موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد
سرخط خبرها

آغاز سومین جشنواره مفلحون شهرداری مشهد از ۵ آذرماه

  • کد خبر: ۹۷۵۹
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹
آغاز سومین جشنواره مفلحون شهرداری مشهد از ۵ آذرماه
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر علاوه‌بر معنای عمومی خود، در سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف هم می‌تواند کارکردی اختصاصی متناسب با آن مجموعه داشته باشد، از همین‌رو ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جلسات مختلف با دستگاه‌ها به بررسی منکرات و معروفات نهاد‌های مختلف می‌پردازد.
مصادیق مختلفی از بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیز در شهرداری‌ها وجود دارد که با رعایت آن‌ها، جلوی بسیاری از آسیب‌های مرتبط با این حوزه گرفته خواهد شد. مدیریت شهری مشهد نیز در همین زمینه به‌عنوان یکی از دستگاه‌های فعال در حوزه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر گام‌های ارزنده‌ای را برای تحقق این فریضه مهم برداشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در نشست دبیران شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرداری مشهد اظهار کرد: طبق قانون، ۱۲ وظیفه برای شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هر سازمان وجود دارد که یکی از آن‌ها، آسیب‌شناسی و شناسایی منکر‌ها و اقدام برای ترویج معروف هاست.
سیدعبدا... ارجائی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سازمان‌ها ۲ قسمت اجرایی دارد که بخش اول آن شناسایی معروف و منکر عمومی و بخش دوم آن شناسایی معروف و منکر اختصاصی هر سازمان است، ادامه داد: در این راستا باید معروفات و منکرات اختصاصی شهرداری مشهد شناسایی و معرفی شود.
وی به دیگر وظیفه شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و گفت: کمک به تشکل طلایه‌داران معروف در زمره این وظایف به شمار می‌آید که در این حوزه، تذکر لسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ارجائی با اشاره به برگزاری جشنواره مفلحون برای قدردانی از افراد شاخص این حوزه اضافه کرد: باید کارمندان خوب در هر سازمان معرفی شوند تا الگوی دیگران باشند.

آغاز سومین جشنواره مفلحون شهرداری مشهد
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرداری مشهد گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه اجتماعی و تکلیف قانونی است که همه باید به آن توجه ویژه کنیم.
مجتبی منتظری سومین جشنواره مفلحون شهرداری مشهد از ۵ آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد و طی آن کارمندان نمونه و برتر از طریق کارکنان شهرداری معرفی و اواسط دی ماه تقدیر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره علاوه‌بر معرفی کارمند برتر، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: در گذشته، روش معرفی کارمندان برتر خوداظهاری بود، اما در سومین دوره از جشنواره مفلحون، هر کارمند می‌تواند به‌صورت الکترونیکی ۳ کارمند نمونه را معرفی کند.
وی افزود: برای سومین دوره از این جشنواره، اطلاع‌رسانی از راه‌های مختلف مانند سایت خدمت، پیامک، اتوماسیون داخلی شهرداری و... صورت خواهد گرفت.

معرفی الگو‌های رفتاری با برگزاری جشنواره مفلحون
در ادامه مصیب عنابستانی، جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در جشنواره مفلحون، نیز اظهار کرد: این جشنواره کمک می‌کند تا بهترین کارمندان که الگوی رفتاری هستند، معرفی شوند. به این موضوع باور داریم که در هر صنفی اگر الگوی رفتاری شناسایی و معرفی شود، جامعه به سمت اصلاح رفتار‌ها سوق پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: جشنواره مفلحون بین ۱۲ قشر مختلف برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم با برگزاری آن در شهرداری که سومین دوره خود را تجربه می‌کند، بهترین کارمندان معرفی شوند.
همچنین هاشم دائمی، معاون اجتماعی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، با بیان اینکه این معاونت سامان‌دهی تشکل‌ها و سمن‌ها را برعهده دارد، اظهار کرد: دیگر وظیفه این معاونت، پیگیری شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سازمان‌هاست که خوشبختانه فعالیت شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرداری نسبت‌به سایر نهاد‌ها مطلوب‌تر است.

تفکر بسیجی؛ یکی از شاخصه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر
مدیر هسته گزینش شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه بصیرت، اخلاص و عمل بهنگام ۳ شاخصه اصلی بسیج است، گفت: هفته بسیج، هفته هم‌بستگی است و اگر بتوانیم روحیه و تفکر بسیجی را در کار‌ها بگنجانیم، قطعا موفقیت حاصل می‌شود.
حسین حسامی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، روحیه و تفکر بسیجی است، تأکید کرد: در مجموعه شهرداری مشهدبیش از ۲۳۰ فعالیت به شهروندان ارائه می‌شود، بنابراین باید بتوانیم این شاخصه‌ها را در فعالیت‌هایمان بگنجانیم و با روحیه و تفکر بسیجی، الگو‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را معرفی کنیم.

رونمایی از فاز اول پروژه هوشمندسازی فرایند‌های گزینش
مدیر هسته گزینش شهرداری مشهد همچنین در مراسم رونمایی از فاز اول پروژه هوشمندسازی فرایند‌های گزینش با حضور مدیران هسته‌های گزینش منطقه ۵ وزارت کشور گفت: باتوجه‌به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره فرایند گزینش که باید «هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد» و همچنین نقش و اهمیت انکارناپذیر فناوری اطلاعات در دنیای کنونی و نیز خدمات‌دهی در بستر آی‌تی به‌منظور افزایش دقت، سرعت و کیفیت انجام سیر فرایند‌های گزینش، این هسته به هوشمندسازی بخشی از فرایند‌های جاری گزینش اقدام کرده است.
وی افزود: سایت جدید مدیریت هسته گزینش، سامانه اطلاعات مکانی بانک منابع، سامانه ثبت‌نام و تکمیل فرم اطلاعات فردی و سامانه برگزاری آزمون‌های الکترونیکی، ۴ سامانه‌ای هستند که در گام اول هوشمندسازی فرایند‌ها به خدمات‌دهی خواهند پرداخت. حسامی ادامه داد: اکنون داوطلبان این امکان را دارند که پس از دریافت پیامکیِ نام کاربری و کلمه عبور و با مراجعه به سایت هسته گزینش شهرداری مشهد، این خدمات را بدون مراجعه حضوری و با استفاده از بستر شبکه ملی اینترنت به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند و از سیر فرایند خود به‌صورت لحظه‌ای مطلع شوند. این بستر زمینه را برای داوطلب فراهم می‌کند که خدمات را به‌صورت دقیق، آسان و یکپارچه دریافت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->