راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | مرگ ۲ موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است معاون دادستان خراسان رضوی: هر گونه تهدید بهداشت عمومی جرم است فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال کشف اسکلت وسط خانه | ماجرای مرگ عجیب مرگ مرد ۵۳ ساله چه بود؟ «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی پیدا کردن همسر مناسب، مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده است سد‌های خراسان‌رضوی فقط ۸ درصد آب دارند | مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب صادر شد غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
سرخط خبرها

روز جهانی سرطان، کرونا، آینده و زنان

  • کد خبر: ۹۷۶۲۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
روز جهانی سرطان، کرونا، آینده و زنان
هرسال ۱۰ میلیون نفر در جهان در پی ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند. این رقم بیش از مجموع جان‌باختگان ایدز، مالاریا و سل است. متخصصان تخمین می‌زنند تا سال ۲۰۳۰ میزان جان‌باختگان سرطان به ۱۳ میلیون نفر برسد.

ریحانه صادقی | شهرآرانیوز؛  هرسال ۱۰ میلیون نفر در جهان در پی ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند. این رقم بیش از مجموع جان‌باختگان ایدز، مالاریا و سل است. متخصصان تخمین می‌زنند تا سال ۲۰۳۰ میزان جان‌باختگان سرطان به ۱۳ میلیون نفر برسد.
UICC بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان جهانی مرتبط با سرطان است. این سازمان باور دارد دسترسی به تشخیص، درمان و مراقبت‌های نجات‌بخش در زمینه سرطان باید منصفانه و برابر در دسترس همگان باشد، صرف‌نظر از محل زندگی، میزان درآمد، پیشینه فرهنگی یا جنسیت.

تأثیر همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ بر خدمات درمانی سرطان

تدابیر و اقدامات لازم برای مهار همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ سبب بروز اختلالات درخور توجهی در خدمات درمانی سرطان شده است. این امر بر وضعیت کلی سلامت و پیامد‌های مرتبط با سرطان در سال‌های آینده اثرگذار خواهد بود. در عین حال، سازمان‌ها و افراد فعال در حوزه سرطان، در سرتاسر جهان، با این شرایط سازگار شده و با اقدامات نوآورانه برای تداوم در ارائه خدمات و ابقای پیشرفت‌های کسب‌شده در زمینه مراقبت‌های سرطان تلاش کرده‌اند.

روز جهانی سرطان ۲۰۲۲-۲۰۲۴: از میان برداشتن شکاف‌های موجود در حوزه مراقبت‌های سرطان این پویش با برنامه‌ای سه‌ساله و به منظور الهام‌بخشی برای ایجاد تغییر و برانگیختن افراد به کنشگری در این زمینه، حتی پس از پایان این روز آغاز شده است.

روز جهانی سرطان در سال ۲۰۲۲، به عنوان سال اول این پویش سه‌ساله، با شعار «شناخت مسئله» به درک و شناخت نابرابری‌های موجود در زمینه مراقبت‌های سرطان در سراسر جهان اختصاص یافته است. میزان درآمد، سطح تحصیلات، موقعیت مکانی و تبعیض‌های مبتنی بر قومیت، جنسیت، گرایش‌های جنسی، سن، ناتوانی‌های جسمی و سبک زندگی افراد تنها بخشی از عواملی هستند که می‌توانند تأثیری منفی بر نحوه دریافت درمان افراد داشته باشند.

مسئله مهم این است که بدانیم ایجاد تغییر امکان‌پذیر است. شعار سال دوم این پویش «اتحاد صدا‌های ما و آغاز کنشگری» است. این کنشگری می‌تواند به اشکال گوناگونی اتفاق افتد، از تشویق همسایه‌ها به رساندن هم‌محلی مبتلا به سرطانشان به مراکز درمان تا اطمینان‌یافتن از وجود گزینه‌های خوراکی سالم و قابل‌تهیه در مدارس محلی. سال ۲۰۲۴ این پویش با شعار «با هم کسانی را که در قدرت هستند به چالش خواهیم کشید» به کار خود پایان می‌دهد.

گروه زنان فعال حوزه سرطان آسیایی

یکی از گروه‌های موفقی که می‌توان در این زمینه مثال زد Asian Women Cancer Group است که فعالیت‌هایش با برنامه‌های روز جهانی سرطان همسویی بسیاری دارد. این گروه یک نهاد غیرانتفاعی غیررسمی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ و تنها با ۳ زن نجات‌یافته از سرطان پستان آغاز کرد. این ۳ زن جلسات گروه را غیررسمی و در خانه‌های خود برگزار می‌کردند تا تجربه‌هایشان از این بیماری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از هم حمایت کنند. پس از مدتی، با اضافه شدن افراد مبتلا به انواع دیگر سرطان، این گروه نیز چتر حمایتی خود را گسترده‌تر کرد و از آن پس، تعداد اعضای گروه رفته‌رفته بیشتر شد. کارکرد‌ها و اهداف این گروه شامل موارد زیر است:

  • آگاهی‌رسانی درباره سرطان در میان زنان آسیایی
  • ارائه خدمات حمایتی برای زنان آسیایی مبتلا به سرطان
  • به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌ها و نگرانی‌های مبتلایان در محیطی امن
  • دعوت از متخصصان و افراد باتجربه برای صحبت درباره موارد مرتبط با سرطان
  • هماهنگی گردش‌های دسته‌جمعی، دورهمی‌ها و رویداد‌های عمومی برای مبتلایان به سرطان
  • سازمان‌دهی و مشارکت در رویداد‌های خیریه مرتبط با سرطان
  • همکاری با خیریه‌های مرتبط با سرطان و سایر متخصصان حوزه سرطان.

منبع: تارنمای رسمی روز جهانی سرطان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->