اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

میزبانی آستان قدس از دختران ملی‌پوش کبدی

  • کد خبر: ۹۶۹۸
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
میزبانی آستان قدس از دختران ملی‌پوش کبدی
به‌دنبال اقدام فرهنگی تیم ملی کبدی پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا صورت گرفت
مژده رنگیان - قصه به شهریورماه سال گذشته برمی‌گردد. بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در جریان است و دختران ملی‌پوش کبدی‌کار در رقابت فینال به‌مصاف تیم ملی هند رفته‌اند؛ تیمی‌که دوره گذشته بازی‌های آسیایی قهرمان شده است. نیمه اول ایران از حریف عقب است، اما در نیمه دوم دختران ایرانی با غیرت و تمام توان به میدان می‌روند و در یک رقابت دیدنی و حساس، دختران ایران برتری خود را به قهرمان آسیا تحمیل می‌کنند و ۲۷ بر ۲۴ به پیروزی می‌رسند.

شاهکار دختران ایران
زمان برای دختران ورزشکار می‌ایستد. اشک شوق از چشمان تمام بچه‌های تیم سرازیر می‌شود و همگی به سراغ پرچم سه‌رنگ ایران می‌روند و با آن دور افتخار می‌زنند. در مقابل تشویق حضار، پرچم ایران روی تاتامی پهن می‌شود و دختران ملی‌پوش دور آن حلقه می‌زنند و سجده و بوسه‌ای را نثار پرچم کشورشان می‌کنند. اشک‌ها هنوز بر صورت تمام دختران جاری است؛ اما در این لحظه تصمیمی غیرمنتظره می‌گیرند. همان‌طور که دور تا دور پرچم ایران نشسته‌اند، با اشک شوق همگی زیر لب شروع به زمزمه می‌کنند. هنوز نفسشان از این رقابت سنگین بالا نیامده است؛ اما با همان خستگی به شکرانه این موفقیت، آیت‌الکرسی بر زبان دختران قهرمان جاری می‌شود. این صحنه چنان تأثیرگذار بود که فیلم آن خیلی سریع در رسانه‌های مختلف بازتاب داده می‌شود و از آن با عنوان لحظه احساسی شاهکار دختران ایرانی در آسیا یاد می‌شود.

دعوت به میهمانی امام مهربانی‌ها
حالا ۱۵ ماه از آن روز شیرین می‌گذرد و دختران کبدی‌کار ملی‌پوش، میهمان امام مهربانی‌ها هستند. به دعوت تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی و به پاس حرکت ارزشمند این دختران قهرمان، آن‌ها در یک سفر زیارتی و فرهنگی به مشهد آمدند. از سه‌شنبه میهمان مشهدی‌ها بودند و روز گذشته مشهد را ترک کردند. ملی‌پوشان در این مدت به زیارت حضرت رضا (ع) رفتند و در کنار برنامه‌های تفریحی و فرهنگی، در روز پایانی در مراسمی با حضور مسئولان فدراسیون و ورزش خراسان از آن‌ها تقدیر شد. استادیوم امام‌رضا (ع) میزبان مراسم تجلیل بود. از دبیر فدراسیون تا مدیرکل ورزش و جوانان استان و مدیریت تربیت‌بدنی آستان قدس و دختران جوان و نوجوان کبدی‌کار مشهد در این مراسم جمع شده‌اند تا یاد این حرکت ارزشمند تیم ملی بانوان کبدی‌کار را گرامی دارند. در این تجلیل از سمانه افخم نیز دعوت شده است؛ ملی‌پوش باسابقه مشهدی که سال‌ها در کنار تیم ملی بوده است، اما در بازی‌های آسیایی جاکارتا، غایب بزرگ بود و به‌دلیل کم‌شدن سهمیه ورزشکاران اعزامی و تصمیم کادر فنی، در مسابقات حاضر نشد. فریده ظریف‌دوست، محبوبه سنچولی، زهرا عباسی، صدیقه جعفری، فاطمه کرمی‌خاتونبان، سعیده جعفری، رؤیا داودیان، زهرا کریمی، سمیرا عطاردیان، سمانه افخم و زهرا رحیمی‌نژاد افرادی بودند که موردتقدیر قرار گرفتند، البته یکی‌دو ملی‌پوش نیز در این سفر غایب بودند.

غیبت رئیس فدراسیون به‌علت بیماری
اورسجی، رئیس فدراسیون، در بستر بیماری است و به‌همین‌دلیل در مشهد حضور ندارد. این خبر را عباس فرهمند، دبیر فدراسیون کبدی که در جلسه حاضر است می‌گوید و او به نیابت از رئیس فدراسیون برای قدردانی از دختران در این مراسم حضور دارد. او ادامه می‌دهد: حرکت دختران ملی‌پوش ما با هیچ معیاری قابل اندازه‌گیری نیست، خودجوش و قلبی در لحظه رقم خورده است. مردان و زنان کبدی‌کار ما در جاکارتا حماسه آفریدند و با فاصله ۲ ساعت، ۲ قهرمانی بزرگ را در جاکارتا کسب کردند. خوش‌حالیم بعد از گذشت یک سال چنین‌فرصتی برای تقدیر از بانوان قهرمان ایجاد شد و امیدواریم برای تیم ملی مردان نیز این تجلیل را رقم بزنیم.

