حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان در بمبئی و دوشنبه

  • کد خبر: ۹۶۶۲۱
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
نگاهی به عملکرد تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان در بمبئی و دوشنبه
پایان هفته برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان ایران همراه با دلهره و تاریخ‌سازی بود. فوتبالیست‌ها برای اولین‌بار در میدان بزرگ مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا به میدان رفتند و فوتسالی‌ها نیز بعد از ۲ سال نادیده‌گرفته‌شدن بالاخره پایشان به یک رویداد بین‌المللی باز شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پایان هفته برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان ایران همراه با دلهره و تاریخ‌سازی بود. فوتبالیست‌ها برای اولین‌بار در میدان بزرگ مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا به میدان رفتند و فوتسالی‌ها نیز بعد از ۲ سال نادیده‌گرفته‌شدن بالاخره پایشان به یک رویداد بین‌المللی باز شد.

نبرد بدون برنده یوز‌های ایرانی و ببر‌های آبی

اولین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا برابر هند برگزار شد، دیداری‌که افتتاحیه رقابت‌ها برابر تیم میزبان محسوب می‌شد. زنان ایران در نخستین تجربه حضورشان در جام ملت‌ها به‌دنبال ادامه روند تاریخ‌سازی و خلق شگفتی‌شان بودند و در مقابل، هندی‌ها که جزو تیم‌های باتجربه در جام ملت‌ها به شمار می‌روند و نهمین دوره حضورشان را در جام ملت‌ها تجربه می‌کنند، بعد از ۱۹‌سال دوباره جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورده‌اند.

هندی‌ها بعد از کسب ۲ نایب‌قهرمانی، در خانه در جست‌وجوی جام قهرمانی آسیا هستند و می‌خواهند خودشان را به جام‌جهانی ۲۰۲۳ استرالیا-نیوزلند برسانند و در‌این‌راستا به ۳ امتیاز مسابقه با ایران نیاز مبرمی داشتند. بازی از‌سوی شاگردان مریم ایراندوست تهاجمی‌تر آغاز شد و حتی تیرک دروازه هند هم توسط نگین زندی به لرزه درآمد، اما در ادامه مالکیت توپ‌و‌میدان در اختیار هندی‌ها قرار گرفت و آن‌ها حملاتی پی‌در‌پی روی دروازه ایران داشتند که به‌خوبی خط دفاعی ایران توانست بازی را مدیریت کند.

در نیمه دوم هندی‌ها برای رسیدن به گل برتری یکپارچه حمله شده بودند که درخشش زهره کودایی، مانع از فروپاشی دروازه ایران شد و سنگربان ایران با ارائه نمایشی استثنایی اجازه نداد هندی‌ها بتوانند دروازه ایران را باز کنند تا در‌نهایت بازی با تساوی بدون گل مساوی و با تقسیم امتیازات به پایان برسد. در پایان این دیدار زهره کودایی، دروازه‌بان ایران، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. بازی بعدی ایران روز یکشنبه مقابل چین برگزار می‌شود.

آمار چه می‌گوید؟

آمار از برتری تیم هند در این دیدار حکایت داشت، اما ملی‌پوشان ایران موفق شدند در اولین حضورشان در جام ملت‌های آسیا یک‌امتیاز را کسب کنند. میزبان این مسابقات ۶۴.۱‌درصد مالک توپ‌و‌میدان بود و در مقابل، ایران ۳۵.۹‌درصد مالکیت توپ و زمین را در اختیار داشت. هند در این مسابقه ۲۴ شوت به‌سمت دروازه ایران زد که ۵ شوت آن در چهارچوب بود، اما ایران ۸ شوت داشت که فقط یک شوت آن در چهارچوب بود. هر ۲ تیم در تعداد کارت‌های زرد برابر بودند. از ایران ثنا صادقی و از هند مانیشا کالیان کارت زرد گرفتند.

پرگل‌ترین برد تاریخ زنان آسیا با قضاوت داوران ایرانی!

