جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

انعقاد ۱۱۰۰ قرارداد داخلی و خارجی در شهرک صنعتی توس مشهد

  • کد خبر: ۹۶۴۱
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
انعقاد  ۱۱۰۰ قرارداد داخلی و خارجی در شهرک صنعتی توس مشهد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۱۱۰۰ قرارداد داخلی و خارجی در شهرک صنعتی توس مشهد منعقد شده که ۸۷۰ مورد آن صنعتی است.

به گزارش شهرآرا نیوز، مسعود مهدی‌زاده‌ مقدم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی،  روز پنجشنبه در بازدید اصحاب رسانه از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی توس افزود: شهرک صنعتی توس مشهد جزو چهار شهرک بزرگ کشور است و روزانه ۲۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی این شهرک مشغول خدمت هستند.

وی اظهار داشت: صنعتگران این استان در دوران دفاع مقدس جزو افتخارآفرینان کشور بودند و امروزه نیز پس از پیروزی در جنگ نظامی به دنبال پیروزی در جنگ اقتصادی با اتکا به توان داخلی هستند.
وی گفت: نیازمند اصلاحات بسیار در قوانین غلط حوزه صنعت هستیم.  
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: این استان به برکت حضرت امام رضا (ع) ورود خوبی به کشورهای هدف صادراتی به ‌خصوص کشورهای همسایه داشته و شاهد افزایش مراکز صادراتی بوده‌ایم و صنعتگران هم مراودات تجاری بیشتری نسبت به گذشته داشته‌اند.
وی اظهار داشت:  قبل از تحریم‌ها شاهد تولید ۲۰ درصد محصولات صنعتی در برخی حوزه‌ها مانند چراغ‌های LED در داخل کشور بودیم و ۸۰ درصد دیگر از مواد وارداتی بودند که اکنون این ارقام برعکس شده و بیش از ۸۰ درصد محصولات در داخل تولید شده و کمتر از ۲۰ درصد آنها وارداتی است و این مهم نشان از توان متخصصان ایرانی دارد.
وی از رونمایی از طرح و سامانه "اوسک زعفران" طی هفته بسیج خبر داد و گفت: این طرح توسط متخصصان حوزه زعفران تدوین شده و در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار گرفته تا از این طریق در اختیار دولت قرار بگیرد و سامانه آن هم روز یکشنبه سوم آذر ماه در تهران رونمایی می‌شود.

تولیدات ۸۰ درصدی داخل کشور از بزرگترین جهادهای حوزه صنعت است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از جهادهای بزرگ حوزه صنعت تبدیل واردات ۸۰ درصدی به تولیدات ۸۰ درصدی بوده و باید بدون اتکا به نفت و خام فروشی به سوی افزایش تولید و صادرات گام برداریم.
سردار حسینعلی یوسفعلیزاده افزود: دفاع از این مرز و بوم تنها مختص دفاع مقدس نبوده و دفاع‌ها در شرارت‌های دشمنان در دوره‌های مختلف مانند دوران سازندگی، گرانی بنزین، مبارزه با تحریم‌های ظالمانه در تمام حوزه‌ها از جمله تولید و صنعت ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در بسیاری از حوزه‌ها باید اُفُق‌های پیش‌رو را متناسب با نقشه راه ترسیمی مقام معظم رهبری تنظیم کنیم.
وی گفت: کارآفرینان، تولیدکنندگان و صنعتگران ما با روحیه و فرهنگ بسیجی با افتخار در مسیر رونق تولید گام برمی‌دارند و هیچ نگرانی بابت تعطیلی و عدم پیشرفت اقتصادی به واسطه تحریم‌های ظالمانه ندارند.
یوسفعلیزاده با بیان اینکه یکی از نشانه‌های بارز عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها در تمام حوزه‌ها از جمله تولید و صنعت  تنوع بیشتر محصولات صادراتی بوده است افزود: به فضل الهی همین روند رو به رشد در واحدهای صنعتی با قدرت هرچه تمام ادامه خواهد یافت و زمینه تولید و اشتغال بیش از پیش و توسعه روزافزون را فراهم خواهد آورد.
وی با خرسندی از تدوین طرح اوسک زعفران توسط متخصصان ایرانی این حوزه اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح دیگر شاهد آن نباشیم که زعفران ایرانی به نام اسپانیایی‌ها تمام شود و اجر، تلاش، زحمت و کوشش کشاورز و تولیدکننده زعفران به هدر برود.