کاپیتان تیم ملی: عهد ما همیشگی است
فریده ظریف‌دوست، کاپیتان تیم ملی دختران است. او نیز به پشت میکروفون می‌رود تا از احساس خود و هم‌تیمی‌هایش در آن روز بزرگ بگوید. او می‌گوید: همیشه در تمام تمرینات و اردو‌ها ما باهم عهد می‌بندیم، سوره‌هایی از قرآن همچون حمد و توحید می‌خوانیم و با توکل به خدا کار را شروع می‌کنیم. همیشه از امام‌رضا (ع) نیز یاری می‌خواستیم و راهی مسابقات می‌شدیم. اتفاقی که در روز قهرمانی رقم خورد هم برنامه‌ریزی‌شده نبود. در آن لحظه احساس غرور و خوش‌حالی زیادی داشتیم. پرچم ایران برای ما بسیار ارزشمند بود و به آن بوسه زدیم و سپس به نشانه سپاسگزاری آیت‌الکرسی را قرائت کردیم. او خاطرنشان می‌کند: ما نشان دادیم با حجاب کامل نیز می‌توانیم بدون محدودیت قهرمانی کسب کنیم. مدتی قبل که تولد امام‌رضا (ع) بود، دوست داشتم اینجا باشم و قلبم در حرم حضرت رضا (ع) بود؛ اما یک‌دفعه بدون هیچ انتظاری، تماس گرفته شد و به مشهد دعوت شدیم و این یکی از بهترین اتفاقات برای ما بود.

پیروزی در رقابت ناعادلانه
در ادامه این صحبت‌ها زهرا رحیمی‌نژاد، سرپرست تیم ملی کبدی، که همچون مادر هوای دختران ورزشکار را دارد و از تولد اولین تیم ملی بانوان در سال ۲۰۰۵ تابه‌امروز در کنار ملی‌پوشان بوده است، از کار بزرگ کبدی‌کاران می‌گوید: ورزشکاران ما در تمام مسابقات با وضو حاضر می‌شوند و با توسل به میدان می‌روند. در بازی‌های آسیایی گوانگژو دختران ما توانستند اولین مدال تیمی بانوان کشور ایران را بعد از انقلاب کسب کنند و سپس این برنز به نقره و بالاخره سال گذشته به مدال طلا تبدیل شد. رحیمی‌نژاد تصریح می‌کند: دختران ما از بطن سرزمین ایران هستند که با ادب و نزاکت و امید و توکل آمیخته است. آن‌ها محدودیت را کنار زدند و نشان دادند با حجاب نیز می‌توان قهرمان شد. دختران ورزشکار ما در مسابقات بین‌المللی ۳ لایه لباس می‌پوشند؛ در‌حالی‌که حریفان آن‌ها تنها با یک لایه لباس به میدان می‌آیند. آن‌هم در گرمای ۴۵ درجه و رطوبت ۸۵ درصد که کار را برای هر ورزشکاری سخت می‌کند، ولی آن‌ها نشان دادند که لیاقت زن ایرانی بهترین‌هاست و به طلا رسیدند. او از بازیکن خوب مشهدی تیم ملی نیز یاد می‌کند و می‌گوید: در خراسان رضوی استعداد‌های بسیار زیادی در رشته کبدی وجود دارند. در کنار افخم، مطمئن هستیم در سال‌های آینده شاهد ملی‌پوشان بیشتری از این خطه خواهیم بود.

استقبال از حرکت‌های فرهنگی ورزشکاران
علیرضا تاج‌فیروز، سرپرست تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی، اظهار می‌کند: تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی به تأسی از تفقد سال گذشته رهبر معظم انقلاب به این بانوان قهرمان، خواست نشان دهد که این حرکت فراموش نشده است و این مجموعه ورزشی در برنامه‌های خود به حرکت‌های فرهنگی و ارزشی و تجلیل از آن‌ها بها می‌دهد. به گفته او، همه تیم‌ها و ورزشکارانی که چنین‌حرکت‎های فرهنگی‌ای را سرلوحه عمل خود قرار دهند، ازسوی این مؤسسه ورزشی مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت. فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، نیز در این مراسم با تجلیل از حرکت بانوان تیم کبدی تصریح می‌کند: رقابت‌کردن با حجاب اسلامی در میادین جهانی و درخشیدن در حد قهرمانی، اثبات حقانیت دختران ایرانی بود. سال‌ها دختران ما به‌خاطر محدودیت‌های کشور‌های خارجی کمتر در عرصه‌های بین‌المللی ورزش دیده می‌شدند؛ اما حالا با طراحی لباس مناسب این بانوان ورزشکار، گام مهمی درجهت موفقیت‌های فرهنگی‌ورزشی برداشته شده است. تجلیل و اهدای لوح یادبود به دختر و همسر شهید مدافع حرم حسین محرابی و نیز بانوان ملی‌پوش قهرمان کبدی و نیز طوسی، پیش‌کسوت تیم ملی کبدی، با حضور چهره‌های ورزشی پایان‌بخش این مراسم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->