به گزارش شهرآرانیوز، لاماندو سدان و یا به عبارتی یک لیفت بک جذاب و مخصوص بازار چین است و این خودرو در حقیقت نسخه ای شکیل تر از جتا محسوب می شود.
نسبت لاماندو و جتا را می توان مانند نسبت آرتئون و پاسات دانست.
تاریخچه
لاماندو نخستین بار در سال ۲۰۱۴ و توسط جوینت ونچر سایک – فولکس معرفی شد و حالا شاهد رونمایی نسل دوم این خودرو با طرحی خاص و متفاوت از سایر محصولات فولکس واگن هستیم.
طراحی ظاهری و داخلی
به نظر می رسد طراحان کمپانی فولکس برای خلق نسل دوم لاماندو بیش تر از شاخصه های محصولات شاخه ID فولکس استفاده کرده اند؛ نوار اتصال چراغ های جلو، ورودی هوای بزرگ سپر جلو و چراغ های تهاجمی مهر تأییدی بر این ادعا هستند.
در بخش ساید خودرو بیش از هر چیزی درهای فریم لس لاماندو به همراه رینگ های بزرگ و زیبای آن جلب توجه می کنند.
در نمای پشت خودرو هم چراغ های عقب با یک نوار مشکی رنگ به صورت بههم پیوسته طراحی شده اند و ما را به یاد کراس اوور ID.4 و همچنین نسل جدید پژو ۵۰۸ می اندازند.
در قسمت کابین خودرو با طرحی به روز و راننده محور مواجه هستیم که المان هایی همچون مانیتور و کلاستر دیجیتال یکپارچه، فرمان دی کات، نورپردازی داخل کابین، حذف دسته دنده های رایج در سایر خودروها و مواردی از این قبیل، از شاخصه های طراحی کابین لاماندو به شمار می آیند.
این نسل از لاماندو بر روی پلت فرم MQB Evo شکل گرفته است؛ یعنی همان پلت فرمی که در نسل هشتم گلف هم مورد استفاده قرار گرفته است.
ابعاد لاماندو
فولکس واگن لاماندو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۸۴، ۱۸۳۱ و ۱۴۶۹ میلی متر است. فاصله محوری این خودرو برابر با ۲۷۳۱ میلی متر است.
مشخصات فنی
نسل جدید لاماندو دارای یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است.
یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه هم نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.
قیمت
شروع قیمت این خودرو در بازار چین از ۱۴۹۹۰۰ یوان معادل با حدود ۲۳۶۰۰ دلار است.
منبع: اسب بخار