حرکت موفقیت‌آمیز ایرانیان در حوزه تولید موجب نگرانی دشمنان شده است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست با بسیجیان شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: امروزه در حوزه تولید نه تنها زیردست آمریکایی‌ها نیستیم، بلکه نشان داده‌ایم با افتخار روی پای خود ایستاده‌ایم و همین ایستادگی موجب نگرانی ترامپ و دیگر دشمنان ایران شده است.
سردار حسینعلی یوسفعلیزاده افزود: بسیجیان همواره در همه حوزه‌ها از جمله تولید و صنعت ثابت کرده‌اند که هیچگاه تسلیم تحریم‌های ظالمانه دشمنان نمی‌شوند و با اتکا به توان و دانش متخصصان ایرانی به افتخارات بزرگ رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: اختلافات میان دشمنان غربی با ملت ایران ماهیتی و اساسی بوده و وزیر امور خارجه آمریکا به ملت ایران اعلام کرد که تنها راه خروج از بحران فعلی خروج از مسیر انقلاب است، اما ملت بسیجی ایران پاسخ کوبنده به این سخنان بی‌ارزش دادند و گفتند هیچگاه از مسیرهای اسلام، انقلاب، امام و رهبری خارج نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه در همین شرایط سخت فعلی می‌توانیم در مسیر تحقق رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور گام برداریم گفت: ما در راه حفظ نظام و انقلاب شهدا و جانبازان بسیار تقدیم کرده‌ایم و به راحتی پیروز جنگ‌ها نشدیم و اکنون نیز اعلام می‌کنیم همانند ۴۱ سال قبل در مسیر حفظ این گوهر گران‌بها می‌کوشیم و خطاب به برخی افراد که فریب دشمنان را می‌خورند می‌گوئیم که تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی راه حل برطرف شدن مشکلات نیست و نباید داشته‌ها را به راحتی از دست بدهیم.

ایثارگران دفاع مقدس تاریخ شفاهی دوران جنگ تحمیلی را نشر دادند 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی همچنین در دیدار با جمعی از ایثارگران دفاع مقدس و کارآفرینان بسیجی در حوزه صنعت استان در شهرک صنعتی توس و شهرک فناوری و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور گفت: ایثارگران دفاع مقدس، تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی را منتقل و برای نسل جوان تبیین کردند تا جوانان بدانند چه کارهای عظیم و ارزشمند در آن دوران انجام شده است.
سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: حرکت و عمل مستمر ایثارگران برای نشر ارزش های دفاع مقدس که آرمان شهیدان و باور دینی ماست، به صورت اثربخش در حال انجام است و بر آن معتقدیم که اشاعه آن ادامه راه شهیدان می‌باشد.  
وی اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس در هر حوزه ای که مشغول فعالیت باشند در نشر ارزش های دفاع مقدس و پیشبرد راه شهیدان اثرگذار هستند و نقش بی بدیل ایفا می‌کنند و به خوبی این رسالت بزرگ را انجام می‌دهند.
وی گفت: ایثارگران و رزمندگان، ارزش های دفاع مقدس را ماندگار کردند و وظیفه همه است تا از آن ارزش ها، حراست و محافظت کنیم و آن را گسترش دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی نیز گفت: ایثارگران و بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس که در آن زمان در مقابله با استکبار جهانی ایستادگی کردند و پیروز شدند امروز همان ایستادگی و مقاومت را در جنگ اقتصادی نشان دادند و توانسته اند با اقتدار در مقابل دشمن بایستند و این با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس است.
مسعود مهدی زاده مقدم با بیان اینکه بسیج پیشتاز در همه عرصه هاست، افزود: بسیج همواره با الگو گرفتن از ارزش های دفاع مقدس فعالیت می‌کند و اقدامات سازندگی مختلف انجام داده و صنعتگران هم از این اقدامات و تجربیات به صورت مستمر استفاده می‌کنند.
وی اظهار داشت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس با الگو گرفتن از شهیدان در میان نسل جوان ادامه دارد و امید و انگیزه جوانان را در کار و تلاش، همواره مضاعف کرده است.
وی گفت: توفیق خدمت در سنگرهای بسیج بسیار ارزشمند است و همه ما در هر جایگاه و منصبی که هستیم باید در خدمت انقلاب اسلامی و مردم باشیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->