هرچه تیم ملی ایران و تماشاچیان در بازی اول نتوانستند گلی تماشا کنند، اما داوران ایرانی در اولین بازی دیداری پرحرارت و پرگل را پشت‌سر گذاشتند. در نخستین مسابقه از گروه دوم رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، تیم ملی فوتبال زنان استرالیا که به‌واسطه میزبانی از جام‌جهانی ۲۰۲۳ مشترک با نیوزیلند صعودش به جام‌جهانی قطعی شده، در مقابل اندونزی قرار گرفت و کانگورو‌ها به دنبال یک شروع توفانی در جام ملت‌ها بودند. این اتفاق هم افتاد و استرالیا در روز درخشش کاپیتانش با نتیجه ۱۸‌بر ۰ اندونزی را از پیش‌رو برداشت.

سم کر، ستاره نام‌آشنای فوتبال زنان استرالیا که کاپیتان تیمش نیز هست، نقشی اصلی در پیروزی استرالیا داشت و با ۵ گل و ۲ پاس‌گل، روز‌ی رؤیایی را مقابل اندونزی گذراند. مهسا قربانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران، داور اول مسابقه دیروز بود و انسیه‌خباز مافی‌نژاد، کمک‌داور اول این دیدار پرگل و جذاب بود.

نتیجه، پرگل‌ترین مسابقه تاریخ فوتبال ملی زنان آسیا و البته سومین برد پرگل تاریخ فوتبال ملی زنان در سطح جهان بود. پیش‌از این بازی، پرگل‌ترین بازی فوتبال ملی زنان در سطح قاره آسیا، میان هنگ‌کنگ و هاربور برگزار شده بود که در سال ۲۰۰۷ هنگ‌کنگی‌ها توانسته بودند ۱۵ بر ۰ به برتری برسند. پرگل‌ترین بازی فوتبال ملی زنان در سطح جهان نیز بین ساموآ و آکلند برگزار شده که ساموآ با برتری ۲۱ بر ۰ در سال ۱۹۹۸ توانسته است پیروز شود.

ستاره‌های سالنی دوباره درخشیدند

هم‌زمان با تاریخ‌سازی فوتبالیست‌ها در هند، بعد از ۲‌سال دوری از تورنمنت‌های بین‌المللی، بالاخره این طلسم شکسته شد و تیم ملی فوتسال زنان ایران با هدایت فروزان سلیمانی در رقابت‌‎های کافا ۲۰۲۲ به میدان رفت. اولین مسابقه شاگردان سلیمانی، می‌توان گفت که سخت‌ترین مسابقه آن‌ها در این تورنمنت بود و باید ملی‌پوشان مقابل ازبکستان به میدان می‌رفتند. در نیمه اول، ایران با گل‌زنی سحر زمانی و فاطمه پاپی و با برتری دوگله به رختکن رفت. نکته درخورتوجه در نمایش ملی‌پوشان، ناهماهنگی بود که به‌واسطه کوتاه‌بودن فاصله آغاز اردو‌ها تا زمان برگزاری مسابقات، کاملا طبیعی به نظر می‌رسید.

در آغاز نیمه دوم، سارا شیربیگی گل سوم را زد و سپس فرشته کریمی برای چهارمین‌بار دروازه ازبکستان را فرو ریخت و درنهایت ازبک‌ها توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند، اما گل‌زنی نسا احدی دوباره اختلاف را افزایش داد. در ادامه این مسابقه جذاب، ازبکستان گل دوم را نیز وارد دروازه ایران کرد و تلاش ملی‌پوشان در دقایق پایانی نیمه دوم برای گل‌زنی بی‌ثمر بود و بازی با برتری ۵ بر ۲ ایران به پایان رسید. امروز شنبه دوم بهمن از ساعت‌۱۸ دومین دیدار تیم ملی فوتسال برابر میزبان برگزار می‌شود. آخرین‌باری که ایران در تورنمنتی بین‌المللی شرکت کرد، اردیبهشت‌۱۳۹۸ بود که به روسیه اعزام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->