راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

پیگیری برای زیارتِ آسان و ارزان

  • کد خبر: ۹۶۴۲۰
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
پیگیری برای زیارتِ آسان و ارزان
استاندار خراسان رضوی دیروز و در مراسم معارفه فرماندار مشهد، با تأکید بر اهمیت انجام زیارت آسان، سریع و ارزان گفت: کسانی که به مشهد می‌آیند نباید برای زیارت با سختی و گرانی مواجه شوند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ کمتر از ۲ هفته قبل بود که در شورای ملی زیارت ۱۲ مصوبه در حوزه تسهیل زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور به تصویب رسید و رئیس جمهور نیز با تأکید بر اینکه باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم فراهم شود، از کارگزاران نظام خواست برای تحقق این مهم تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز دیروز و در مراسم معارفه فرماندار مشهد، با تأکید بر اهمیت انجام زیارت آسان، سریع و ارزان گفت: کسانی که به مشهد می‌آیند نباید برای زیارت با سختی و گرانی مواجه شوند. به طور قطع موضوع زیارت حضرت رضا (ع) در اولویت کاری ما قرار دارد و به فرماندار جدید شهرستان مشهد تأکید می‌کنم که موضوع زیارت، به ویژه زیارت آسان، سریع و ارزان را در دستور کار و اولویت کاری خود قرار دهد.

یعقوبعلی نظری در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران شهری، استانی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات امروز شهر، به ویژه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با توجه به امر زیارت حل می‌شود، ادامه داد: اخیرا شورای عالی زیارت با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد و اقدامات بسیار خوبی برای امر زیارت ارزان و سریع پایه گذاری و زمینه سازی شده است و حال باید مسئولان برای پیاده سازی این تصمیمات پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

نظری در ادامه با تأکید بر اینکه امام رضا (ع) باید نقطه کانونی همه موضوعات در شهر مشهد باشد، تصریح کرد: اکنون وضعیت شهرسازی ما در این شهر در مقایسه با هویت این شهر نامتوازن است و باید این موضوعات حل شود.

وی گفت: هدف گذاری برای حضور زائران رسیدن به حضور ۳۵ تا ۴۰ میلیون زائر در سال در مشهد است و در صورتی که اتفاق رخ دهد، مسئله اقتصاد و دیگر مسائل این شهر متحول خواهد شد.

همه استان، بدون التهاب

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اولویت‌های استان گفت: رویکرد اصلی ما در استان این است که خراسان رضوی در هیچ عرصه‌ای دچار التهاب نشود و این زحمتی است که بر دوش همه دستگاه هاست.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی امنیتی، دستگاه‌هایی که با مسائل روزه مره مردم سر و کار دارند مانند دستگاه‌های بهداشتی و درمانی و دیگر دستگاه‌های استان به طور مستمر در حال رصد هستند تا فضای تعادلی و آرام بخش در استان حفظ شود.

نظری درباره شاخص‌های مشهد گفت: مشهد را نمی‌توان در جغرافیای تقسیمات سیاسی محدود کرد؛ زیرا کار در این شهر مقدس وجهه جهانی، ملی، استانی و اسلامی دارد.

نهضت اقتصادی در خراسان رضوی

وی افزود: باوجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات، دستگاه‌ها و مدیران استان و بخش‌های اقتصادی و خصوصی استان با هم برای حل مشکلات در تعامل هستند و بنا داریم در خراسان رضوی یک نهضت و جریان اقتصادی راه بیندازیم که در این جریان هیچ تفکیکی بین شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون ذخایر موادغذایی در استان اطمینان بخش است و در عین حال باید مراقب سوء استفاده‌ها بود. تولیدکنندگان نیز باوجود همه مشکلات، عزم جدی و اعتقادی برای انجام وظایف خود دارند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به موضوع انتصابات در استان اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی و شاخصه اصلی ما در انتصابات، توجه به نگاه افراد به مسئولیت است. افرادی که انتخاب می‌شوند به مقوله مسئولیت نگاهی انقلابی، اعتقادی و تکلیفی دارند.

جسارت، اشراف و تخصص مدیران، عامل موفقیت

وی تأکید کرد: موضوع جرات و جسارت یک مسئول از دیگر مسائلی است که در انتصابات به آن توجه می‌شود. به طور قطع فرد کم جرات حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند هدف مشخص شده را محقق کند؛ بنابراین اعتقاد، جهت و جرئت به ما حرکت می‌دهد و مدیران انتخاب شده هم باید جهت و حرکت داشته باشند و تحت تأثیر هیچ موضوعی قرار نگیرند.

نظری با تأکید بر اینکه دشمن درصدد است تا با عملیات روانی خود جهت را عوض و حرکت را سست کند، تصریح کرد: عملیات روانی دشمن در مدیریت انقلابی جایگاهی ندارد و مدیر انقلابی باید متکی بر اعتقاد، جسارت و هدف، تصمیم بگیرد. همچنین اشراف افراد به موضوعات تخصصی حوزه مدیریت و داشتن تجربه موفق هم از دیگر شاخصه‌های انتصابات است.

وی با بیان اینکه در انتخاب فرماندار مشهد هم به همین ترتیب عمل شده است، افزود: تاکنون از ظرفیت معنوی مشهد استفاده نشده است و شرمنده حضرت رضا (ع)، زائران و مجاورانش هستیم.
وی گفت: چندین سال است که در مشهد موضوع حاشیه شهر دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان است و در این راستا باید تلاش‌ها را شروع کرد و با همه توان اقدامات را به صورت منسجم انجام داد. برای این مهم نیازمند مدیریت شبکه ای، لایه ای، هدفمند و مقتدر هستیم که تصمیم گیری‌های قاطعی داشته باشد.

