیتی که در توانتان نبود نمی‌پذیرفتید!

کاش پدر بودید صرفا ملاحظات فرهنگی‌تان را توصیه کرده و بالغانه، مسوولیت محتوی را به ما واگذار می‌کردید.

شما چه انگیزه‌ای در دفاع از یک سال زحمت شبانه‌روزی ۱۰۰۰ نفر دارید؟ جز ما چه کسی انگیزه قبول این مسوولیت را دارد؟»

قسمت اول سریال «جیران» حسن فتحی قرار بود جمعه (۲۴ دی ماه) در شبکه نمایش خانگی پخش شود اما با ملاحظات ساترا، این اتفاق نیفتاد. توقف پخش سریال «جیران» در روزهایی بود که سازندگان سریال «آهوی من مارال»، مجموعه دیگر شبکه نمایش خانگی که آن هم درباره ناصرالدین شاه است، از سازندگان «جیران» به دلیل شباهت داستان دو سریال شکایت کردند. عوامل سریال حسن فتحی پخش نشدن سریال «جیران» را به دلیل ممیزی اعلام کردند ولی مهرداد غفارزاده، کارگران «آهوی من مارال»، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت توقف «جیران» گفته است: «با فشار‌هایی که آوردیم توانستیم جلوی کار را بگیریم و آن‌ها اعلام کردند این توقف به دلیل سانسور در بخش‌هایی از کار است.» از طرف دیگر اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده «جیران»، به ایسنا گفته است که مشکل «آهوی من مارال»، «جیران» نیست و این سریال به دلیل ضعیف‌بودن در ساخت نمی‌تواند بستری را برای نمایش پیدا کند. عفیفه همچنین با قاطعیت شباهت سریال «جیران» با «آهوی من مارال» را رد کرده است.


ماجرای شکایت سازندگان سریال «آهوی من مارال» از سازندگان سریال «جیران»


سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در بندی از بیانیه‌ای که درباره پخش‌نشدن قسمت اول «جیران» منتشر کرد، نوشته است:

«با توجه به ادعا‌های مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.»

هنوز به طور دقیق مشخص نیست «جیران» حسن فتحی چه زمانی پخش می‌شود؛ هرچند که «فیلیمو» وعده داده است که این مشکل حداکثر ظرف یک هفته برطرف خواهد شد.


در ادامه بخوانید

همه چیز درباره سریال «جیران» حسن فتحی | داستان شخصیت‌ها و حواشی‌ تولید

دموی تیتراژ سریال «جیران» با صدای همایون شجریان و آهنگسازی فردین خلعتبری


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->