بازگشت فرمانداری شهرستان مشهد به جایگاه عملیاتی

نظری با بیان اینکه مصمم هستیم فرمانداری مشهد به جایگاه اصلی عملیاتی خود بازگردد، تصریح کرد: شبکه مشکلات مشهد مشخص و معین و این مشکلات احصا شده است و در این راستا همه با هم باید به سمت برنامه ریزی برای حل این مشکلات پیش رویم.
وی افزود: مشهد از مشکلات جدی رنج می‌برد. حل مشکل حاشیه شهر نیاز به همدلی، انسجام، عزم، اراده وتصمیم گیری کلان دارد. مسائل اجتماعی این شهر باید مورد توجه قرار گیرد و در موضوع فرهنگی نیز باید مسائل مربوط به حضرت رضا (ع) در این شهر افزایش یابد.

تحولات مطلوب در دولت سیزدهم

پیش از سخنان استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عمر کوتاه گذشته از دولت سیزدهم شاهد تحولات خوب در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: در این دولت شاهد وجود روحیه جهادی، سبک مدیریت جهادی، عزم و اراده برای خدمت و حل مشکلات مردم، اخلاص و تواضع در برابر مردم، صداقت و راست گویی، حمایت از تفکر مقاومت و اراده برای ادامه راه استکبار ستیزی و مبارزه با دشمنان اسلام هستیم.

جواد کریمی قدوسی افزود: امروز و در ۱۲۰ روز گذشته از عمر دولت سیزدهم همه مشکلات با کشور‌های همسایه حل شده و شاهد تحول در سیاست خارجی با همسایگان هستیم و همچنین این دولت در عرصه تأمین معاش مردم انبار‌های خالی را مملو از کالا‌های اساسی کرده و فروش نفت را به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسانده است.

کریمی افزود: در انتصابات انجام شده در استان خوب عمل شده و امروز نیز فردی با روحیه خدمتگزاری و روحیه جهادی با کارنامه‌ای مشخص در کرسی فرمانداری شهرستان مشهد قرار می‌گیرد.

خدمت در مشهد برای تمام ایران است

همچنین فاطمه رحمانی، دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه فرصت خدمتگزاری مانند ابر بهار می‌گذرد، اما پاسخگویی الهی تا ابد ادامه دارد، گفت: خدمت در شهر مشهد با دیگر شهر‌ها تفاوت دارد؛ زیرا مشهد شهر ملی و یک جهان شهر است؛ بنابراین اقدامات در این شهر برای کشور و جهان است.

وی تأکید کرد: امیدواریم فرماندار جدید شهرستان مشهد نیز با مدیریتی جهادی، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نظارت اثربخش، هم گرایی بین دستگاهی و توجه به نیاز‌های واقعی جامعه زنان گام بردارد. همچنین انتظار داریم که استانداری و ادارات کل استان، نقش فرمانداری مشهد را احیا کنند.

به دنبال کار‌های بزرگ نباشید

حجت الاسلام جواد نیک بین، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، نیز در این جلسه اظهار کرد: برای مشهد اکنون نباید به دنبال کار‌های بزرگ بود، بلکه باید کار‌های مانده بر روی زمین را حل کرد که این خود بزرگ‌ترین کار است.

تلاش برای آبادانی مشهد

در ادامه معاون استاندار و سرپرست جدید فرمانداری شهرستان مشهد با تأکید بر اینکه عشق خدمتگزاری به ساحت حضرت رضا (ع) به قدری است که باوجود آگاهی به وضعیت سخت جامعه و اهمیت مدیریت پایتخت معنوی کشور عزیزمان ایران و دومین کلان شهر کشور بار این مسئولیت را برعهده گرفته ام، گفت: با تجربه ۳ دهه فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و شناخت دقیق از فرصت ها، نارسایی ها، مشکلات و موانع برای خدمت به مردم مشهد به عرصه میدان آمده ام.

مهم‌ترین دغدغه‌های فرماندار مشهد

محسن داوری با تأکید بر لزوم توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر‌عمل گرایی و رسیدگی به محرومان گفت: ما نیز فارغ از هر اقدام شعاری با حضور در صحنه و شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردمی برای رفع مشکلات جامعه در امور معیشتی، رونق کسب و کار و اقتصاد زیارت که در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، توجه به اشتغال، رفع موانع و مشکلات صنایع، توجه بیش از پیش به حاشیه شهر و اهتمام به توانمندسازی آن، توجه به مسائلی، چون آب، محیط زیست، بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، آسیب‌های اجتماعی و پیگیری مطالبات اقشار مختلف شهرستان و تسهیل در امر مهم زیارت به ویژه زیارت ارزان تلاش می‌کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق وعده هایش گفت: سعی می‌کنم با به کارگیری مدیران لایق و ولایت مدار، متعهد و متخصص و با استفاده از ظرفیت همه اقشار، به ویژه جوانان خلاق و متعهد، نخبگان حوزویان، دانشگاهان و فرهنگیان در راستای آبادنی شهرستان تلاش کنم.

همچنین سیدحمید موسوی، سرپرست سابق فرمانداری شهرستان مشهد، از همراهی مسئولان در زمان تصدی سرپرستی فرمانداری مشهد قدردانی کرد و پس از ۱۰۸ روز، سکان اداره فرمانداری مشهد را به سید محسن داوری سپرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->